|
|
| TrancE_GyLLe |
| quote: | | Pål Hollender ska styra Sverige! |
om det är han som irreterar mej i Robinson så tycker jag att han ska utvisas från sverige.. sen när han bor i ett annat land ska nån fet amerikan komma till hans hem å fråga hur mkt pengar som krävs för at han ska få fjuppa med påls flickvän/sambo/fru... å sen ska dom filma det å sendan kalla det för "Konst"... så får han känna på sin egna medicin!!! usch vad jag tycker illa om Pål!!!:whip:
Sorry för OT men var tvungen att säga vad jag tycker om Pål i robinson.... |
|
|
| Vizay |
goldiluxe: jag har inget mot den så kallade feminismen och dess äkta budskap ska jag klarlägga först och främst men det finns vissa problem med dagens feministiska synsätt...
för det första så siktar feminismen idag på att göra läget bättre för kvinnor så att dom får det så likt männens läge som möjligt, kanonbra! OM det inte vore för att i 95% av fallen så övergörs det så att kvinnan istället får det bättre
i dagens samhälle vad gäller sverige så är det också mer på modet att kalla sig feminist bara för att kalla sig det utan att egentligen veta vad det innebär, många unga tjejer ger sig ut och skriker "krossa männen, fram för tjejerna" och ger på så viss inte fullt så insatta personer en helt felaktig synvinkel på vad feminism är. Om dom fick bestämma så skulle vi män sitta i deras possition istället och ha sämre betalt och få sämre jobb bara för att vi vore killar
dessa två saker är bara korta exempel på varför det finns en så snedvriden bild på feminismen i dagens sverige (vet inte hur det ser ut i resten av världen så jag låter bli att säga nått om det)
förövrigt förstår jag inte hur man kan kalla en sån här sak (vet inte om jag vågar kalla det för ideologi) för feminism när det handlar om jämställdhet mellan kvinnor och män, hade ju gjort saken betydligt enklare och missförståndsfriare om namnet inte hade syftat på det kvinnliga könet, det handlar ju faktiskt om det manliga också :) |
|
|
| Virus |
Jag tycker att kvinnor ska ha samma lön och samma villkor som män, men är inte feminist för det. Jag är dödstrött på gråhåriga rödvinsfeminister som tar ut sin frustration på män.
Håller med om att Anna Lind skulle blivit en bra statsminister. Just snyggt. Alf Svensson skulle vara en mardröm. KDS for the drop! |
|
|
| AC. |
Den feminism som utövas idag ger jag inte mycket för tvärt om tycker jag den är i det närmaste löjligt och skrattretande.
Hålla på och kvotera in kvinnor i företags styrelser? Vilket skämt! :stongue:
Lika löner? Varför ha lika löner i huvudtaget? Är mannen verkligen det prioriterade könet i alla lägen?
Någon nämnde han Johan... Om det är han jag tror det är så är det lite roligt att läsa hur han fullständigt sågar Naomi kliens (Eller vad hon nu heter) vänster-crap bok "No logo".
Ang. Anna Lindh. Jag vill verkligen poängtera att jag djupt beklagar henns bortgång och inte alls menar mig på något sätt göra mig rolig över henne.
Anna Lindh hade ett väldigt "lätt" och "tacksamt" jobb för den Svenska publiken. Hon behövde aldrig stöta sig med någon folkgrupp i Sverige. Specielt inte när sverige är så pass neutrala vi fortfarande är. Åtminstonde i våra uttalande. Anna Lindh hade förövrigt vissa brister som skulle göra det svårt för henne att hantera posten som statsminister.
Kungen, har du något emot Alf och KD? Pfft. Om Gud är för oss, vem kan då vara emot oss? :p
St_Andrew? Vad fan, FU!;):D |
|
|
| Goldiluxe |
| quote: | Originally posted by Vizay
för det första så siktar feminismen idag på att göra läget bättre för kvinnor så att dom får det så likt männens läge som möjligt, kanonbra! OM det inte vore för att i 95% av fallen så övergörs det så att kvinnan istället får det bättre
|
Var vanlig och beratta for mig och alla andra har, hur och varfor du tror att kvinnor vill ha det BATTRE an man???
Inte fan vill jag att jag ska kanna att mitt arbetsliv och andra soker gor att jag prioriteras for att jag ar kvinna?
HALLA! Jag skulle DO om min man kom hem och sa att han inte fick ett jobb for att han var man, eller vad som nu da skulle kunna handa.
Det ar ju fruktansvart. :confused:
Sen tror jag att kvinnorna som da kallar sig for feminister siktar mot stjarnorna, for dem vet att sa det ligger till nu, maste dem krava mycket, for att fa ut litet.
Hangeru me??
Forovrigt tycker jag det var bra sagt att varfor kalla det feminism nar det faktiskt handlar om jamstalldhet och lika for bada konen.
I vilket fall sa ar det fortfarande sa att oftast sa far kvinnorna inte chans att gora karriar, om hon och hennes man vill ha barn, for da blir hon antingen inte anstalld, eller nar hon kommer tillbaka fran sin mammaledighet sa finns kanske hennes position inte kvar?? |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|