return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 
Persoonlijke verandering in muziekkeuze

Optimus
hoe bedoel je, arrogantie?
Switch
ik luister echt naar alles wat er voorbij komt (trance,techno,schranz,hardstyle,progressive en alles wat er tussen zit), en daarom verveelt trance me nooit, omdat ik altijd wel wat anders te luisteren heb.
dat jullie trance zat zijn heeft toch echt met jezelf te maken, omdat je in het begin, toen het nog mooi en speciaal was, niks anders draaide dan trance. geen wonder dat je het na een tijdje zat bent. ik ben nog steeds zo trance-minded als 6 jaar geleden, misschien meer zelfs, omdat ik weet wat goed is.
ik hoor jullie ook steeds alleen maar praten over Tiesto/Ferry/Armin en dat die slecht zijn geworden, terwijl er honderden andere goeie dj's/producers zijn. zijn jullie nou echt zo narrowminded?
en ik vind niet dat hoe langer je naar EDM luistert, hoe "volwassener" je wordt. het is een bekend feit dat, hoe ouder je wordt, hoe rustiger je wordt, en je dus een rustigere stijl zoekt. het heeft niks met intelligentie te maken
Cosmic
Mijn smaak heeft zich ook wel geevolueerd. In t begin luisterde ik naar Jean Madhouse CD's, toen was het de tijd aan Magik, Bounderies of Imagination (nog steeds een (Y) album), IC99, ISOS, AVB. In 2002 heb ik me meer gericht op hardstyle...maar daar ben ik nu wel vanaf, kan me niet meer boeien. Daarna vond ik progressive opeens goed klinken, tot de dag van vandaag. Qua trance komt er tegenwoordig niet zoveel goeds uit, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik probeer t wel bij te houden, maar de kwaliteit van dit jaar valt me tot nu toe beetje tegen (itt 2003).

En hardtrance heeft altijd mijn interesse gehouden, maar de afgelopen jaren was het huilen met de pet op op dat gebied. Nu merk ik dat er toch wel weer goede produkties uitkomen (gelukkig). Het gouden tijdperk was toch wel 2000 en 2001 (en 2002 een beetje).
Djeebie
Bij mij is het denk ik niet anders dan bij de rest. Begonnen met trance en langzaam opgeschoven richting progressive. Maar aan de andere kant luister ik toch wel naar heel veel verschillende dingen, omdat de hele dag techno/prog op een gegeven moment ook gaat vervelen. Daarom luister ik ook veel naar pop/rock en dat soort dingen. Of 'alternatieve' electronische muziek als Fischerspooner en Postal Service.
total woot
Goed topic dit, t valt mij ook op, en in mn directe omgeving zijn aardig wat mensen die de overstap van trance naar progressive maken (al is progressive volgens mij nog steeds een afkorting voor "progressive trance..

Denk persoonlijk dat het komt doordat de trance van 'vroegah' gewoon niet meer is, wij als TA's veranderen, en daardoor veranderd onze muziekkeuze (enkele uitzonderingen daargelaten), maar t is natuurlijk ook de muziekstroming zelf die veranderd.

Ik denk dat de progressive van vandaag de dag, dichter bij de trance van 3 jaar geleden ligt, dan de trance die vandaag de dag geproduceert wordt. Als je t zo bekijkt, maken niet veel TA's een overstap, maar blijven ze juist trouw aan hun eigen smaak...(zoals addicts behoren te doen :p)

Grtz
Woot

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland