|
|
| Endre |
Ok, så jag la om datan igår och fick Blaster masken, tog bort den, allt verkar cool, men sen är det nåt annat skit kvar som gör så att CPU'n flyger upp till 100% varje 5 sekunder eller nåt, detta syns inte så mycket när man är på nätet eller kollar i mappar men det märks när man lirar spel och liknande att det laggar upp sig efter ett antal sekunder. Jag försökte installera Norton 2004 och köra den, men Norton stängs av efter 10 sek, jag testade F-Secure också, samma sak.
NÅN som vet vad detta är?? tacksam för vilken hjälp som helst.
/endre
|
|
|
| U121 |
beror lite på, min dator flyger upp i 100% när ja rör på musen, det är inget att bry sig om, om den dock går märkbart segt eller så så har du antgligen något antingen spyware eller adware som ligger å kör i bakgrunden eller så är det bara något som hängt sig..
du kan ju dock prova att köra nån sån här gratis online viruskontroll.. om de nu finns frotfarande, lite suspekt att antivirus skulle dö efter 10 sek prova å installera om igen.. alternativt dra ner senaste adaware och köra full scan efter att ha uppdaterat..
om d inte hjälper så gissar jag att det kan bli svårt att undvika en omformattering, men rätta mig gärna om jag har fel, fellow nerds :) |
|
|
| Endre |
jo, jag vet att cpun kan göra så, men just det där med spelen, det syns där och det var inte så innan jag la om datan. tror inte något har hakat upp sig... jag menar, har ju startat om datan flera gånger och inget i processes listan ser misstänksamt ut. Vad heter den där spyware decetorn då? vet att det posades nåt sånt här förut.
|
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by Endre
jo, jag vet att cpun kan göra så, men just det där med spelen, det syns där och det var inte så innan jag la om datan. tror inte något har hakat upp sig... jag menar, har ju startat om datan flera gånger och inget i processes listan ser misstänksamt ut. Vad heter den där spyware decetorn då? vet att det posades nåt sånt här förut.
|
du kan ta o testa Ad-aware |
|
|
| St_Andrew |
| kolla i taskmanager vad programmet heter som drar upp cpun |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|