|
|
| Proximus |
jag säger inte att knark är dumt. tvärtom så är alkohol mer fördummande än knark, men det är dumt att ta det just nu på fester med tanke på hur samhället och lagen ser ut. om man verkligen gillar musiken så kan man hålla sig.
sen så vill jag påpeka att situationen i usa är helt jävla ed up, folk drar inte alls till så kallade raves för att lyssna på musiken och ha kul, de drar dit helt enkelt för att knarka. så har det varit i sverige också och det är det nog fortfarande. många drar på festerna bara för att få knarka.
en historia som en kompis berättade till mig om valborgskryssningen var jävligt kul. det hade kommit 5-6 stycken rejvare på house eller trance golvet, det lilla tror jag eller något sånt och de hade knaprat piller som fan. hur man märkte det? jo, från den sekund de gick på båten så dansade de oavbrutet på en och samma ställe tills den sekund de gick av, dvs, 48 timmar senare. till och med till bakgrundschill out house music så stod de där och stampade och hoppade runt. jag tror inte direkt de brydde sig om musiken där.
ähh alltså den här diskussionen är så joobbbiigggg för vartenda bra argument man har så kommer någon med två ännu bättre motargument och så kommer den andra sidan tillbaka med ännu bättre motargument och det fortsätter så hela tiden. :tongue3 |
|
|
| staz |
Tror faktiskt att det är mycket mindre folk än man tror som går på fester för att knarka...de flesta gör det bara som en stämningsförhöjare.. & även om det kanske är fler som gör det i USA än i andra länder, så bör man nog ändå inte dra samma täcke över allihopa :)
& att stampa en hel natt... krävs det droger för det? det är vad jag gör på varje fest och jag har alltid varit nykter på fester i sverige. jag skuttar runt till beatsen även när jag står i baren eller i chillouten.. för övrigt så kan de ju ha tagit en laglig stimulant som koffein eller efedrin..
men det är sant som du säger med alla argument och motargument.. därför är det väl kanske inte direkt nån idé att diskutera detta igen, det har ju vart ett så hett ämne på senare tid och diskuterats otaliga gånger.. är väl bara att vänta och se hur klubbscenen utvecklas.. just nu är den ju trots allt i en positiv utveckling.. |
|
|
| Vizay |
personligen tycker jag folk kan få göra vad dom vill, shure om nån vill ta syntetiska preparat för att få en bättre upplevelse så fine, de får stå för dom...
dock kvarstår faktumet att det är polisen som har makten i det här fallet och polisen kommer inte helt plötsligt att säga, "nä nu har vi ändrat oss, fritt fram å ta droger!"...finns inte en chans att dom ändrar sig
alltså är enda alternativet om vi vill få bort knarkstämpeln att folk slutar ta droger i samband med fester, det finns ingen annan rimlig utväg! |
|
|
| mindshooter |
här frinns en bra drogtråd att forsätta drogdiskussionen i
http://www.tranceaddict.com/forums/...?threadid=21858
Vill iaf bara tillägga att de flesta drogerna är inte så destruktiva i sig, det är personen som nytjar dom. Vissa klarar av det, andra inte. Vissa klarar av att hantera ansvar, andra inte. Jag vill fortfarande att det ska vara upp till mig att avgöra vad jag gör med min kropp, ska polisen skita fullständigt i så länge ja ginte utgör en fara för andra. Man blir agggresivare av alkohol. |
|
|
| Gaby |
| quote: | Originally posted by staz
Tror faktiskt att det är mycket mindre folk än man tror som går på fester för att knarka...de flesta gör det bara som en stämningsförhöjare.. & även om det kanske är fler som gör det i USA än i andra länder, så bör man nog ändå inte dra samma täcke över allihopa :)
& att stampa en hel natt... krävs det droger för det? det är vad jag gör på varje fest och jag har alltid varit nykter på fester i sverige. jag skuttar runt till beatsen även när jag står i baren eller i chillouten.. för övrigt så kan de ju ha tagit en laglig stimulant som koffein eller efedrin..
|
Exakt!!!
Äter man bra och verkligen har laddat inför kryssningen så behövs inga droger för att man ska palla att festa 24h. Själv hade jag feber och käka penicillin! Men inget stoppade mig!! Det är inte hur man har det utan hur man tar det ;)
Redbull är guds gåva till clubbfolket!!! |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|