|
|
| basvh |
jaja het was afgelopen vrijdag weer tijd voor HQ. en mondejuu de letters HQ maakte hun betekenis weer waar: HIGH QUALITY
Men neme een line up die er niet om liegt: Danny D, JP, Jon Rundell, Ed Real, Tom Harding, Shinedoe, Montana, Vince Watson
Men neme een top locatie: Melkweg in de mooiste stad van nederland: Amsterdam
Men neme een leuk publiek: ZOals altijd een zeer gevarieerd publiek aangevuld met 2 bussen zwaar aan jointjes zittende engelse!
Waarom die engelse dan zullen sommige zich afvragen. Nou kijkbuis kindertjes dat zal deze jongen is uitgaan leggen. Deze maans was het HQ vs Riot. Riot is een engelse hardhouse middag. Middag??? Jah middag. Dit feest wordt altijd op de laatste zondag van de maand gegeven: Het feest duurt van 3 uur smiddags tot 10 uur savonds. De locatie is The End in london. Het geluid schijnt daar super te zijn.
Riot zou in de melkweg vertegenwoordigd worden door Ed Real (man van de avond op impulz) en Jon Rundell
Afgelopen vrijdag waren we dus onderweg naar amsterdam. Door het draagbare navigatie systeempje van onze snitz kwamen we zonder zoeken het centrum van amsterdam binnen in mijn autotje. We wilde parkeren op de lijnbaansgracht. Maar de snelste weg daarnaartoe was afgesloten, gelukkig meteen alternatieve route (leve de techniek). Die route werkte ook niet helemaal omdat ze op een gracht aan het filmen waren. We stonden op de prinsengracht en met een parkeerplek in zicht. Daar dus maar de auto geparkeerd. Ik d8 dat ik de weg wel wist naar leidseplein maar dat viel toch wat tegen :toothless :toothless. Maar goed toch een keer carre en het rijksmuseum gezien.
Meteen maar melkweg ingedoken waar we de eerste waren :toothless Danny D bouwde lekker op. Beetje lopen kletsen, Snitz en ik beetje tegen elkaar lopen opscheppen wie er hoger zou eindigen met mix contest! haha. Maar het werd drukker en drukker.
Danny D
En ja hoor it was tijd voor JP. Zoals altijd weer een super set. 3 deck mixing en dan the bells erin gooien. :eyes: :eyes: . Het werd drukker en drukker. Gelukkig is de invited koorts niet overgeslagen op HQ. Iedereen stond te springen en bij elke nieuwe plaat ging er een schreeuw door het publiek heen. Dit zou de hele avond zo doorgaan. Of je nu in de techno zaal stond of bij de hardhouse: iedereen ging ervoor, iedereen ging uit zijn dak! Kijk zo hoort het!
JP eindigde met een oude cosmic gate classic als ik het goed had. Intussen was de tent bomvol maar toch genoeg dansruimte. Toen was het de buurt aan Jon Rundell. Begon met wat ingetogen UKHH plaatjes met een techno feel eraan. na een half uur kwam zijn eigen plaat erin een van de grootste UKHH klappers van 2003: Paul Maddox & Jon Rundell - So Long. En ja hoor, er ging een gigantische schreew door de zaal. Heel de tent stond op zijn kop! De engelse bezoekers, ook niet vies van een feestje d8 ik zo, stonden echt te kijken van WTF-wat gebeurt hier jo!
Jp en Jon Rundell
MAX van boven gezien
Super set van jon rundell maar jah Montana zou net beginnen. En ja we konden de verleiding niet weerstaan.
Jah wat kan ik zeggen: Montana kwam, zag en overwon. Hij pakte de tent op en 2 uur later d8 iedereen van waar zijn die 2 uur gebleven. Jah mixen en set opbouw heeft ie niet van een vreemde. Vette tech-house/techno met af en toe hitje: Cave-Carneval (Max Walder remix). Max Walder- Samba del costa.
Maar laten we bij het begin beginnen: Hij begon met Nathen Fake-Outhouse (2e nummer Tiesto@revolution) bouwen bouwen om langzaam naar een climax te werken deze viel in de vorm van: dj preach-back in the day (barbera brown remix) In de break heb je salsa sound waarop alle chickies lekker gingen schudden met allerlei lichaamsdelen :crazy: :crazy: Toen de break afliep en de bass erinkwam ontplofte wederom de tent. Iedereen ging zo door het dolle heen! HEERLIJK GEWOON. Verder kwam speedy j-collabs 200/snacker nog voorbij en hij eindigde met vette plaat met oldschool samples!
Montana, Dj booth stond zo laag dat je bij wijze van spreken ff montana een handje kon helpen. In the hardhouse zaal trouwens ook!

Toen langzaam weer naar de max gelopen. Waar Ed Real zijn laatste plaatjes erop legde. We zijn ff boven gestaan om wat mooie filmpjes/plaatjes te schieten en om ff bij te komen van de set van montana!
Ed Real
Ed Real
Jah toen was het tijd voor Harding. Hij begon met een for an angel bootleg. Met de vocals van marxman erdoor heen: TOM HARDING TOUCHIN IT NOW NOW NOW. IT IS THE BAD BOY TOM HARDING. Heel de zaal natuurlijk op zijn kop. Toch was het niet Toms beste set. Redelijk veel mixfoutjes (mede doordat gekke engelse tegen booth stoten die voor deze editie op een andere plek stond). Soms iets teveel gebruik van marxman samples. Verder toch vette tunes oa aantal classics, en jah door Toms enthousiasme zie je de foutjes en niet perfecte set opbouw gewoon door de vingers!
Hij eindigde met hardhouse remix van beverly hills cop melodietje. Wederom het dak eraf!!!!!
Harding
Toen was het feestje afgelopen. Toen 40 min lopen zoeken naar auto. De prinsengracht was zo gevonden. Alleen als je de verkeerde kant op loopt dan kom je de auto niet snel tegen! Maar goed we hebben er een excuus voor: Op het ene kaartje stond het noorden van amsterdam boven aan en op een ander kaartje wees het zuiden van a dam naar boven! Maar goed we hebben ook weer de westertoren gezien! :toothless :toothless Uiteindelijk auto gevonden met intacte ramen. En toen onder het genot van een relaxt Gabriel en dresden setje naar huis gereden.
Conlusie:
Na meer dan 100 edities en +- 9 jaar ruled HQ nog steeds. En de komende maanden wordt het alleeeeen maar beter.
HQ FEBRUARI
MAX: Fausto
JP
Steve Hill :eyespop: :eyespop:
Rossi
Proteus ( ja die ene met de zelfde kapper als Lab4 en Yoji)
OLD:
Ken Ishi
Alan Luna
Paul Jay
HQ MAART: NOG NIET VOLLEDIG
Alex Kid (dark by design)
Paul Glazby ( door velen gezien als nummer 1 hardhouse dj)
Rossi
Tom Harding
OLD:
Michel de Heij
Anderson Noise |
|
|
| kolkiewolkie |
TOPVERSLAG! :D
Ik zou bijna spijt krijgen dat ik niet geweest ben :D |
|
|
| basvh |
trouwens fotos heb ik van buddha ff gejat. Pics die ik heb genomen staan op camera van snitz. Maar waar die op het moment uithangt dat weet geen mens! Misschien zo onder de indruk van de WC Experience optreden waar die gister is geweest :toothless :toothless
Heb ook nog een zooi filmpjes gemaakt. Ik zal eens kijken wat ik daar van kan maken in premiere! |
|
|
| Teknikol |
vet verslag man!!
Ik proef de sfeer haast!!!:D
laterr |
|
|
| Raymond |
| Montana is gewoon de bom, hij was degene die samen met Le Blance donderdag op Invited mijn avond redde!! :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|