|
|
| SnuggLe |
MdH release party – Las Palmas
Lineup: Jay Samuel, Michel de Hey (4 uur set)
Damage: 10 euro
Place: Rotterdam
Date: 7 november 2003
Het prestigieuze online label Trust the DJ heeft de Rotterdamse techno DJ Michel de Hey gevraagd voor hun allernieuwste mixcompilatie en dit is geworden MdH 1! Trust the DJ heeft al eerder samengewerkt met onder meer grootheden als Carl Cox, Dave Angel, Billy Nasty en Kevin Saunderson.
7 november was er dus een releaseparty gepland, terwijl de cd al vanaf 3 november in de winkel lag bij de Free Record Shop. De Free Record Shop sponsorde dit evenement dan ook.
Rond een uur of half 11 vanuit Den Haag richting Rotterdam gegaan, maar vanwege wat stremmingen bij de NS reden de treinen niet helemaal oke. Rond 23:15 uur in Rotterdam aangekomen, en daar met de auto van Roderik verder richting Las Palmas. Ik was nog nooit in de Las Palmas geweest (schaam schaam) en wist dus niet waar het in Rotterdam lag. Bleek het dus pal naast de Cruise Terminal te liggen waar de Invited was met Tiesto en Gabriel&Dresden.

De Las Palmas
Las Palmas is een oud pakhuis / fabriekshal die er van buiten echt pauper en duister uitziet.
Zoiets van ‘1 scheet en dat hele ding zakt in elkaar’. Bij de ingang bleek dat ik niet met 3 man op de gastenlijst stond maar met 2. Geen punt, had de dag ervoor nog 2 kaarten gewonnen met een prijsvraag.
Binnen was het nog erg rustig, maarja het was pas half 12. We zijn eerst even wezen kijken in de kleine zaal, alwaar Michel de Hey zelf aan het draaien was voor het radioprogramma van ID&T, Planet-E. Hij zat live in de uitzending.
Daar kwamen we ook nog wat mensen tegen die we ook in Engeland bij Godskitchen Global Gathering hadden gezien. Een plaat die ik had gevangen heb ik toen afgegeven aan deze mensen, ik had geen zin om de hele avond te sjouwen. Na een kort gesprek maar richting de grote zaal, waar het al rustig aan drukker werd.

De zaal plus Michel de Hey

Gasten die we ook op Godskitchen Global Gathering hadden gesproken...
Jay Samuel, de techno DJ die ooit ontdekt werd door Michel de Hey en sindsdien naam maakte met zijn Nighttown avonden en tegenwoordig ook vaste DJ is in Off-Corso, was bezig het publiek op te warmen met rustige techno/techhouse beats. Supersjinees viel een beetje in slaap, omdat het ‘te rustig’ was voor hem. Ik vond het perfect opwarm muziek, niet te snel, niet te simpel, lekkere zwoele diepe techhouse. Wat ik me afvroeg was of Jay Samuel de ‘Samuel’ is in Samuel L. Session, waarvan Michel de Hey altijd veel platen draait. Michel zelf liep een beetje heen en weer door het publiek en praatte met veel mensen. Altijd leuk als er veel bekenden in het publiek staan en de dj met veel mensen even een praatje maakt. Dat gebeurt namelijk niet zoveel.

Anke en Supersjinees (She's mine :p)
Rond een uur of 1 begon Michel de Hey aan zijn set, en de tent zal al behoorlijk vol.
Veel mensen waren aan het sabbelen op lolly’s, omdat overal bakken met chupa-chups stonden. Altijd lekker!
De Las Palmas is wel gaaf aangekleed aan de binnenkant, met heerlijke chillbanken aan de zijkant van de zaal. Het podium in het midden is ook wel relaxed, al is het niet handig als je daar achterstaat omdat je dan niets meer ziet.

Michel de Hey
De set van Michel de Hey was er een zoals we hem kennen; rustig opbouwende techhouse met lekkere techno-platen erna. Platen die voorbij kwamen waren onder andere Samuel L. Session – Off the Wall (intensified dub mix), een ‘Tim de Luxe’ remix van Pontape (ja Tim) en de remix van dat nummer van the White Stripes (titelsong van MTV’s The Trip).
Die laatste gaat zeker een grote hit worden, vele dj’s draaien dit nummer al. Ook leuk dat Pontape gemixed werd met het nummer van Tim Deluxe – It just wont do. Klonk wel apart. MC Marxman brulde overigens verschillende nummer aan elkaar en liet horen waarom hij de enige gerespecteerde MC van Nederland is.
Murder was the Bass kwam ook nog langs. Tin en ik zijn er niet uit of het publiek nu floot omdat men het nummer zo gaaf vond, of omdat men het juist niet gaaf vond en het dus ‘uitfloot’. Feit was wel dat Michel het nummer maar 40 seconden liet horen.
Het leek de hele avond wel alsof ik lek was, ben wel 100x naar de plee gegaan. Misschien lag het aan de Pepsi-X die enkele dames gratis aan het verstrekken waren. Feit is dat ik een fortuin ben kwijtgeraakt aan de pleedames. Misschien rijden ze netzoals in de reclame echt in een Ferrari…..

De lovely pleedames!
Tijdens de set van Michel de Hey heerlijk staan dansen in het midden van de zaal en me zitten vermaken om een stel dames (staan ook op de foto) die ‘obscene’ gebaren aan het maken waren bij elkaar, of aan elkaars borsten zaten. Je moet toch iets tijdens een feest? Er werd me verteld dat ze Sex and the City aan het nadoen waren. Ieder zijn eigen ding J
Rond een uur of kwart voor 5 maar naar huis gegaan. Een vriend van Roderik kwamen we tegen bij de uitgang. Hij was aan het stappen geweest in R’dam en wilde eigenlijk net naar binnen om ons te zoeken. Beetje laat dus….
Eerst met de auto richting station en toen weer fijn met de NS naar Den Haag city, samen met een altijd actieve SuperSjinees. Rond 06:00 uur lagen we moe maar voldaan in ons nest.

Even Chillen!
Een gezellige avond met een in vorm zijnde Michel de Hey. Nu maar richting de Free Record Shop om de cd zelf te kopen, want dat was het enige minpunt van de avond; deze was niet te koop op het feest zelf. 22 november zien we Michel de Hey weer, maar dan wat dichter bij huis, dan mag hij indraaien bij zijn grote vriend Carl Cox.
Greetz,
SnuggLe
Meer foto's op partyflock:
http://party.snt.utwente.nl/flock/S...TYID/12276.html |
|
|
| arj1o1 |
| leuk report alleen die pleedames zijn wel erg 40+ en dan er zo uit zien bah bha :p |
|
|
| Flippe |
| Mooi report Snuggle, oook leuke foto';s! |
|
|
| Biohazard |
| Leuk reportje, keep it up! |
|
|
| Teknikol |
hahahahhaha deze (middelste) gast ken ik!! woont bij ons op het eiland!! toffe kerel(!), houd nooit op met praten over techno lijkt het !!:D:D:D:D:D:D:D
voor de rest ook nog eens eengoed report!:) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|