return to tranceaddict
Pages: [1] 2 
Club PuLS pres Rob Angel [rotor] Dec 19 - Xmas Trance Experience, Växjö

knomaden

Välkomna till Club PuLS Decemberevent!

Xmas Trance Experience @ DownTown, Växjö

19 december 22-02 - Guest DJ Rob Angel (Rotor) - Resident DJ Anders (On A Mission)

Rob Angel är känd bland annat från Rotor och Ace Events arrangemang TranceAtlantic på Docklands, warm up till Tiësto och Astral Projection och nu senast bland annat på Trinity II! Det är en rutinerad DJ som är beredd att leverera ett starkt set med warmup resident DJ Anders (de e jag det) nu på fredag här i Växjö, på klubben DownTown.

Det är första gången vi är på DownTown, och går detta bra får vi vara här fler gånger. Vad sägs om att erbjuda ett månadsevent med början av Skandinaviens bästa DJ's under nästa år, och i förlängningen förhoppningsvis flyga in några headliners från UK och kontinenten, om allt går vägen för oss? Allt beror på Dig, ärade gäst :) !

Kvällen efter kör Karma o Mankind i Jönköping med direkttåg till vår småländska grannstad, så i kombination med chill out och övernattning vi kan erbjuda ett större gäng, så är detta en trance-vallfärdares paradis över hela nästa helg. Bättre kick-off för blandade varianter av familjejular går väl inte att få, eller hur? Hör av Dig till mig i ett PM om Du vill ha övernattning i samband med detta event!

Melodic - uplifting - epic - anthemic - progressive - hard TRANCE med Rob Angel och mig...fredagen den 19 december - 80 kr i dörren - kom i tid! - 22-02 - DownTown - Lidbergsgatan 3 - se karta på onlineflyer - 60 kr för OAM-medlemmar!

---

BAKGRUND;

Vi är ett gäng som kämpar på för att etablera fasta former för en stående trance-klubb till att börja med i Växjö, och i förlängningen låta detta klubbkoncept dyka upp både i egen regi och ev i samverkan med andra aktörer i andra städer i Sverige. Till att börja med vill jag meddela att den stora drivkraften är att förena glada och starka musikupplevelser generellt med den känslan att all avkastning från våra events går till utvecklingsprojekt och långsiktiga investeringar i marginaliserade områden i världen, med början i Ugandas landsbygd och stadsmiljö. Just nu diskuteras att borra brunnar i ett av de kaffeodlande distrikten i sydvästra Uganda, donation av mobiltelefoner till ett kooperativ av kvinnliga handikappade småföretagare på Owino market, Kampala, samt ett projekt för att erbjuda boende och utbildning för en grupp av Kampalas "gatumedborgare", de hemlösa i en av de mest utsatta situationerna som går att hitta - hemlöst barn/ungdom i ett utvecklingslands storstad i ett av världens fattigaste länder.

Du kan hjälpa till - genom att helt enkelt komma på våra kvalitetsevents - OCH DANSA I REN GLÄDJE ÖVER ATT VÄRLDEN GÅR ATT FÖRÄNDRA TILL DET BÄTTRE TILL SKANDINAVIENS BÄSTA DJ's!

I historiken har vi passerat två huvudkategorier av events gällande EDM-hörnet - elektronisk dansmusik, alltså - ett för studenterna på Växjö Campus, ett för allmänheten. På Restaurang Rasken skedde premiären med Airbase och Inzite, som drog ett liveset med syntarna on stage, 8 mars i år. På campus har vi haft mig i ett soloset därefter, Andreas (rotor) på Stallarna i somras på en fest för OAMs investerare/medlemmar och Alex Wëst (original 4) i höstas på Sivans. I våras hade vi ett 18+ allmänhetsinriktat event med Michael Splint feat Sasja live vocals (från Gorgeous, Cph) i maj på Växjös största dansgolv - Oléo. Vår andra resident, den inte helt obekante härliga DJ Anneli har varit med både på Oléo och i somras tillsammans med Rotor-Andreas, och hon har levererat härliga skruvade psy-beats i en mycket uppskattad show båda tillfällena! Hon säger att giget på Oleo är bland de roligaste hon gjort, så det kan bara betyda en sak - att det är drag på våra parties, eller hur ;) ?

Nu är det så att vi har hittat ett ställe, DownTown, som är beredda att husera oss en gång i månaden...och som renoverar sitt ställe rejält, till att bli en ordentligt nice venue - det ser ut som vi kan få vår efterlängtade stående hemmaklubb! Motsvarigheten till Diskotek IN i Köpenhamn, alltså, som huserar Club Gorgeous.

Förutsättningen är denna - att det kommer mer än 300 gäster nu på nästa fredag...något som vi bedömer att det finns förutsättningar för, då vi hade 350 gäster på Oléo i våras - därav denna satsning!

Så - med detta som bakgrund vill vi inget annat än att hälsa just DIG välkommen till denna megafest!

Som med glädje kan kombineras med en av de fetaste tranceupplevelserna i Småland sammantaget - först en melodic/uplifting/progressive/hard-trance i Växjö, och sen stompa till den fortsatta EDM Experience i Juletid i grannstan Jönköping med Karma o Mankind på tapeten med psy och techno...hela EDM-smörgåsbordet, som sagt! Och vi är flex - vi kan ordna enkel övernattning här i Växjö i en lokal för de som vill chilla lite innan det bär i väg till Jönköping! Droppa som sagt ett PM om det till mig, så ordnar vi det!

Kram alla SWEEEEEET SWETA's!

Peace,
Anders
jofawe
Jag kan inte göra annat än att hålla med om att detta har blivit endel lyckade events.
Även om det inte kommer 20000 så är det ett jävla tryck på de som är där.

Men jag har varit på alla (nästan alla) och jag gillar det :)

Mig ser ni där på fredag, med kameran i högsta hugg :)
knomaden
Najs, Jofawe...

Växjö PuLS-team rocks ;) - jofawe the PuLS digitizer (photo/webb).

CU Fredag, bro'.

Laszlo, ärade campusgranne - kommer Du med DV'n också, tro?

Vore najs det också :).

Om Du nu hämtat Dig efter Luciakryssen, förståss ha ha!
jeremy1984
hmm..kanske borde man slita sig ner till Växjö nån dag..inte så långt från Jkpg trots allt :)

Fast den här gången blir det inget.. alldelles för tajt mellan Kai och Karma Xmas tyvärr! Sen har man en trevlig tenta snart oxå :nervous:

Sjysst flyer förresten ;)
DJ_Laszlo
quote:
Originally posted by knomaden
Laszlo, ärade campusgranne - kommer Du med DV'n också, tro?

Klart som korvspad jag kommer..! DV-kameran är inget jag hade tänkt ta med mig, men är det ett önskemål så tar jag med den...

Ses på fredag...

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden