|
|
| swe_Trancer |
finns ju en tråd om att trance har "dött".
jag tyckte svenskarna va lite tystam vad anser ni? |
|
|
| RebeL9 |
trancen har faktiskt "dött" lite. Går ju inte att jämföra med hur det var 99 och 2000 då trancemusiken verkligen exploderade och trance hördes både på radio och tv.
En av orsakerna verkar vara att man upprepar samma tema och om igen. Lyssna bara på låtarna som släppts i år. Det är så många som låter snarlika. Använder samma upplägg, liknande melodier. Det verkar som man nästan kan gissa sig till hur varje låt kommer låta utan att man ens har börjat lyssna på den. Buildup, break och fräsig uplifting melodi. Inget mer.
Lite roligare är det dock på psytrancefronten. Där släpps det en hel den intressanta saker. Ni som inte har haft ögonen öppna på psytrancen på sistone rekommenderar jag varmt att ta en titt. Den är högst levande och det släpps ständigt nya trevliga skivsläpp.
Tips: Space Buddha - Storm Reaction. Finfint album =) |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Jag säger bara tranc4ever ;) |
Jag hoppas på detsamma! Visst ändras musiken genom åren, men till exempel så tycker jag att Tiesto har hittat tillbaka till sin grymma stil nu igen :D |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by reveal
Jag hoppas på detsamma! Visst ändras musiken genom åren, men till exempel så tycker jag att Tiesto har hittat tillbaka till sin grymma stil nu igen :D |
LOL. Jag tycker helt tvärtemot dig. Tiesto har verkligen tappat stinget. Titta bara på Traffic. Jag menar, en mer överhypad låt får man leta efter. Tänk er om Warp Brothers hade gjort Traffic (ja det är inte så ofattbart med tanke på hur enkel och billig den låter). Hur många av er hade då gått och sagt "Traffic äger!" ?
:P
Värt att grubbla på.
Verkar som man dömer låtar efter producent och inte efter produktionskvalitet |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|