|
|
| skip |
tuntuu että suomalaista trancea julkaistaan maailmalla kokoajan enemmän ja enemmän, joka on aivan helmi asia.
asia joka minua tosin harmittaa on se, että biisit julkaistaan maailmalla, eikä niitä tuoda juuri yhtään esille suomessa! tuntuu että artistien kiinnostus oman kotimaansa markkinoihin olisi noin nollan luokkaa, yhdestäkään biisistä ei julkaista enää edes cd sinkkua eikä mitään. asia harmittaa minua ainakin, koska haluaisin tukea suomalaista hyvää trancea, mutta se ei oikein vaikuta mahdolliselta, koska en vinyyliä harrasta ja haluaisin ostaa ihan oikean julkaisun enkä tyytyä mihinkään pirun mp3seen!:whip: :whip: :whip:
(cosmicmanin i love you sinkkua odotellessa!!!) |
|
|
| Mr.Mystery |
Johtuneeko sitten siitä, että Suomessa trancella on kuitenkin melko kapeat markkinat. Toisaalta Orkidean levy pomppasi suoraan sijalle 22 listalla ensimmäisellä viikollaan.
Toisaalta se voi johtua siitäkin, ettei Suomessa ole pääasiallista trancelabelia, joten täältä on oikeastaan pakko lähteä suoraan maailmalle... |
|
|
| Sting Ray |
| quote: | Originally posted by skip
tuntuu että artistien kiinnostus oman kotimaansa markkinoihin olisi noin nollan luokkaa, yhdestäkään biisistä ei julkaista enää edes cd sinkkua eikä mitään. |
Ei kait se nyt artisteista ole kiinni, ennemminkin levy-yhtiöistä. Kun Suomesta ei tunnu löytyvän edes lafkaa, joka trancea julkaisisi, niin ainoa vaihtoehto on tehdä sopimus ulkomaille.
| quote: | Originally posted by skip
(cosmicmanin i love you sinkkua odotellessa!!!) |
Kyllähän Matti varmaan itsekin haluaisi, että biisi julkaistaisiin cd:nä, mutta eipä taida Matilla olla mitään sananvaltaa asiassa, koska oikeudet taitaa omistaa Salovaaran Jaakko.
Valitettava tosiasiahan on se, että vaikka Suomesta tulee paljon laatutrancea, niin markkinat Suomessa ovat vielä marginaaliset. Tämän huomaa ainakin täällä Kuopiossa siitä, että kun ravintolassa soittaa vähänkään tuntemattomamman biisin, niin lattia tyhjenee hetkessä, vaikka kyseessä olisi muualla maailmassa menestynyttä trancea. Ainoa valopilkku tällä hetkellä on Orkidea, jonka biisejä tullaan toivomaan joka ilta useampaan kertaan. |
|
|
| Annele |
Totta tosiaan artisti itsekin aivan varmasti haluaisi julkaista kotimaassa niin kuin muualla maailmassa. Mutta niin kauan kun Suomi on pieni trance-maa verrattuna toisin Eurooppalaisiin maihin the priority is of course not sellaisiin maihin.
The labels has to think in the name of business too of course.
Korjatkaa jos mun teoria on ihan höpöä..mut mä uskon siihen. |
|
|
| Mr.Mystery |
Ihan oikeassa olet jo pelkästään maantieteelliseltäkin kannalta.
Suomi kun on tällainen kärpäsenpaska täällä kaukana jossain... |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Finland
|