|
|
| DJ_Laszlo |
Hej alla nissar. Eftersom jag nu kommer börja ställa den ena n00b-frågan efter den andra vad gäller vinylspelandes ädla konst (man måste ju börja någonstans) så tänkte jag att det var lika bra att starta en nybörjartråd, så here goes:
Först en fråga om slipmats. Är det stor skillnad på matta och matta? (Bortsett från den underbara gummimattan man får med spelaren) Eller är det bara trycket som varierar?
Någon som vet var jag kan få tag på dessa här i Svearike:

DJ Service hade de men de är slut... :(
Eller om någon vet om I Love Techno mattorna finns att få tag på här hemma? Har bara sett de i tyska butiker.
 |
|
|
| Amnezia |
hum...slipmats går nog å köpa i butik som jpdisc,backtoplastic mfl...
brukar väl få me sånna där det står technics på....
en polare beställde sina I love techno slipmats på nätet tillsammans me en skivbeställning...:) |
|
|
| DJ_Laszlo |
En annan fråga vad gäller användadet av spelaren.
Är det okey att putta på och bromsa skivan mha själva tallriken, och eventuellt helt stoppa skivan med tallriken? (Tänker mest på avslutningar vid set, då skivan spelas saktare och saktare). Som jag har förstått det så drivs själva tallriken mha en magnet, och stoppar man tallriken mha fingrarna så tvingar man inga andra komponenter i spelaren till onödigt slitage.
Eller är jag helt ute och cyklar bakom flötet? :conf: |
|
|
| Connector |
helt ok att stoppa tallriken. Inget som ska hända. Men om du vill göra en fin avslutning så är det bara att stänga av skivspelaren så går det slöare och slöare och till slut stannar skivan.
så putta, stanna, whatever. Det ska den tåla. Annars har du fått ett måndagsexemplar! |
|
|
| DJ_Laszlo |
| eeeh...går det fortfarande signaler igenom till mixern trots att man stänger av skivpspelaren? :conf Coolt isf :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|