|
|
| staz |
betyder det alltaid att det finns en vocal mix, eller kan det betyda ngt annat?
t.ex. Yomanda vs dj uto - Got The Chance , finns som vanlig & dub.. det är skillnad på dem, men det är inte vocals i ngn av dem.. förutom nåt samplat som går om och om som finns i båda...
vill ha detta uppklarat ;) |
|
|
| Proximus |
| dub mix är basically "avskalad mix", behöver inte vara vocals, men det är avskalat, cleant och mindre grejer i låten, brukar mest vara fokuserad på själva musiken, effekterna och beatsen.. melodin självklart i trance. :) |
|
|
| mindshooter |
japp :)
Instrumental är när man tagit bort vocalsen...
det finns juh Vocal dub och Instrumental dub oxå :) |
|
|
| Gate 42 |
| quote: | Originally posted by Proximus
dub mix är basically "avskalad mix", behöver inte vara vocals, men det är avskalat, cleant och mindre grejer i låten, brukar mest vara fokuserad på själva musiken, effekterna och beatsen.. melodin självklart i trance. :) |
Jag trodde en dub mix var som du säger avskalad. Men i den meningen att man skalade av melodier/synthar och sång men inte trummor. Vilket jag tycker känns som rätt. Ofta i dub mixer så är det mer trumjobb än i de "vanliga" mixarna.
Men jag tror ofta att de här olika mixarna inte får namnet av någon mening. Ibland döper man nog det bara till 'dub mix' för att det låter tufft. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|