|
|
| sipowitz |
Tjo!
Jag läser på distans för tillfället, och kom på den vilda idén idag att man kanske skulle dragit ner till ett land med bättre klimat nu efter nyår i ett halvår, läsa kan man ju överallt ifrån...
tänkte tillfråga den eminenta taguden... Någon som har koll på hur levandskostnader och dylikt kan vara i t.e.x. Södra Italien, Spanien...
Rimligtvis borde de väl vara lägre än i Sverige
Det jag funderar på är t.e.x.
x Hyra
x Hur står det till med internetförbindelser och så.. iofs man kan ju säkert fixa något kontrakt hos ngt webb-café.. om det nu finns några sådana :-)
Maten vet man ju att sverige är dyrast på så där är det ju rätt självklart billigare...
Först tänkte jag på något mer exotiskt land... men behöver kunna åka hem nåna gånger under terminer för labb/tentor, och till italien/spanien är det ju ekonomiskt möjligt..
Ursäkta offtopicen.. :-) |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by sipowitz
Ursäkta offtopicen.. :-) |
haha :D
vet att jag lackade mest över en tidigare av dina OT's. Har inget som helst emot OT's, mer innehållet i just den! Nog om det.
| quote: |
Rimligtvis borde de väl vara lägre än i Sverige
|
jepp :D
| quote: |
x Hyra
x Internetförbindelser |
Det lär ju finnas Internetcaféer om du åker till en större stad! Dock tror jag ärligt talat att en Internetförbindelse i ev. boende är svårt att fixa. Mycket svårt t.o.m.
Sverige är ju tvärtom ett land där det är lätt att fixa en Internetförbindelse. ja du fattar.
hyran lär väl va billigare än dyr-Sverige också.. bara att leta upp nåt schyst innan du åker ju! |
|
|
| ShyTrance |
x Hyra
x Hur står det till med internetförbindelser och så.. iofs man kan ju säkert fixa något kontrakt hos ngt webb-café.. om det nu finns några sådana :-)
|
internetförbindelser e inget problem tror jag, det finns internet café överallt, sen har dem fått adsl därborta också...
maten e billigare, men dem flesta priserna höjdes efter euron, t.ex. en cola brukade kosta 100 pesetas (~5kr) nu brukar dem kosta 1€ (~9kr) jag dricker mycket cola i spanien när jag e där så d e en stor skillnad :P :D frukt o grönsaker är däremot hur billigt som helst, köpte en isbergsallad för mindre än 5 kronor en gång tror jag :)
hyran e jag inte så säker på, men d åker så många svenskar till spanien varje sommar, så d finns säkert någon svensk sida som du kan få mer information av... jag hittade ett ställe iaf http://spanienhem.se/
lycka till! :D |
|
|
| sipowitz |
| quote: | Originally posted by ShyTrance
internetförbindelser e inget problem tror jag, det finns internet café överallt, sen har dem fått adsl därborta också...
maten e billigare, men dem flesta priserna höjdes efter euron, t.ex. en cola brukade kosta 100 pesetas (~5kr) nu brukar dem kosta 1€ (~9kr) jag dricker mycket cola i spanien när jag e där så d e en stor skillnad :P :D frukt o grönsaker är däremot hur billigt som helst, köpte en isbergsallad för mindre än 5 kronor en gång tror jag :)
hyran e jag inte så säker på, men d åker så många svenskar till spanien varje sommar, så d finns säkert någon svensk sida som du kan få mer information av... jag hittade ett ställe iaf http://spanienhem.se/
lycka till! :D |
Tack för hjälpen glorie, shytrance!
Var inne och kollade på spanienhem-siten... men mnjae, får nog ta och leta bland privata kontakter, för jag har en känsla av att de priser man kommer få via sådana förmedlare är justerade till folk som bara ska vara på semester i några veckor ;-)
Internetcaférna, det måste väll bara vara de allra största städerna som har sådana? |
|
|
| ShyTrance |
Tack för hjälpen glorie, shytrance!
Var inne och kollade på spanienhem-siten... men mnjae, får nog ta och leta bland privata kontakter, för jag har en känsla av att de priser man kommer få via sådana förmedlare är justerade till folk som bara ska vara på semester i några veckor ;-)
Internetcaférna, det måste väll bara vara de allra största städerna som har sådana? |
mm, tänkte oxo det, leta bland privata kontakter :)
i somras var jag i spanien, d fanns typ minst ett internetcafé på dem små ställena... i barcelona fanns ett gigantiskt internet cafe :P
o jag brukar va i torrevieja, alicante där finns det jättemånga trots att d e så litet, men d e så turisttät ort därför. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|