return to tranceaddict
Pages: 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 
Vakter

reveal
quote:
Originally posted by mindshooter
Han frågade hur jag mådde....kändes väldigt kränkande.

vad är det kränkande i det? jag är inte riktigt säker på att jag förstår
Amnezia
oftast vet väl vakterna bäst vad dom pysslar me...men i vissa fall e det för å jävlas...på ett ställe här i örebro e dom totalt knas..e typ 100% garanti på att någon i sällskapet åker ut om man bestämmer sig för å gå dit..hur du än gör så åker du ut..känns som dom gör det för dom vet att dom tar in för mkt folk..typ blinkar du en gång för mkt eller kollat ner i golvet så är dom där å stirra pöå dig en kvart innan dom hittar ett nytt offer..tappar många gäster på d:whip: :whip:

sen på ett annat ställe som va väldigt bra när man jämnt hängde där..va dom hårda men rättvisa...förutom när dom bad en kuta 10 varv runt "halvön" för å sen säga nej..du får vänta 30min till..då höjd edom ribban till max:p :p

känns som jag kanske hamna lite offside här nu..hah..men det finns dåliga vakter oxå. Punkt:cool:

//
staz
att nån när man är i normalt tillstånd får uppfattningen att man ser sjuk/sliten/påverkad whatever ut kanske?

som på halloween.. en kompis gick ner och satte sig på golvet vid garderoben mot en vägg för att vila.. på 2 sek var en vakt där och frågade typ "Hur är det?" med betoningen på att "Hmm, har du knarkat och mår dåligt pga det?" och efter polarn förklarat att han mådde bra så sa hon direkt "Du får inte sitta där" Men när vi hämtade en stol och satte exakt på platsen där han satt så var det tydligen ok.. Om de håller på så så kan de väl iallafall förklara varför .. har alltid suttit fullt med folk där.. visst man blir nog trött på folk som tjafsar när man är vakt, men inte konstigt att folk tjafsar när de håller på så där..
SWE_TRANCE
Jag har både bra och dåliga erfarenheter utav ordningsvakter.
Ibland fattar jag inte för fem öre HUR dom resonerar altså. Har hänt flera ggr att kompisar till mig INTE har kommit in för "att dom var för fulla" enligt vakten. Skulle bra gärna vilja veta HUR dom gör sina bedömningar, för inte faan är dom rätt alltid. :(

Exempel:
Jag och min kusin skulle gå ut på krogen för kanske 3 år sedan.
Jag hade väl druckit en 4-5 öl när vi kom fram till kön. Min kusin hade väl druckit 3 bärs eller liknande, iaf mindre än mig. Vakten sa direkt när vi kom fram till dörren att min kusin var för full. Helt förståeligt så ifrågarsätter min kusin vad han snackar om (vem hade inte gjort det i samma situation?) Vakten sa bara "gå härifrån annars plockar jag in dig..." Jimmy som min kusin heter sa "du är ju fan dum i huvvet..." sen vände han sig om och skulle dra iväg. Allt slutade med att han blev inslängd i en "majjabuss" och ivägkörd till fyllecellen, kul å tillbringa en natt på ett betonggolv nykter...
Så visst finns det vakter som är totalt slut i skallen... :p

Som sagt så finns det också vakter (de flesta faktiskt) som är riktigt trevliga!
AC.
quote:
Originally posted by staz
en kompis gick ner och satte sig på golvet vid garderoben mot en vägg för att vila.. på 2 sek var en vakt där och frågade typ "Hur är det?" med betoningen på att "Hmm, har du knarkat och mår dåligt pga det?" och efter polarn förklarat att han mådde bra så sa hon direkt "Du får inte sitta där" Men när vi hämtade en stol och satte exakt på platsen där han satt så var det tydligen ok..

Vakterna finns inte bara till för att förhindra bråk utan även se till att alla mår bra på festen och inte dör på golvet...
Jag gick som vakt för psy-golvet på Arvikafestivalen. Vi ansvarade för att folk som dansade mådde bra. Vi kunde såklart inte tillåta att folk låg och sov längs väggarna eller bara satt och blunda för hur ska vi se skillnaden på om de ligger och utslagna eller bara vilar ögona. Även om du för stunden påpekar att du mår bra och bara är lite trött så kan vi inte låt dig sitta kvar för i nästa sekund skulle du kunna ligga helt utslagen. Det finns inte tid nog att kolla till dem var och varannan sekund.

Reavel; Det kan tyckas svårt för mig att förklara det då det är så självklart varför Mindshooter uppfattade det som kränkande. Men jag ska försöka på mig om än kanske en lite långsökt jämförelse.
Polisen behöver åklagarbeslut för att få göra husranskan. Detta får polisen endast som det åligger en starkare misstanke om brott som kan ge minst ett år fängelse dessutom får husranskan inte ske mellan 22-06 om det inte åligger särskild anledning till det. Anledningen till att det är så restrektivt är att det är väldigt kränkande att få sitt hem genomsökt av poliser. Nu är det förvisso en enorm skillnad på att få sitt hus genomsökt och att bli frågad av en vakt som mycket väl kan frågat för att bara vara trevlig och konversera... Jag hoppas i alla fall att du kan förstå min liknelse.

Jag som person har aldrig bemötts dåligt av någon vakt vid en krog om jag nu får bortse från den lilla onödiga och spyda kommentaren som fälldes av en vakt vid GK i sommras, vilket jag har.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden