|
|
| DJ_Laszlo |
| Det är bara en tidsfråga innan någon högt uppsatt jävla idiot lägger fram ett förslag på liknande lagändring här i Sverige. Kruxet är att det lagförslaget kommer att vara femtioåtta gånnger jävligare - och tids nog kommer regeringen att godakänna det. :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: Åt helvete med allihopa! Blir så jävla lack när jag ser sånt här. :mad: |
|
|
| AC. |
| quote: | Originally posted by DJ_Laszlo
Det är bara en tidsfråga innan någon högt uppsatt jävla idiot lägger fram ett förslag på liknande lagändring här i Sverige. Kruxet är att det lagförslaget kommer att vara femtioåtta gånnger jävligare - och tids nog kommer regeringen att godakänna det. :whip: :whip: :whip: :whip: :whip: Åt helvete med allihopa! Blir så jävla lack när jag ser sånt här. :mad: |
Nej, nej! Sverige är ett land som högt värdesätter integriteten hos folk. Detta till skillnad från England. Ett av världens mest överbevakade samhällen.
De flesta av er här har nog sett Minority Report med Tom Cruise bla. Minns ni hur olika filmkameror kände av och registrerade var personer var och även erbjöd direkt reklam. Detta är inte en allt för långt bort framtid. Redan idag finns fullt utveckland och dessutom väl fungerade program i att leta människor och bilar med hjälp av kameraöverbevakning och datorer. Är det något eftersträvnansvärt? nej knappast. Varje inbrott på våran integritet är ett steg i fel riktning. Tänk över varje steg noga. Och glöm inte att varje steg förberder för det nästa |
|
|
| FredAcler |
”20 eller fler personer som dansar till repetitiva beats”.
Men ok, då får vi helt enkelt dansa i skift *hehe* ;) |
|
|
| St_Andrew |
| minst sagt skum lag... men känns som om det borde vara nått man missat!? :conf: |
|
|
| WhiteRussian |
Den där lagen är från början av 90-talet och har att göra med att folk inte ville höra dunka-dunka musik utanför sina fönster mitt i natten. Lagen ledde till utvecklandet av "superklubbar" som Gatecrasher och Godskitchen som var inomhus istället för utomhus.
Har man tillstånd så får man ha fest utomhus. Lagen är alltså till för att stävja "skogsfester".
And that's that. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|