return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 
Foto+tekstverslag HQ 100 Part 1 26 september

basvh
afgelopen vrijdag was het dan zover> HQ 100e editie van high quality. Al ruim 9 jaar feesten en still going strong.
Aangezien het toch een soort van verjaardag was met veel oud djs uit het begin van HQ besloten snitz en ik maar om een verjaardagskaart te maken. We hadden gewoon een hallmarkverjaardagskaart gekocht met foto van ons beide erin samen met een bedank tekstje. Misschien is het wat overdreven maar HQ/UDC is toch verantwoordelijk voor een paar waanzinnige avonden die ik nooit meer zal vergeten. Dus een keer een bedankje vind ik toch zeer opzijn plaats.

Maar met 7 man gingen we al smiddags naar our nation capital. Amsterdam dus.We gingen met groepje die nu wat vaker met snitz en mij meegaan. En ieder heeft zijn plaatsje in de groep gevonden. Ondergetekende is algemeen reisleider. Snitz gaat over interne communicatie. Adje weet het altijd beter. jesse alias svejk weet altijd de wereld op een andere manier te bekijken. Peter is algemeen laat komer. Jan-Hein is voor het eerst mee en wist nog niets wat hem te wachten stond. En rob doet catering. Het gevolg dat rob de catering deed is dat we met een doos vol breezahh en smirrinog richting amsterdam gingen. Meteen sloot ik een weddenschap af dat we dat nooit opkregen. Snitz deed net of ik verloren had door stiekem het laatste dichte flesje in zijn zak te stoppen maar een juin is niet makkelijk voor het lapje te houden. 28 flesjes totaal, 1 over geen slechte score in een uurtje. Toen we het station uitliepen was de drank wel op, jah snitz gooit die flesje met speels gemak achterover. Helaas voor hem ging de weddenschap over de treinreis. Toch weer een pilsje gewonnen.

Wat te drinken voor onderweg

Groepsfoto

Rond half 5 kwamen we in amsterdam aan, dus eerst maar ff naar de wallen gegaan. Aangezien we de kaart het liefst bij de groove connection (platen winkel van DJ jp en meeste hq residents werken daar). Snitz en ik zijn dus maar doorgelopen terwijl de andere bij de wallen bleven. Aangekomen bij grooveconnection stond danny d net buiten te praten. Hij zat op zijn scootertje helmp op en handschoenen aan. Hij zag er net uit als joep meloen. Maar kaart afgegeven hij vond het heel tof gebaar, en hij zou hem aan rest van HQ-crew laten zien. Danny ging er vandoor wij zijn richting dam gelopen waar we de rest tegenkwamen. Wat ons opviel is dat er heel veel politie op de been was. Echt veel meer dan andere keren. Snachts toen we terugkwamen van de melkweg ook. Overal ME busjes.

Danny D en Snitzke

Maar goed richting leidseplein gelopen, memberkaartjes proberen te komen maar kassa was nog dicht. Toen restaurantje proberen te vinden. De grote Gauchos steak restaurantjes maar links laten liggen en bij pizzeria pino naar binnen gelopen. Was heel gezellig alleen Adje en Snitz waren wat irritant richting een duidelijk homofiele jongen die nog geen anderhalve meter gewoon wat zat te eten. Ok het was duidelijk een fagje maar jah die jongen zat gewoon relekst wat te eten met een vriendin van hem. Ik vond het gewoon niet kunnen.

De melkweg met HQ vlag

Na paar rondjes bier en na 2 rondjes pizza,hadden ze daar ook nog nooit meegemaakt. Daarna weer richting leidseplein gewandelt, memberkaartjes gehaald. En naar ons vertrouwde indrink cafetje gelopen waar meteen wat bier werd besteld.

Jesse met Pilske en Peuk

Om half 10 de melkweg binnengewandelt en een paar dingen vielen ons meteen op.

DJ Booth stond nu benenden met stel tvs met VJ-graphics. En wat stond er op de dj booth jewel hoor onze kaart. Erg grappig om dat te zien. Meteen kwamen we danny d tegen waar we nog ff mee hebben staan ouwehoeren, hij vertelde dat er een lazers was die hing aan het plafond. Maar goed terug naar de muziek en die was heel goed. Rossi speelde een opbouwende set. Clubachtig met wat techno invloeden erg lekker, gewoon goede muziek voor het begin. Toen rossi ons zag meteen duim omhoog wijzend richting onze kaart. erg geinig allemaal. Aan het eind van zijn set kwamen ook wat oudere platen voorbij. JP stond aan de bar wat intedrinken, ook maar ff praatje meegemaakt. Toen hij begon om half 11 zag hij de kaart pas en wederom een duim richting ons en een welgemeende glimlach.

Melkweg met DJ booth die een keer beneden staat

Rossi met onze kaart

Rossi, JP en kaart

JP dus aan de wheels of steel en wie stond daar in de zaal. Rossi want die was dus net klaar. Snitzke wilde ff praatje maken en zo was het 45 min later en een telefoonnummer van Rossi rijker + Nog fototje. Ook beloofde Rossi aan Snitz om een keer VIP te regelen voor een UDC evenement. Maar jah je moet maar zien wat daar in de praktijk terecht van komt. Veel in de 'dancescene' is toch BLABLA, maar volgens snitz is het een goeie kerel rossi. Maar goed voor de muziek kwamen we en JP pakte precies op waar Rossi gebleven was. HQ old styl, trance achtig<cafe del mar, die allereerste versie>, technoachtig, opbouwend naar de eerste engelse UK HH invloeden.De zaal was nu lekker druk en uiteindelijk eindigent met Axel F - spacecorn. Beverly hills cop 3 hardhouse remix!!!!

Rossi en HQDJSTALKER snitz

De volgende was Dave Randell. Ook een van HQ residents, vroeger was hij er vaker, maar deze man kon niet gemist worden op HQ 100. Hij draaide in het begin wat ukhh met wat techno. Heb tijdens zijn set eigenlijk meer met wat mensen gelult oa Remy en John <Die oudere man met al die tattoes die ook met GKGG mee was, hij heeft altijd van die lensen in> Heb er eigenlijk weinig van meegekregen, dus het zal een redelijk set zijn geweest.

Peter en John

Okay jongens degene met het leukse of origineelste onderschrift krijgt van mij op het volgende feest een pilsje

En toen kwam naar mijn mening de man van de avond--> STERLING MOSS. Van trance naar UKHH van techno naar oldstyl. En dan weer ukhh classic erdoor. Het paste allemaal als een puzzel in elkaar en zijn djm 600 skillz zijn ook zo goed, Wat hij allemaal uit die sampler/effector kreeg gedouwt niet normaal meer!!!! Na een tijdje was ik toch wel moe en ben toen boven gaan zitten, en langzaam hoorde dat Sterling orange theme erin mixte. Het nummer hoort al jaren thuis in mijn top 10 en dan onverwacht langshoren komen echt zoo lekker.

Melkweg van bovenaf gezien

Dave Randell en Sterling Moss

Na Sterling was het tijd voor de favoriet van iedereen-----> TOM HARDING. En wat een top set weer niet iedereen kon het waarderen maar het was een soort UKHH-> van past to present. echt zoveel klassiekers kwamen voorbij heerlijk gewoon. Tijdens Tom zag Snitz danny d weer staan en hij liep erop af en zei dat hij het een geweldig feest vond. Danny vroeg daarop> Hebben jullie kaarten voor HQxl. Nee zegt onze Snitz waarop Danny 2 vrijkaartjes in Snitz zijn houden duwt. Wat een mazzelaars zijn wij toch. Maar goed tom begon met wat oude UKHH platen met veel trance invloeden. Je zou bijna zeggen Tom verwest want zulke platen waren het in het begin zker. Maar langzaam aanzker waren de karakterestieke UKHH hoovers steeds beter te horen. Een van Tom's laatste platen was Headliners met Who;s my dj. Op het moment dat die stem zegt On the count of three, you will tell me the name of my dj: Waarop heel de zaal antwoordde TOM f*cking HARDING. Ook spacecorn van axel f kwam weer voorbij en Tom sloot weer af met Nigthingale. En hierbij kwam een eind aan een perfect dagje amsterdam.

Tom Harding

Groepsfototje

Wederom melkweg van boven gezien

Op de weg terug nog ff over de wallen gezwalkt--> wat een teringzooitje daar snachts man niet normaal meer!!!! Ik zou me daar pas echt veilig voelen met een vette magnum in me jaszak. Trein naar utrecht daar de bus omdat ze aan het spoor aan het werken waren en om half 11 lag ik in bed.

Conclusie:

Positief
Muziek: 9
Sfeer: 8 < Helaas 2 kleine vechtpartijtjes gezien, als ik die niet zou meerekenen was het een vette 10 geweest>
Vrouwelijkschoon 7 <toch wat minder dan anders in amsterdam>

Negatief:

Een aantal vrouwen die compleet van de wereld waren. Zoveel drugs hadden die op. 2 kleine vechtpartijtjes, en jah amsterdammers blijven toch altijd denken dat er genoeg plaats voor hun is terwijl dat soms gewoon niet het geval is.
TranceFool
prachtig report he! :D
van die kaart bleek dus achteraf echt een meesterlijke actie hehe

ik zal mijn creatief denkvermogen eens op die foto loslaten :p
Dj Lex
Gaaf report Bas! Krijg gelijk zin om ook eens te UKHH :)
Teknikol
..nice reportje!
kolkiewolkie
..... maar verder prima verslag weer hoor :D (op de niet zichtbare pics na dan (voor mij that is))

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland