|
|
| Obi |
In een andere topic zag ik dat en aantal mensen toch wel afvroegen wat IK nou van Sensation vond. Ik zal het trachten te verwoorden.

Magie
Al maanden ben ik met Sensation bezig geweest, mentaal al langer. Eigenlijk sinds 2 juli vorig jaar, toen de vorige editie was afgelopen. "Hoe kán dit overtroffen worden" ging door mij heen..
De datum van het evenement kwam dichterbij en ook op het forum was duidelijk te merken dat er iets stond te gebeuren. Sommigen hadden een hoop te klagen, anderen (verreweg de meesten) begrepen wat de bedoeling was en hadden misschien wel net zo'n zin als ik op wat er ons te wachten stond.
De 6e van de 7e. Ik was jarig. Echt gevierd heb ik het niet, want buiten dat ik het niet zo heb op verjaardagen en het belang niet echt inzie, was er iets gaande. De dag voor Sensation! 23.00 uur was de light-check gepland en daar MOEST ik bij zijn. Ik was er al geweest en heb de opbouw gevolgd met de digicam in m'n handen, maar Sensation was nu bijna af. Het zag er érg mooi uit en ik zag in gedachten de 40.000 mensen al staan. De verschijning 'ArenA', en zéker icm de wetenschap dat 'het ging gebeuren', blijft zéér indrukwekkend. Voor mij blijft het de beste, mooiste en imposantste locatie voor een evenement.

De 7e van de 7e. Om 9.00 uur was ik alweer wakker en om 11.00 uur was ik weer in de ArenA, de ST-tour moest begeleid worden en ik heb met alle genoegen de gasten opgevangen (voor de mensen die de tour hebben bijgewoond, ik was die mafkees die bij de entree de namen aankruisde :)).
Iedereen had er duidelijk zin in en opvallend was dat in de loop van de tours de mensen steeds meer in het wit waren. Bij de laatste rondleiding was zelfs _bijna_ iedereen in het wit, zag er al erg cool uit. (de mensen die daarvan nog niet in het wit waren hebben mij verzekerd dat zij zich nog moesten omkleden).
Het werd later en later, buiten dat de productie helemaal stond en klaar was zijn er toch altijd wel wat dingen te doen en voordat je het weet is het een uur of 7. Zweterig, klam en al enigszins vermoeid vond ik het tijd voor een verfrissende douche, maar dat was niet zo makkelijk als gehoopt, alle kleedkamers waren bezet.. Gelukkig waren de Camel-dames zo vriendelijk om mij bij hen in de kleedkamer te laten douchen :9 (geen commentaar verder :P) en ik was er klaar voor; Laat de mensen maar komen!
Om een uur of 8 kwamen dan ook dfe eerste Special Treatment bezoekers binnen. Voor mij nog even tijd om mij even rustig terug te trekken in een van de lounges om een borreltje te drinken. Het was daar al best gezellig, er waren al wat gasten binnen en Monte draaide lekkere lounge muziek.
Voordat ik het wist was het 22.00 uur; TERING! Ik ben Sensation aan het missen! Gesneld naar de main-zaal zag ik dit:

WTF is HIER gaande!?!? Tering, iedereen is in het wit! Ik had nooit verwacht dat er ZO goed gehoor aan de dresscode gegeven zou worden en dat tezamen met de impact die de hal geeft en de power van de V-Dosc arrays (werkelijk SUPER-geluid) maakten mijn knieën knikkend en zorgde voor een kippenvel-uitbarsting die nog lang door zou blijven gaan...
Hoe het feest verliep? WAUW, kijk hier maar even:

Woorden schieten gewoon bijna te kort. Persoonlijk vind ik dat Sensation 2001 de editie van vorig jaar heeft overtroffen, dat andere mensen daar anders over denken is natuurlijk goed mogelijk; vorig jaar was ook al zo bruut... Magie is het sleutelwoord. Wat ik voelde, wat de medebezoekers voelde.. Wij waren met z’n allen Sensation.
Moeilijker te behappen is het dat een aantal mensen zo ontzettend kunnen zeiken op kleine dingen. Dan doel ik niet op het feit dat een aantal de muziek niet goed genoeg vonden, dat is nou eenmaal een kwestie van smaak en daar valt natuurlijk niet over te twisten, maar bijvoorbeeld dat de toiletten een gulden kosten, dat er speciale reclame-breaks ingelast zouden zijn (bull natuurlijk) en ga zo maar door. Ook veel mensen die erg lopen te zeuren terwijl ze het volgens mij alleen maar op TV hebben gezien...
Persoonlijk zal ik niet wakker liggen van zulke kortzichtige uitspraken, maar vervelender is dat duidelijk de mening van anderen makkelijk beďnvloed wordt waardoor deze weer verder gaan blaten: “Sensation was kut”... Daar kan ik niet bij.
Maar wat vond Obi dan van de muziek?
Tja, ik heb zó rondgehold van hot naar her dat ik geen een DJ set op een juiste manier heb kunnen luisteren. Écht mijn mening geven kan ik niet. Wel kan ik zeggen dat ik de muziek die ik hoorde goed vond. Dwz, ik heb geen screw-ups gehoord van de DJ’s en de platen bevoelen mij. En niet mij alleen. IEDEREEN die ik gesproken heb die avond was euforisch, allemaal lachende mensen die duidelijk aangedaan waren door wat er gaande was. Daarom hebben een aantal reacties op het forum mij nogal verbaasd.
Ik zal een aantal punten even uitlichten waar misschien enige onduidelijkheid over bestaat:
Het Bandje:
De bedoeling van de ID&T Mix die te horen was tussen Marco V en Michel de Heij was dat ID&T een aantal platen in gedachten had die erg cool zouden moeten zijn om een hal als de ArenA te horen. Toppers als Moby – GO, Prodigy – Smack My Bitch Up en Underworld’s Born Slippy, die DJ’s normaal niet zo vaak meer draaien.
Daarom een mix van een half uur met die mega-nummers. De meningen zijn verdeeld, maar persoonlijk heb ik staan springen op die tracks.
Dressed in white
Dressed in white was zoals de bezoekers hebben kunnen zien een GIGANTISCH success. Nu zijn er een aantal die zich afvragen waarom er niets mee werd gedaan verder -> HALLOOOOO heb je de zaal wel ’s ingekeken? Zo’n vet uitzicht heb IK nog nooit gehad op een groep partypeople hoor...
Het zag er supercool uit iedereen in het wit te zien. Aantal punten die mijns inziens de meerwaarde van de dresscode toelichten:
- Als de lichten rood kleurden, was iedereen en alles rood, bij andere kleuren gold dit ook -> dat zag er retevet uit.
- Mensen op weg naar sensation, iedereen vond elkaar. In het wit? Zeker naar Sensation toe! :) Veel mensen over gehoord dat ze al de hele dag op straat werden aangesproken en dat mede – dressed in white kameraden elkaar ‘joinden’ naar het feest. Saamhorigheid, bonding, geef het maar een naam. Ook op het feest merkte je het dat het een band schiep tussen de mensen. Medelijden heb ik voor de mensen die het onzin vonden en niet in het wit waren; wat zullen ze afgezeken zijn :D.
- Nogmaals:

Mensen, dit zie je maar één keer in je leven...
Sensation was Magie. Dat is wat IK vind.
En wie ik ben?

Dit ben ik :)
Greets, Obi. |
|
|
| basvh |
| en hij heeft gesproken |
|
|
| M5 |
fette foto's hoor!!!....zeer gaaf!!
doe daar volgend jaar POMPENDE BEATS bij ...dan ben ik ook van de partij :)
Sensation 2002! |
|
|
| Glaniskanis |
| quote: | Originally posted by M5
fette foto's hoor!!!....zeer gaaf!!
doe daar volgend jaar POMPENDE BEATS bij ...dan ben ik ook van de partij :)
Sensation 2002! |
Ja ik ook
Dumonde/Tiesto/Armin/Corsten/Cosmic Gate
zoiets zou moddervet zijn
Greetz,
Glaniskanis |
|
|
| Henkie_henk |
OKay mannetje.. first of all is de topic van jou
Mijn mening over Sensation 2001
Jammer dat de eerste drie stukjes gaan over jou.. dat je niet kan douche.. en de lampjes van te voren hebt gefilmd.. maarja.. dan komt je stukje over sensation zelf...
Je zegt dat je de muziek niet zo goed gehoord zou hebbe.. Eh daarvoor kom je toch? Oh nee idt doet het voor de lampjes.. (julie hebbe zeker ook grote kerstbomen thuis) Nways.. daarna zeg je dat de djs geen fouten maakte.. eeh.. hoe kan je dat nou hore als je het niet gehoord hebt?? Heeey das een moeilijke he.. Nou ik heb wel degelijk roog ze plate over horen slaan.. maar dat lag aan de aardestekker zag ik later op tmf.. en lag aan de kapotte naald.. maar natuurlijk roog.. jean liet ze plaat ook 3 keer skippe.. ik ben namelijk niet doof...
Voor de rest staat bij de echte tranceaddicts nog steeds de muziek voorop.. sommige leven daarvoor.. en is daarom ook het belangrijkst van een feest.. wij gaan er nog steeds niet heen omdat er van die mooie groene lampjes zijn en je naar een screwup kan luisteren..
Dat gezeik over ingelaste reclameblokken en wcs die een gulden kosten.. komt niet van dit board.. dus hoef je ook niet je irritatie hier te uiten..
Ik ben iig wel blij dat je het leuk hebt gehad.. ieder zn ding.. mij zie je wel weer op d-valley...
Ik ben het trouwens ongelofelijk veel eens met M5.. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|