|
|
| vegvisaren |
Mina erfarenheter:
Jag har aldrig haft problem med vakter oavsett hur mycket jag har druckigt. Mycket därför att jag vet hur dom fungerar. Ibland får jag frågan "Du ser lite full ut, hur mycket har du druckigt?"
Enkel psykologi i detta fall är inte att säga sanningen utan det vakten vill höra. Ett svar som "Ett par öl" räcker. Helst utan att sluddra. En polare sa sanningen, typ 8 öl, sen var det kört...
Sen lönar det sig inte att argumentare med en vakt som mina polare ibland gör. Dom har redan bedömt dig ´icke lämplig´ som kroggäst. Sen kan du snacka hur mycket som helst.
En annan grej som jag vet funkar ibland är att stanna till, söka ögonkontakt med vakten och bara säga tjena, läget? Får ofta svaret, välkommen.
Får man ett nej, så går man vidare, och kommer in på nåt annat ställe. |
|
|
| staz |
Får man ett nej, drar man fram baseballträt och knogjärnen och gör köttfärs av vaktsvinen. Sedan kastar man den stinkande färsen i närmsta soptunna och ber krogägaren rulla fram den röda mattan åt en. När den är framrullad så borstar man av sina kläder och går in med näsan i vädret.
skämt åsido. |
|
|
| zamson |
| Jag måste säga att jag respekterar vakter som respekterar mig. Jag går inte till ställen där man måste "chansa" och vakterna är svin. Då känner jag mig inte hemma. Dom gör sitt jobb men det hindrar dom inte från att bemöta andra människor på ett bra sätt. Vakter som nekar en behöver inte vara oschyssta eller uppfattas som oschyssta... d e sånt man märker av. Fast schysstaste vakterna är ju dom som släpper in mig överallt :p |
|
|
| zamson |
Haha kom på en sån skön sak som hände när jag var i London senast. Jag och en polare hade lyckats komma in på The Gallery Turnmills (båda var under 18 så vi hade tuuuuuur). Armin spelade och jag på sånt jävla toppen humör. När vi skulle ut från klubben gav vaktchefen oss en flyer och sa..
vakten - Hey, come next week! Top djs Paul Oakenfold and Judge Jules.
jag - Sorry we won't be able to make it
vakten - Why not?
jag - We're from Sweden - it's a long way to travel.
vakten - I'll tell you what mates, if you come from Sweden next friday I´ll buy you both a drink :) |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by zamson
Jag måste säga att jag respekterar vakter som respekterar mig. Jag går inte till ställen där man måste "chansa" och vakterna är svin. Då känner jag mig inte hemma. Dom gör sitt jobb men det hindrar dom inte från att bemöta andra människor på ett bra sätt. Vakter som nekar en behöver inte vara oschyssta eller uppfattas som oschyssta... d e sånt man märker av. Fast schysstaste vakterna är ju dom som släpper in mig överallt :p |
exakt.. vakter som respekterar en får själva respekt.
finns hel schyssta vakter.. som e hel sköna.
sen kan ju självklart dem också vara lite smågriniga ibland pga att massa jobbiga människor som tar upp köerna o sånna som springer fram o tebaka o sånt.
men alltid trevligt med schyssta vakter som man kan stå o snacka med....
hatar dock dem vakter som tror dem e något.... |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|