|
|
| mellow pleasure |
För 1,5 år sen kom jag på att hag ville göra egen musik. Då jag inte kan ta en ton på varken instrument eller stämmband så vart det snart klart att datorn fick bli instrumentet. Nu undrar jag vilka fler här som fnular egna toner och om det finns ngn som skulle vilja sammarbeta med detta. Jag har själv 8 spår klara i en inte alls självklar genre. ( Mellow Pleasure music follow NO rules).Dessa är inte utgivna och lär inte bli utan hjälp heller. Skulle vilja profilera dessa spår via min hemsida och få konstruktiv kritik. Samt få tips av er andra vad ni gör och få lyssna på detta. Kan även sända det via min webradio om man skulle så vilja.
Ha det bäst all U clubbers.
Mvh Mellowman |
|
|
| swe_Trancer |
| börja lira gitarr då...själv övar jag lite smått för framtida bruk då man t.ex ska tillverka house eller nåt |
|
|
| dbl |
det hela började med att jag fick en skiva av min farbror... robert miles - 23am.... gillade det lite sådär bara.. men lyssnade på det lite då o då o började gilla det mer o mer...
o sen så hittade jag robert miles - dreamland o köpte skivan som jag lyssnade på hela tiden typ... sen så bidde det så att jag fick E-jay av min farbror så jag satt o lekte runt i det.. ville ju göra lika bra musik som robert miles.. hehehehe
sen så tröttnade jag lite på det.. va inte så himla roligt e-jay eftersom det bara va massa loopar.. ville göra något eget.
så tillslut blev det till att jag köpte en Roland MC-303 som jag satt o lekte runt med en massa.. men va ju så jäkla krångligt att göra hela låtar i den så bidde bara lite små loopar och så.
sen för typ 2 årsen så började jag snacka med en tjej på lunarstorm som hade skrivit till mig.. hon hade sett att jag lyssnade på trance antar jag, o vi snackade lite musik och så.. och sen en dag fick jag fruityloops av henne... så jag började leka runt med det.. hel roligt.. men blev aldrig något seriöst direkt.
sen för typ 1½ årsen kanske så började jag lite mer seriöst med det hela o nu börjar jag nästan bli lite nöjd med min musik.. måste bara lära mig mastra mina låtar.. det största felet med dem :(
hehehehe.. låg förresten i förrgår natt o lyssnade på musik i sängen för jag skulle sova... så hör jag en låt efter en stund som jag tycker låter bra.. men jag kan inte komma på vilken det e...
hehe.. sen efter en liten stund så kommer jag på att det e en remix jag jobbar på.. hahaaha :p
min genre.. det jag känner för... vet inte riktigt va jag vill kalla min musik... e så värdelös på genrer :crazy:
om nån vill höra såååå:
white sun - ketoprofen (second edition)
white sun - obsession
white sun - extration aka låten som inte har något riktigt namn.. hahaha
white sun - ancient shadow
så låter la ungefär min musik kanske.. har gjort en del ändringar och så |
|
|
| NooN |
Precis som för dbl så började mitt intresse för musikproducering i och med att Ejay-produkterna (har måååånga) :p
Och nästan precis som dbl så började jag snacka med en viss Jesper Samuelzone som gjorde låtar i Fruityloops. Han rekommenderade det stark vill jag minnas. Jag fick tag i det och började flumma runt lite. Dock fick jag inte riktigt fram något seriöst. Det fick gå ett år utan att jag gjorde nånting. Men så plötsligt fick jag för mig att jag skulle ta och lära mig. Jag läste tutorials, kollade på exempel-låtarna, läste i forum etc. Och nu har jag bra kunskaper i FL.
Jag har mest sysslat med att remixa gamla låtar så som Equador, L'Ezperanza och Popcorn:whip: eller så har jag testat olika stilar. |
|
|
| mellow pleasure |
| Är det ngn där ute som skulle vilja prova på att köra ett experiment projekt. Jag vet att det är svårt men väl värt att försöka. Jag personligen skulle tycka det vore as roligt. Men det är i min värld det. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|