|
|
| DJ_Laszlo |
Vad gäller den senare av de två annonserna borde du definitivt hålla dig borta från skivspelarna. Gemini suger på det mesta, och av priset att döma är de också remdrivna. Ska du köpa remdrivna skivspelare kan du lika gärna ge pengarna till rädda barnen (läs: mig).
Angående mixern i den första annonsen kan jag inte uttala mig eftersom jag aldrig varken sett eller testat mixern.
En nybörjarmixer jag skulle rekommendera är Behringers DJX-700. (Ripoff, rätt upp och ner, av Pioneers DJM-600). Här hemma kostar mixern 3000 spänn, men du borde kunan få den för ungefär halva priset i Tyskland. Effekterna på mixern suger, men i övrigt ska mixern vara jävligt prisvärd (säger de som testat). Dessutom får du det på köpet, att när du väl kommer ut på riktiga klubbar (vilket du förhoppningsvis gör) så kommer du inte stå där som ett frågetecken när du har en DJM-600 framför dig. Till utförandet är de näst intill identiska, och 99 av 100 klubbar kör med DJM-600.
EDIT: oj, såg nu att du bara frågade efter mixern. Nu ansträngde jag mig och skrev så jätte mycket att jag låter det stå kvar ;) |
|
|
| ScuL |
tack för tippsan men jag bor inte i sverige tyvärr ;)
hehe
måste säga att jag är inte 100% n00b. har spinnat (asså försökt) med cd och vinyl tidigare. och jag mixar fortfarande med datoren; jag vet att det är helt annorlunda men ändå.
jag vet också att jag skulle peka ut något i lågprisklassan, men de blir för mesten nästan värdslöst snart.. om jag skaffar något dyrare har jag bra kvalitet och behåller det sin värd om jag vill bli av med det. ;)
| quote: | Originally posted by DJ_Laszlo
Vad gäller den senare av de två annonserna borde du definitivt hålla dig borta från skivspelarna. Gemini suger på det mesta, och av priset att döma är de också remdrivna. Ska du köpa remdrivna skivspelare kan du lika gärna ge pengarna till rädda barnen (läs: mig).
|
jag har hört inte så mycket bra om Gemini , asså jag tror att jag borde undvika de iaf :D .. detsamma gäller för remdrivna skivspelare.. directdrive är mycket bättre. :)
| quote: |
EDIT: oj, såg nu att du bara frågade efter mixern. Nu ansträngde jag mig och skrev så jätte mycket att jag låter det stå kvar ;) |
inte bara efter mixern, fler kommentar är väldigt välkommen, tack för det! ;) |
|
|
| staz |
| lol jag syftade inte på dig som n00b, syftade på mig själv :), bara passade på att slänga in min fråga här, för den var relaterad till topicen :) |
|
|
| ScuL |
| quote: | Originally posted by staz
lol jag syftade inte på dig som n00b, syftade på mig själv :), bara passade på att slänga in min fråga här, för den var relaterad till topicen :) |
ah .. lol... :D det e lugnt.
jag trodde att du skrev det som råd, inte som en fråga :) mitt fel.. ahja. |
|
|
| Connector |
kan rekomendera Numark TT200. Har de själv. Riktigt bra vinylspelare för pengarna. Väldigt prisvärda! Och sen är de snygga med :)
:) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|