return to tranceaddict

dub mix

staz
betyder det alltaid att det finns en vocal mix, eller kan det betyda ngt annat?

t.ex. Yomanda vs dj uto - Got The Chance , finns som vanlig & dub.. det är skillnad på dem, men det är inte vocals i ngn av dem.. förutom nåt samplat som går om och om som finns i båda...
vill ha detta uppklarat ;)
Proximus
dub mix är basically "avskalad mix", behöver inte vara vocals, men det är avskalat, cleant och mindre grejer i låten, brukar mest vara fokuserad på själva musiken, effekterna och beatsen.. melodin självklart i trance. :)
mindshooter
japp :)

Instrumental är när man tagit bort vocalsen...

det finns juh Vocal dub och Instrumental dub oxå :)
Gate 42
quote:
Originally posted by Proximus
dub mix är basically "avskalad mix", behöver inte vara vocals, men det är avskalat, cleant och mindre grejer i låten, brukar mest vara fokuserad på själva musiken, effekterna och beatsen.. melodin självklart i trance. :)

Jag trodde en dub mix var som du säger avskalad. Men i den meningen att man skalade av melodier/synthar och sång men inte trummor. Vilket jag tycker känns som rätt. Ofta i dub mixer så är det mer trumjobb än i de "vanliga" mixarna.

Men jag tror ofta att de här olika mixarna inte får namnet av någon mening. Ibland döper man nog det bara till 'dub mix' för att det låter tufft.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden