return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 
Stanga Coffeshoppisarna?

Goldiluxe
Laste nagonstans att Sverige tillsammans med Frankrike propsar pa att Nederlanderna skall behova stanga sina Coffeeshops?!

Ar det verkligen sa?
Visserligen ar det kanske mer intressant for Hollandska folket, men aven for alla svenskar som reser till NL for att parta runt.

Ocksa undrar jag, vad i hela friden har Sverige med det att gora?
Lika lite som Bush har med Irak att gora, eller BORDE ha.

Tycker jag. :)

Coffeeshops i t.ex Amsterdam drar in VALDIGT mycket pengar, och gor mycket ( saklart ;) ) for turismen.
Jag stors inte utav det utan tycker mest det ar charmigt, och bevisar liberala Holland.
Gott och ont.

Kanske battre att dra in prostitutionen och alla forlorade flickor i fonstren, dit var och varannan turist gar for att ta sig ett nupp.
DET tycker jag ar vidrigt.
Och skrammande ar att det ar mycker vanligare an man tror.

Vad man far hora av dem som varit dar pa 'besok' ar att :
Tjejerna har ju valt det sjalva.
Kusligt.

Vilket iofs ar en annan diskussion.

Men Coffeeshopsen?

Ska man nagon gang i sitt liv prova roka sa bor man gora det har, dar graset ar av bra kvalitet och folk kunniga.

IMHO.

Och vad tycker ni om det?
ScuL
de drar iofs in mycket pengar men jag tror att det går till fel personer. att tjäna pengar genom att sälja knark är aldrig gott tycker jag. att det bevisar vårt liberalitet är gott men jag tror att det kan lätt visas på andra sätt också.

jag tycker att de får stänga de om de vill.. behöver inte det och de turister som kommer hit för att knarka.. är det verkligen de turister man vill ha? :rolleyes:
Smekbar
quote:
Originally posted by ScuL
de drar iofs in mycket pengar men jag tror att det går till fel personer. att tjäna pengar genom att sälja knark är aldrig gott tycker jag. att det bevisar vårt liberalitet är gott men jag tror att det kan lätt visas på andra sätt också.

jag tycker att de får stänga de om de vill.. behöver inte det och de turister som kommer hit för att knarka.. är det verkligen de turister man vill ha? :rolleyes:

tycker du det är värre än t.ex. svenskar som reser till bulgarien för att supa? folk i holland skulle ju ändå fortsätta att röka gräs, vem tror du tjänar på att man gör det till en undergroundverksamhet? knarksyndikaten förstås, och de säljer hellre andra droger som man tjänar mer pengar på.. så som det är nu har ju iaf polisen i holland viss inblick vilket är bra, samt att man slipper komma i kontakt med andra droger om man nu bara vill ha gräs...

goldiluxe... coffeeshopsen kommer inte försvinna... det var bara överentausiastisk svensk media som fick det att verka så... de övertolkade lagen väldigt mycket, o tur e väl det... ;) efter vad jag hört så är det även som så att det är i princip bara i sverige som den här lagen uppmärksammats, o det just för att vi svenskar ska tycka "oj va bra, vi har lite inflytande ändå..."

artikel
har inte läst igenom hela artikeln men tror den bekräftar vad jag skrev :D[
Goldiluxe
quote:
Originally posted by Smekbar

goldiluxe... coffeeshopsen kommer inte försvinna... det var bara överentausiastisk svensk media som fick det att verka så... de övertolkade lagen väldigt mycket, o tur e väl det... ;) efter vad jag hört så är det även som så att det är i princip bara i sverige som den här lagen uppmärksammats, o det just för att vi svenskar ska tycka "oj va bra, vi har lite inflytande ändå..."

AH! blev nastan lite orolig dar.
Tycker inte gras ar nagon storre fara namligen, och folk koper oftast o tar med sig sma mangder hem.
Dem stor liksom ingen.
Men det stor mig att Sverige lagger sig i.

Tror nog det att battre att lata det vara, an att lagga sig i.
Sa lange det handlar om gras ar jag helt for.
Aven om jag sjalv inte brukar, sa har jag vanner som roker istallet for dricker alkohol.
ScuL
quote:
Originally posted by Smekbar
tycker du det är värre än t.ex. svenskar som reser till bulgarien för att supa? folk i holland skulle ju ändå fortsätta att röka gräs, vem tror du tjänar på att man gör det till en undergroundverksamhet? knarksyndikaten förstås, och de säljer hellre andra droger som man tjänar mer pengar på.. så som det är nu har ju iaf polisen i holland viss inblick vilket är bra, samt att man slipper komma i kontakt med andra droger om man nu bara vill ha gräs...

det är inte värre man jag ogillar det båda. men jag har kanske liten extrema åsikter angående knark och alcohol. det sista du säger har du inte fullständigt rätt på.

flera ungdomer börjar runt 16-årsålder med att experimentera.. gräs osv kommer självklart till. men efter det finns det en stor grupp som försätter med svårare saker som xtc lr värre.
och jag tror att det är inte bra att coffeeshops finns för att de är en anledning till att börja med något värre. om man tillåter det ena så är det en små steg till det andra.
nu vill jag inte snacka om vilket knark/alcohol är farligare för att det är en meningslöst diskussion.. jag tycker bara att de gör det för lätt för att få tag på illegala saker.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden