|
|
| Dark Apostle |
Het einde is voor mij nabij, mag ook wel ben sinds 17 mei bezig :rolleyes:
Donderdag nog monderling Sociale Psychologie |
|
|
| Bertn |
even wat vragen posten van mijn examen sociale wijsbegeerte:
1 geef het begrip wereld bij marx, en is dit begrip goed of ireël? (3 ing bladzijden antwoordruimte, die ik nog allemaal volgeluld heb ook)
2 waarom zijn wij meer dan gewoon "in" de wereld?
3 Wordt er in de natuurwetsleer gezondigd aan de naturalistische dwaling??
AARGHHH kutexamen:whip: :whip: |
|
|
| Nyah |
| quote: | Originally posted by Gladius
btw, wat is personenbelasting?? ;) |
Allé vooruit, voor u speciaal mijn codex fiscaal recht terug boven gehaald. Had die al mooi in een hoekje gesmeten :p
Wetboek van de Inkomstenbelastingen:
Artikel3:
§1. Aan de personenbelasting zijn de rijksinwoners onderworpen, dat wil zeggen 1. natuurlijke personen die in België hun woonplaats of de zetel van hun fortuin gevestigd hebben; 2. de Belgische diplomatieke ambtenaren en consulaire beroepsambtenaren die in het buitenland zijn geaccrediteerd, alsook hun inwonende gezinsleden 3. de andere leden van Belgische diplomatieke zendingen en consulaire posten in het buitenland, alsmede hun inwonende gezinsleden, daaronder niet begrepen consulaire ere-ambtenaren 4. blabla
§2. De vestiging van de woonplaats of van de zetel van fortuin in België wordt naar de omstandigheden beoordeeld...
Dus, met personenbelasting wordt bedoeld, een belasting op het totale inkomen van rijksinwoners. Het inkomen bestaat uit: het beroepsinkomen, het onroerend inkomen, het roerend inkomen en de diverse inkomsten. Op het netto-inkomen (=bruto-inkomen min beroepskosten/onderhoudskosten in geval van onroerende zaken, enz.)worden belastingen berekend, en iedere belastingsplichtige heeft recht op een aantal belastingsvrije sommen, al naargelang de situatie.
Dus waar t op neerkomt, Gladius, we hebben geleerd hoe ge een belastingsbrief moet invullen en hierbij ook de achterpoortjes/interessante dingen.
Zo Codex verdwijnt weer in een donker hoekje ;) |
|
|
| Wildfir3 |
kan me echt niet voorstellen waarom iemand zoiets zou willen studeren :nervous:
nuja kan me zelf al niet eens meer voorstellen waarom ik weer informatica wou gaan studeren ;) |
|
|
| Nyah |
| quote: | Originally posted by Wildfir3
kan me echt niet voorstellen waarom iemand zoiets zou willen studeren :nervous:
nuja kan me zelf al niet eens meer voorstellen waarom ik weer informatica wou gaan studeren ;) |
Voila, vandaar dat ik bewust niet gekozen heb voor Accountancy/Fiscaliteit als major. :nervous:
Dat vak was voor alle HI'ers gemeenschappelijk, dus daar kon ik helaas ni onder uit. ;) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|