|
Johan Gielen 5 Januari @ Dailys, Stockholm
|
|
|
| hustler |
Mitt val för igår kväll stod mellan att gå och se Gielen eller dra till Chiaro. Valet föll på Gielen och det är ett val jag absolut inte ångrar. Damnit it was good!
Han spelade grymma låtar, går inte att säga något annat. Det var riktigt kul igår även om man inte träffade någon härifrån.
Ha d! |
|
|
| Amplifire |
| Jesus, vilket jävla drag det var! :) |
|
|
| hustler |
| Någon som kan dra låtarna? Minnet sviker så här dagem efter.. :D |
|
|
| zamson |
Vill börja med att nämna Özgur Can som räddade kvällen för mig. Vilka feta låtar den här killen droppar! Ska bli kul o se framtida spelningar med Gurkan (Har fått höra att det är ett litet nick han fick på NRJ). Nu till Johan Gielen. Stackars Johan Gielen. Han börjar bli gammal. Han manglade på rätt bra i början. Perfekt låt att starta med Mark Norman - Overkill (Intro Mix) . Underbart drag på publiken - men det blev inte så mycket bättre än så här. Några höjdpunkter. Remixen på Born Slippy var skön men det är bara för att jag älskar Born Slippy melodin :D Okej jag måste medge att det inte riktigt var min stil av trance - alldeles för mycket Hits-varning på vissa låtar. Hitstrance kan funka väldigt bra om man använder d i rätt mängd. Paul Van Dyk på Berns innehöll också massa cheese men han gör det bättre på nåt sätt - blandar rätt, och i rätt mängd.
Tillbaks till Gielen. Tycker det är tråkigt att svenska publiken inte har några krav. Vem som helst kan lira bra skivor, det handlar ju om hur man gör det. Jag tycker Gielen förstörde varenda låt. Man undrade ju ett tag om han fastnat med handen på volymreglagen för han lyckades fan förstöra varenda build-up under hela setet. Sen hans kärlek till att sampla en bastrumma som skär sönder öronen och sen köra samplingen 50 gånger, och dessutom i otakt...nej jag förstår faktiskt inte. Jaja kan hålla på hela dagen om att skriva men ingen kommer orka läsa. Jag hade trots allt rätt roligt! Men det finns bra trancedjs, bjud hit dom istället! Hoppas verkligen Johan Gielen aldrig kommer hit igen! |
|
|
| Connector |
| Vi får starta en insamling så gielen får gå en dj-skola eller något... :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|
|