|
|
| DJ_Laszlo |
Ska du köra CD så är det bara Pionner som gäller. Denon funkar fint det också, men de har bara två modeller som inte är dubbel-spelare. Själv hatar jag dubbel-cd, utan föredrar helst standalones. Det är väldigt lätt hänt att slubbla på alla små trånga onödiga knappar som finns på alla dagens dubbel-cd-spelare.
Ska du satsa på begagnade CD-spelre skulle mitt tips vara Pioneer CDJ-500s eller CDJ-100s. Mina CD-spelare (CDJ-500s) köpte jag också begagnade, de är fyra år gamla och de fungerar fortfarande problemfritt.
Och visst...har du gott om pengar borde du defenitivt satsa på vinyl direkt. |
|
|
| DJ_Laszlo |
Då föreslår jag att du lånar utrustning av en polare, om du har möjlighet till det. Annars tycker jag du ska köpa ett par begagnade CD-spelare, någon av de jag nämnde tidigare. Du kan få ett par begagnade Denon DN-1800 för säkert 1500 spänn, men när det gäller CD-spelarna är det lika bra du köpte bra grejer direkt, för du kommer förr eller senare ändå vilja ha bättre grejer.
Å andra sidan kan du köpa en DN-1800, och spara till ett par 1210:or istället. Möjligheterna är många, men det är i slutändan du och dina behov som avgör vad det är du borde investera pengarna i :) |
|
|
| staz |
mjo.
hur var det med dj kurser osv då? någon som kan rekommendera nåt?
har iofs nåra kompisar som djar ,, ska snacka lite med dem också |
|
|
| DJ_Laszlo |
Kurser är inget jag skuller rekommendera...dels är det slöseri med pengar och tid, dessutom hindrar det dig från att utveckla din egen stil. Be istället dina polare istället hjälpa dig med att komma igång med det mest grundläggande, och sedan är det bara att låsa in sig i sovrummet från omvärlden och börja mixa :)
EDIT: Du behöver inte följa mina råd slaviskt - det finns säkert andra som har andra (och bättre) åsikter - men det är inte så många som har delat med sig av sina erfarenheter ännu, så jag säger bara vad jag tror är bäst för dig :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|