return to tranceaddict
Pages: [1] 2 
lära sig DJ'a?

staz
har blivit lite sugen på sistone, kan nån ge ngra tips på hur man kan/bör gå tillväga? finns det nå snabbkurser man kan ta för att lära sig grunderna? samt vad behöver man och vilken utrustning är passande om man vill ha nåt att experimentera med, leka med och lära sig hemma?
zamson
Lär dig Native Instruments Traktor DJ STudio... jäkligt bra program. Det är ungeäfr som att mixa med cd-spelare. Köp en extern mixer och koppla till datorn så blir det ännu roligare.
DJ_Laszlo
Jag skulle inte rekommendera att du mixar mha några datorprogram - låna istället ett par CD/vinyl-spelare och mixer av någon polare...

Tycker du det verkar skoj så är det bara att börja spara och köpa egna grejer. Varför jag inte tycker du ska köra med datorn är för att det är inte över huvudtaget ens jämförbart med att lira på riktigt.

Lycka till :)
zamson
Traktor är perfekt för den som inte har tillgång till utrustning. Det är precis som att lira på en denon dubbelcd.

men "tjacka vinyl" det är ju ett ganska enkelt svar...
staz
men om man köper nåt begagnat billigt, är det nåt speciellt märke osv man bör sikta på? såg en del grejer som utannonserades på blocket.se

vad är det man bör ha då, en mixer.. hur många spelare? vinyl resp. cd?
nåt annat? ett par hörlurar har jag iaf ;)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden