return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 
Het Nederlandse onderwijssysteem

Flippe
Ik zelf heb ook Havo gedaan, en ik moet zeggen..het stelt niet veel voor. Ik ben dan wel een keer blijven zitten, maar dat was gewoon stom want ik had dat jaar niks gedaan. Zonder al te veel te leren, kun je de Havo makkelijk halen!
basd
quote:
Originally posted by robin
TL - voorheen de MAVO, veel is dr niet veranderd
GL - zelfde als TL maar dan met 1 practijk vak (metaaltechniek, electrotechniek, houtbewerking ....)
KBL - oude VBO
BBL - zelfde als KBL maar meer practijk en minder talen

*edit, GL en TL zijn even zwaar. alleen GL heeft dat ene vak meer (was bij mij 4 uur in de week)

Tis wel te merken dat ik al een tijdje geen middelbare school meer heb gezien zeg :)

Hier heb ik echt nog NOOIT van gehoord..

Ik was trouwens altijd blij dat ik Atheneum deed en dus geen Grieks / Latijn hoefde te doen, achteraf vind ik het wel jammer.. Maar goed ik ga echt niet terug :)
Optimus
quote:
Originally posted by eieregooie
Voor mij was er wel degelijk verschil tussen Havo en VWO... VWO 4 heb ik niet gehaald, met 13 tekorten, dus toen maar Havo gaan doen, en daar rolde ik slapend met 2 vingers in me neus doorheen...

Maar ik wil wel even zeggen dat Havo ook wel degelijk om inzicht draait... Ik heb die 2 jaar op de Havo geen boek opengeslagen en had een aanwezigheid in de les van 50% ofsow, en die 50% lag ik te slapen... En ik heb het dus wel mooi gehaald :)

Tis dus niet simpel uit het hoofd leren geweest, want ik zou het natuurlijk nooit hebben gered zonder te leren wanneer het voornamelijk om dingen weten zou gaan...

My 2 cents...

mjah, dat heb ik ook gehad, ik deed geen reet in havo 5, maar toch ben ik daar met lof geslaagd dat jaar... kan ik wel enigszins mee inkomen wat betreft inzicht hebben...
arj1o1
quote:
Originally posted by eieregooie
50% spijbelen (thuis slapen dus :D ) en 50% slapen in de les... Snappie?

ja dat ken ik
eieregooie
Nee nee, bij jou is het 50% spijbelen (thuis posten dus) en 50% posten in de les...

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland