return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 
Aan al onze dj's

pooley

gaan !
Tiger777
quote:
Originally posted by pooley
Waarom die verandering van Technics naar Stanton?

Technics afgedaan? Te duur?

Bah, ik denk ergens wel. De sl1200's hebben wel de naam van goed te zijn en kwalitatief gebouwd te zijn, maar toch, het is "maar" een draaitafel he. Wat is nu het wezenlijke verschil tussen een SL1200 en een ST100? De Futter. bij de ST100 hebt ge een dissortion van 0.15% terwijl bij de sl1200 dat 0.01% is... Maar zeg nu zelf, is dat écht nodig dat het tot op een 100'ste van een percent correcte pitch geeft?
Dat voelt of ziet ge totaal niet. Bovendien heeft de ST100 (oke, vaak verwaarloosbaar bruikbare) snufjes.
Vergelijk eens:
389€ voor een ST100(ja, ik heb hem goeikoop gekregen, na lang afdingen :D ) tegen 550€ voor een SL1200 (een draaitafel uit de jaren '70)
eieregooie
quote:
Originally posted by Tiger777
Bah, ik denk ergens wel. De sl1200's hebben wel de naam van goed te zijn en kwalitatief gebouwd te zijn, maar toch, het is "maar" een draaitafel he. Wat is nu het wezenlijke verschil tussen een SL1200 en een ST100? De Futter. bij de ST100 hebt ge een dissortion van 0.15% terwijl bij de sl1200 dat 0.01% is... Maar zeg nu zelf, is dat écht nodig dat het tot op een 100'ste van een percent correcte pitch geeft?
Dat voelt of ziet ge totaal niet. Bovendien heeft de ST100 (oke, vaak verwaarloosbaar bruikbare) snufjes.
Vergelijk eens:
389€ voor een ST100(ja, ik heb hem goeikoop gekregen, na lang afdingen :D ) tegen 550€ voor een SL1200 (een draaitafel uit de jaren '70)

Duurzaamheid, degelijkheid, precisie... dat is Technics... Het mogen dan tafels uit de jaren 70 zijn (geloof me, die dingen zijn echt wel aangepast hoor en "met de tijd meegegaan", met uiteindelijk de M3D als resultaat ;) ) maar als je er een uit de jaren 70 zou hebben zou je em nog steeds prima kunnen gebruiken omdat zie dingen niet stuk te krijgen zijn (mits je ze gaat openschroeven en er zelf aan gaat sleutelen natuurlijk).
[BE]FusioN`--
Of ze niet kapot te krijgen zijn daar heb ik mijn twijfels bij... Ik heb nu al enkele keren liggen plaatjes beluisteren in de 'discobar' (vinylwinkel hier in leuven) en OMG wat een zeikding!

Ok ik ga zeker niet beweren dat alle technicsen uiteindelijk in zo'n slechte staat gaan zijn, maar kraken dat dat ding doet van zodra ge die arm durft te bewegen & stuff...

Nuja, ben blij met wat ik heb, mag zeker niet klagen, en 'k ga blij zijn als ie al half zo lang mee gaat als een technics, dan zijn we weer tien jaar verder, en zeg nu zelf, wie doet meer dan tien jaar met dezelfde draaitafels? Tegen dan hebben we ongetwijfeld allemaal ons vinyl al buitengepleurd en de draaitafels ingeruild tegen dan vrijwel perfecte cd turntables ;))) *fingers crossed*
eieregooie
quote:
Originally posted by [BE]FusioN`--
Of ze niet kapot te krijgen zijn daar heb ik mijn twijfels bij... Ik heb nu al enkele keren liggen plaatjes beluisteren in de 'discobar' (vinylwinkel hier in leuven) en OMG wat een zeikding!

Ja hallo hehe... In zown winkel zitten er ook allemaal onbehouwen pummels aan die dingen die denken dat het cool is om met die dingen te rausen... Maar zolang je er goed mee om gaat :)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium