| Brander |
Att livet vore redigeringsbart låter kul...
Men för att vara realistisk...
Jag vet inte riktigt vad jag skulle vilja göra, bara jag gör nått...
Det största skräcken jag känner är att bli gammal och se tillbaka på mitt liv och, för att bara se att jag inte gjort nått...
Inget som gör mig ihågkommen, inget jag kan minnas och säga -"jag var där, jag gjorde det, jag skapade en skillnad"...
Att bara leva och dö som ännu en i den stora grå massan av svenska Svenssons med villa, Volvo och vovve...
Jag vill agera, finnas, kunna minnas, och gärna också att andra minns mig som någon, inte bara vem som helst...
Så mitt råd till mig själv och alla andra är: Lev idag, gör de saker du vill göra. Man ångrar mer de man inte gjorde, än det man gjorde fel. Då kan du iaf säga att du försökte, du tog en chans även om den i efterhand visade sig vara ett misstag. Skjut inte upp saker du önskar, i värsta fall hinner du aldrig med dom, man vet aldrig när det är försent... Lev som "somebody" inte som "nobody"...
Var försiktiga, men oroa er inte förmycket... eller oroa er om ni vill, men förstå att det är ungerfär lika effektivt som att försöka flyga luftballong genom att blåsa bubbelgum.
Gör det ni trivs med, vill ni röka, så gör det. All ska vi dö av något, varför inte cancer? Så länge ni är medvetna om riskerna i det ni gör, rökning, festande, fortkörande eller vad det må vara, men finner att glädjen i att göra det väger tyngre så, go ahead...
Men framförallt försök, ni alla, att göra något för er själv eller för andra som skapar en skillnad. Lämna ert avtryck hos de mäniskor ni möter. När ni sen lämnar dom minns dom er som han/hon som gjorde "det"...
Gör också något varje dag som skrämmer er lite. Ta en risk, chansa, ni kan inte mer än misslyckat. Gå fram och prata men "henne med stort H". Eller våga klipp banden ni har och lämna det som känns som tryggt. Sälj allt och flytta, till en ny stad eller utomlands.
Chansa och ta det där jobbet, fast ni inte är helt säkra på det.
Man vet aldrig vart ni hamnar, kanske på just den plats ni sökt efter hela livet utan att veta det...
Och viktigast av allt... DANSA..!
Brander ~ Vill leva, inte bara vara vid liv...
Här kom en typiskt jätte lång "Brander post"...
Med mig på forumet lär ni vänja er vid dom. Jag har en viss förmåga att driva bort i mina funderingar och landa lite varstans, efter att ha knattrat ner en halv bibel :)
Hoppas bara att ni finner nån glädje i det jag skriver... |
|
|