|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by Vizay
för det första...att mental theme hamnade bland dom sista på top 20 e för mig ett stort mysterium, folk verkar ha missat den totalt trots att det e en av dom mest episka låtarna som gjorts i år...
sen att push through blev spöad av segisar som ATRC, beautiful things å traffic e ju också irriterande...ere verkligen så illa att folk inte bryr sig om energin i låtar längre utan enbart vill ha massa smörig pop-trance? |
antagligen. ju mer smörvocals desto mer poppis brukar låtarna bli. |
|
|
| staz |
| 2000 som röstade bara... patetiskt lite imo.. djmag var 60000 typ, och det var otroligt lite också.. med tanke på att det på festivaler osv kommer så många.. tänk om iaf hälften av alla festbesökare skulle vara aktiva röstare. |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by Vizay
för det första...att mental theme hamnade bland dom sista på top 20 e för mig ett stort mysterium, folk verkar ha missat den totalt trots att det e en av dom mest episka låtarna som gjorts i år...
sen att push through blev spöad av segisar som ATRC, beautiful things å traffic e ju också irriterande...ere verkligen så illa att folk inte bryr sig om energin i låtar längre utan enbart vill ha massa smörig pop-trance? | jag skulle ju lika gärna kunna säga det samma om din meningslösa dunka musik som verkar ha brottom någonstans.. fast nu råkar det vara så att jag tycker om både och. men altså det handlar ju inte om att det är smörigt med vocals eller något sånt utan snarare känslan man får när man hör låten, den väcker en känsla. det är ju bara smak! se det såhär istället att du, peter har en mer unik smak än andra :) den är lite mer speciel :D (men för guds skull acceptera andras smak!!)
;) |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by JayBee
jag skulle ju lika gärna kunna säga det samma om din meningslösa dunka musik som verkar ha brottom någonstans.. fast nu råkar det vara så att jag tycker om både och. men altså det handlar ju inte om att det är smörigt med vocals eller något sånt utan snarare känslan man får när man hör låten, den väcker en känsla. det är ju bara smak! se det såhär istället att du, peter har en mer unik smak än andra :) den är lite mer speciel :D (men för guds skull acceptera andras smak!!)
;) |
asså de e ju klart jag respekterar andras smak, de finns inte dålig musik bara annorlunda smak som jag alltid brukar säga :)
men för lite mer än ett år sen så hade ace's delight å push through hamnat i top, men nu ligger dom å harvar i dom nedre regionerna...gillar helt enkelt inte utvecklingen som har blivit även fast jag inte riktigt fick fram det i min förra post ;) |
|
|
| staz |
Vocals går hem, förra året vann ju southern sun.
iaf, för er som taggar ner på burned with desire och dess gåsiga vocals, lyssna på dubben, när vocalsen plockas bort framhävs melodin ännu mer och den är GRYM imo, rysningsvirke för mig fortfarande fast jag i princip lyssnat sönder den. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|