return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 
vart på ibiza?

swe_Trancer
dela med dig av vad ni tyckte, upplevde:D
St_Andrew
har inte vart där... MEN VILL DIT! :p
swe_Trancer
satsar på att åka dit nästa sommar:toothless
SWE_TRANCE
Inte varit där..
Men det är väl "mecca" för alla som gillar elektronisk musik av nåt slag :) Alla vill ju dit nån gång i livet...
Synd bara att det är tokfullt med engelsmän, sen så får man ju inte vara direkt fattig för att ha råd med två veckor där.
vegvisaren
quote:
Originally posted by swe_Trancer
dela med dig av vad ni tyckte, upplevde:D

Där har jag varit...

Ett otroligt häftigt ställe. Själv bodde jag i San Antionio (party ställe No1)

Exempel på klubbar som är riktigt bra och kända för sin atmosfär:

El Divinio (ibiza stad)
Pacha
Privilege (grymt stort)
Es Paradis (San Antinio)

Musiken som spelas är alla typer av Trance, Techno, House, Disco, Old Skool, UK Garage m.m.

Stämningen på klubbarna är hög och börjar infinna sig vid kl 03-06 på morgonen. Går man dit vid 12-01 på kvällen står man själv på dansgolvet...själv gick jag till El Divinio halvfull vid 01 tiden då var det knappt halvfullt. Sen är det party till sista pers lämnar stället. Då stängs dörrarna.

Ibiza är känt för sitt "nightlife", största stället (var aldrig där...) har jag för mig är Privilege. Ligger ute i ödemarken och rymmer lika många pers som globen. Det är det största klubben.

Även dom andra klubbarna tar in mycket folk. Har ingen siffra men skulle tippa på två till tio tusen pers eller nåt...

Inträdet vid dörren knäcker...vi betalade 250 kr/pers och då hade vi fått en jävla bra deal för att vi råkade bli stammis på en bar i närheten (drack mängder med öl). Normalt sett skulle det ha kostat 350 kr. Tänk nu på att detta var 3 år sen. Nu skulle det inte förvåna om om inträdet ligger på 400kr eller nåt.

Men musiken och framför allt folket på Ibiza är bara för sköna. Party people allihopa.

Funderar starkt på att åka dit igen bara för att få uppleva atmosfären igen. Den knäcker det mesta, tro mig!:D

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden