return to tranceaddict tranceaddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Europe - Finland

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 
Sekalaista (pg. 10)
View this Thread in Original format
philly_FIN
caribiassa olleet bileet oli jaoteltu muutamaan osioon, oli erikseen kylpylä puoli jossa muutama deejii soitti sekä oli vielä erikseen iso halli/sali jossa pää-artistit reuhasivat, lisäksi oli pari muuta pienempää stagea. Mutta pää pointtina oli että jengi sai kellua ja loikoilla altaasaa samaan aikaa kun deejiit tykitti musaa tulemaan, kiinostava konsepti :) Serenan tulevat bileet ovatkin sitten käsittääkseni kokonaan keskittyneet allaspuolelle, ei muuta erityistä salia jossa lisäksi soitettaisiin, mutta tässä asiassa saatan oll väärässä kun en ole asiaan sen enempää perehtynyt, enkä aio kyseisiin bileisiin mennä syystä että ne loppuvat jo puoli kahdelta, tjsp.

mutta nyt ei sitten enää turusskaan kylpyläbileitä tulla tod. näk. järjestämään joten historia näiden osalta jäi hyvin lyhyeksi, harmi, jengi oli kuulemma viime kerralla viihtynyt erittäin hyvin siellä allaspuolella, itse keskityin Mige Koglinin settiin isossa salissa.
BetaFactory
Aha, että tuollaista. :) Uimapukubileet nimenomaan, aika omituinen konsepti, ja kuulostaa vähän oudolta kun ensimmäistä kertaa saa kuulla siitä, mutta miksei tuokin voi toimia hyvin. Tulee vain mieleen, että kai silloin on pakko olla aika paljon niitä ihmisiä, jotka pitävät huolta siitä, ettei kukaan jää veden alle (?). Alkoholi + trance + vesi = vaaramomentti.
skip
böö!
Mr.Mystery
Hihihi,
tehtiinpä eilen kaverin kanssa ensimmäinen nauhoitettu levarimiksimme paskoilla levareilla ja vielä paskemmalla mikserillä :D

Kuuntelen sitä juuri tässä läpi ja se on aivan hirveä... noh, ainakin tälle voi parin vuoden päästä nauraa makeasti. Tai no, minä nauran tälle vedet silmissä jo nyt :stongue:

Noh... ainakin biisit on hyviä...
skip
huh huh, kun on ollu tylsää koko päivän! nyt koitan hieman mixailla, mutta ei siitäkään oikeen mitään meinaa tulla, ku se on niin pirun vaikeeta kuitenkin, kun ei vielä ollenkaan hallitse!:(

ja mulla olis miljoona hommaa ollu mitä olis tänään pitänyt tehdä, mut ne jäi kaikki tekemättä oikeastaan, ku ei enää ehdi! blaah! vittu! tylsää, vaikkei pitäis olla!
pitäis myös lukea johonkin saatanan pääsykokeisiin, muttei yhtään huvita!

elämä on vaikeeta!
:D
skip
jee! onnistuin melkein hyvin mixaamaan

dave gahan - dirty sticky floors (lexicon avenue vocal mix):n
delerium feat. jaël of lunik - after all (satoshi tomiee remix):iin!

ennen olen vain onnistunut mixamaan samoja biisejä itseensä, mutta kyllä tää tästä alkaa menemään oikeaan suuntaan! on pirun kivaa kun oppii ja oivaltaa jotain uutta ja onnistuu, joskin ei aivan täydellisesti, mutta hieman kuitenkin!:D :D :D

jee jee! kivaa on!
Mr.Mystery
quote:
Originally posted by skip

ja mulla olis miljoona hommaa ollu mitä olis tänään pitänyt tehdä, mut ne jäi kaikki tekemättä oikeastaan, ku ei enää ehdi! blaah! vittu! tylsää, vaikkei pitäis olla!
pitäis myös lukea johonkin saatanan pääsykokeisiin, muttei yhtään huvita!

elämä on vaikeeta!
:D

On se. Eilen menin kello 15:00 töihin ja kello 06:00 aamulla pois. Tänään pitää mennä vetämään lätkämatsi päivällä ja mennä sieltä suoraan töihin. Huomisen aikataulua en edes uskalla muistella.

Elä tässä nyt omaa elämää sitten.
skip
quote:
Originally posted by Mr.Mystery
On se. Eilen menin kello 15:00 töihin ja kello 06:00 aamulla pois. Tänään pitää mennä vetämään lätkämatsi päivällä ja mennä sieltä suoraan töihin. Huomisen aikataulua en edes uskalla muistella.

Elä tässä nyt omaa elämää sitten.

onneks mulla ei oo enää kiirettä pahemmin! tossa viimeset puol vuotta on ollu melkeen kokoajan kiire jonnekin ja mua ei mikään vituta niin paljon ku kiire. se on kamalaa!:whip: ei mulla kyllä silti tollanen aikataulu oo ollu ku sulla sentään! tohon mä kuolisin, koska olen oikeesti ihan vitun laiska!:D :D

eilen ja tänään koitin taas mixailla hieman ja voin kyllä kertoa, että meni niin päin vittua kun vaan ikinä mahdollista! kerran kun tuurilla onnistuu, niin on kivaa, mutta kun sen jälkeen ei millään mitenkään, niin pistää vituttamaan!
mistä vitusta se pitäis huomata kumpi biisi menee liian nopeasti tai hitaasti? ja kumpaa pitää törkkiä mihin suuntaan ja kuin paljon? vai onko biitit niin päin vittua, että pitäisi pitchiä muuttaa hieman?! mistä vitusta tän oppii?!!? AAAAARGGHGHG!!!!!!

tänään kävin sentään viimeisetkin hakupaperit viemässä. nyt pitää sit vaan lukea AHKERASTI, et pääsis sisään ihan minne haluaa!
Nuutti
quote:
Originally posted by skip eilen ja tänään koitin taas mixailla hieman ja voin kyllä kertoa, että meni niin päin vittua kun vaan ikinä mahdollista! kerran kun tuurilla onnistuu, niin on kivaa, mutta kun sen jälkeen ei millään mitenkään, niin pistää vituttamaan!
mistä vitusta se pitäis huomata kumpi biisi menee liian nopeasti tai hitaasti? ja kumpaa pitää törkkiä mihin suuntaan ja kuin paljon? vai onko biitit niin päin vittua, että pitäisi pitchiä muuttaa hieman?! mistä vitusta tän oppii?!!? AAAAARGGHGHG!!!!!!

Itse opin beatmiksauksen räpeltämällä tietokonesoftia ilman biittilaskureita yms. Nykyään biittien sovittaminen onnistuu 10-30sek riippuen siitä kuinka tarkaksi sen haluaa. Nyt on vaikea muistaa mikä siinä oli niin vaikeata. Treeniä vaan niin oppii kuulemaan lähteekö biisi menemään liian nopeasi vai hitaasti ja kuinka suuren korjauksen se suunnilleen vaatii. Kun olet käynnistänyt biisin niin ensin kuuntelet muutaman sekunnin ja sitten todella reilu ylikorjaus siihen suuntaan mihin se lähtee menemään, sitten pitch noin puoleen ekasta korjauksesta ja taas kuuntelet. Tällä tavalla ensin haarukoit karkeasti pitchin. Sen jälkeen korjaat bendillä, säädät pitchiä, taas bend, pitch korjaus jne. Mitä lähemmäksi oikeaa pitchin saa sitä kauemmin pitää kuunnella että tietää edistääkö vai jätättääkö se.

Jos haluaa todella tarkaksi niin jättää biisin soimaan vaikka puoleksi minuutiksi jonka jälkeen kuuntelee vieläkö se on kohdallaan. Sitten korjaa ensin bendillä (eikä tässä haittaa vaikka ensin korjaisi väärään suuntaan) jonka jälkeen säätää pitchiä ihan vähän.

Kun miksattava biisi on vielä kuulokkeissa eikä kaiuttimissa ei ole oikeastaan mitään väliä vaikka bend korjaus menisi ensin väärään suuntaan kunhan kuulee edes sen että se meni väärään suutaan. Vaikka se menisi väärin niin siitä saa kuitenkin sen informaation että kumpaan suuntaan pitchiä pitää säätää.
BetaFactory
Sitten kun lopuksi "jätetään" se edellinen biisi, niin taasko pitchataan sillä tavoin, että päästään 2. biisin alkuperäistemppoon???

Esim. jos biisi 1 on 138BPM ja biisi 2 on 140BPM. Sitten oletan että pitää pitchata tuo toinen niin, että se muuttuu 138BMP:ksi. Mutta sitten kun on sataprosenttisesti siirretty siihen kakkosbiisiin, niin soitetaanko sitä silloin 138BPM:llä vai vaihdetaanko millisekunnin aikana sitten 140BPM:ksi (vapautetaan pitchiä)?

Nuutti
quote:
Originally posted by BetaFactory
Sitten kun lopuksi "jätetään" se edellinen biisi, niin taasko pitchataan sillä tavoin, että päästään 2. biisin alkuperäistemppoon???

Esim. jos biisi 1 on 138BPM ja biisi 2 on 140BPM. Sitten oletan että pitää pitchata tuo toinen niin, että se muuttuu 138BMP:ksi. Mutta sitten kun on sataprosenttisesti siirretty siihen kakkosbiisiin, niin soitetaanko sitä silloin 138BPM:llä vai vaihdetaanko millisekunnin aikana sitten 140BPM:ksi (vapautetaan pitchiä)?

Voihan sen soittaa ihan millä pitchillä haluaa ja mikä vain sopii setin tyyliin. Jos 2 bpm:n muutoksen tekee millisekunnissa niin se on liian huomattava muutos. Jos halutaan rakentaa settiä nopeampaan suuntaan ja kolmas biisi on 140 tai enemmän niin sitten kannattaa pikkuhiljaa koko biisin ajan etenkin suvantokohdissa nostaa pitch takaisin nollaan tai yli.

Mikään ei siis määrää että biisi pitäisi soittaa juuri nolla pitchillä.
BetaFactory
Okei. Tuo on varmasti ensimmäinen asia, jota pitää oppia kun aletaan miksata, eikö niin? Jos beatmiksaaminen ei toimi, niin sitten ei auta vaikka olisi Elio Ness-tyylinen experimental/FX-mies...

Miten tuota pitchiä ohjataan, pitääkö manuaalisesti pitää joku pitch wheel paikallaan, vai toimiiko tuo digitaalisesti niin, että näkee sen BPM-arvon jostain LCD:stä?? Huomaat varmasti etten ole ikinä perehtynyt näihin DJ-hommiin, mutta todella paljon kiinnostaa.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 
Privacy Statement