return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 
Trance i Växjö 24 Januari!

knomaden
Hej!

Nu hampade det sig så, att en annan festarrangör drog till med en fest på www.slottsstallarna.net - här på Campus, där vi också haft ett par events i vår historik med Club PuLS. De hörde av sig till Alex Wëst, som spelade på vårt PuLS-event 25 september, och har spelningar på bl a Gorgeous bakom sig. Han har även haft en warm up mix på www.tranceland.org och deras Landscape på tisdagkvällarna, i november förra året. De ville ha tung klubbmusik, därav Alex, och han i sin tur tog in mig att spela med, då det annars skulle blivit 6 timmar solo med Alex vilket hade blivit lite mastigt. Så vi kommer varva nu på lördag 20-02, och på andra golvet blir det hip hop r'n'b. Festen riktar sig till allmänheten, så det är bara att haka på! De har nåt som heter "rekommenderad ålder 21 år", men som jag har förstått är det 18+ som gäller. Den är inte marknadsförd som ett tranceevent, så vi hoppas på en bredare allmänhet som vi kan få att börja digga härlig elektroniskt baserad dansmusik som gör en bara sååååååååå glad :). De tar 100 kr i inträde. Välkomna!

Info: "Årets Party '04" på Slottsstallarna, Växjö Campus
Datum: 24 januari
Tid: 20-02
Lineup: Club/Trancegolvet - mainfloor; Alex Wëst (Original 4), DJ Anders (Club PuLS | ON A MISSION)
(Hip Hop/RnB-golvet: Vet ej, skall kolla snarast... [EDIT] - kollat; DJ Sven - lokal talang :))
Ålder: Rek ålder 21 år
Pris, inträde: 100 kr

[EDIT 2] - 250 biljetter redan innan dörrarna öppnat sålda i förköp, drag utlovas!

[EDIT 3 - SENA NATTA] - senaste förköpssiffra! Nånstans mellan 340 och 370!!! MER än drag, med andra ord!

C ya there...I hope ;)

Peace,
Anders
DJ_Laszlo
Anders - du vet att du kan räkna med Lasseman!

Ska försöka dra med mig ett gäng nissar från Rydaholm också, fast då kvarstår ett problem - är det en helt ideell fest, eller måste gäster som inte läser på VXU ha gästlegg?

Och för övrigt tycker jag att det är bra att det inte utannonseras som en trancefest - då finns hopp om att det kommer fler folk, och det är sånt folk som måste invigas. Det är ju många gånger de personerna man minst anar som fastnar för denna typen av musiken. Det är ju tyvärr en ganska begränsad skara med trogna trancediggare här i trakterna - något vi måste ändra på.

Fast inträdet måste jag säga är med Campusmått mätt lite väl saftigt vilket kan få folk att istället vallfärda till Sivans.
knomaden
Mr Mag - håller med Dig till hundra med det Du tar upp.

När det gäller biljettpriset till att börja med...jag hade ju inte tagit den prislappen om jag så säger, men nu är det ju inte vi som arrar denna gång...jag är enbart inhyrd tjänsteförsörjare i biz line

ON A MISSION Services - DJ Promotion

...vår DJ-service då alltså. Vi kan erbjuda både det ena å det andra generellt inom affärsområdet "Services" - layout/design/webb/print/strategi o marknadskonsulting/talarservice/sustainability consulting till företag etc etc...

Och dessa tjänster inom DJ'andet...säljer vi ju mer än gärna. Sprida glädje via musik till ett gäng hoppande människor som rör sig i takt.

Det har sålts förköp inne i stan på Linnégallerian hos en frisör där, och på träningsanläggningen Komplett vid Willys. Och då kan jag inte tänka mig annat än att det är allmän fest utan krav på studentleg som gäller. För att återbekräfta hundra, så återkommer jag snarast!

När det gäller att det är marknadsfört som ett fett party i största allmänhet (se affischerna i grönt o vitt på anslagstavlorna på Campus, Laszlo, kära granne...) så kan jag ju bara säga att det ökar chansen att få fler på tåget i denna glädjerevolution :).

Som den historieberättare jag är:

Kan berätta om en polare som hade sina fördomar, vi satt o designade en affisch för något taleri i samband med internationella kvinnodagen förra året (Växjö FN-förening), 8 mars, och jag smög in lite emellan med "Work-A-Music", i bakgrunden, och sa att "Detta är förresten en av de två artisterna som kommer nu på vårt premiärevent nu på lördag, samtidigt som Växjö FN-arrangemanget sker på dagen - Du kanske skall komma?". Hon sa nåt om, "nja, jag är ju inte så förtjust i techno..." etc...men jag sa, "det är inte techno, det är något som kallas trance" och tog det där med melodiskt och klassiska influenser och glädjefyllt, inte monotont etc etc...och så kom då den underbara breakdown som finns i Inzite's "Everest" (hon hade vickat betänkligt med vänsterfoten innan, som Mattias så nogsamt påpekade när han poppade in o OAM Head Quarters - f n studentlya på Campus...snart kontor på Videum Science Park, kan jag skvallra! www.videum.se - slut parentes) där vi satt och fipplade - och numera diggade...för när den break down och build up kom, så sa hon "wow, va bra! jag kommer till er fest..."!

Det slutade med att hon hoppade in som volontärhjälpreda på partyt och på sin "fritimme" när hon inte stod i garderoben, stompade hon hejvilt...

Sen drog hon till London senare samma år över sommaren, och var på Judge Jules på nån av klubbarna, och gick till och med på hardtranceklubben/etiketten Tidy Club och deras klubbevent, och de brukar ju köra stenhårda beats...så nu när hon kom på Rob Angel och han hade sitt hårdaste hardtrancekör i sista halvtimmen med ex vis The Truth med Cosmic Gate och Waterfall med Re:Locate, så kom hon fram till honom vid båset och sa "hårdare, hårdare, HÅRDARE...", och Rob Angel bara skrattade förvånat...det var ju trots allt det hårdaste han hade tänkt att köra den kvällen...!

Så kan det gå minsann!

Ville bara bekräfta Ditt påstående...vi kan få utökning avseende antalet Swedish Trance Addicts när och där man minst anar det.

Som förhoppningsvis på lördag!

Väl mött... :)
DJ_Laszlo
:)

Najs story, jag känner igen det du berättar bland en del av mina vänner också. Alltid roligt att kunna göra en positiv inverkan på folks liv :)
Pjox
För att inte på nått sett hålla mig till överskriften så måste jag säga att det är lite kul att försöka få änns kompisar att lyssna på trance. Tyvärr så värkar dom bara fastna för Psy vilket i min mening är tråååkigt :p
Fast det är i alla fal lite kul när jag fått med mig min annanrs nån form av punklyssnande kompis på lite "trance-feter" :)
nu ere slut på mitt inte-hålla-sig-till-ämmnet inlägg

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden