return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 
Wildwest op de grachten

jploveparade
Het is weer tijd voor een (spannend) waar gebeurd verhaal!

Als je aan het werk bent in Amsterdam centrum dan beleef je elke dag wel wat actie. Zo ook vandaag... :eek:

Ik reed rond 14:00hr via de Wolvenstraat de Keizersgracht op en zie een vent bezweet heen en weer rennen. Hij kijkt steeds naar de overkant waar iemand van 'Noord-Afrikaanse afkomst' zenuwachtig en vermoeid steeds de andere kant op rent.

Aha, de situatie is gelijk duidelijk: dief en achtervolger. Ik toeter naar de vent en schreeuw en wijs dat ie in moet stappen, maar die twee auto's voor me rijden niet door. Weer toeteren, en gelukkig haal ik de man bij de brug (Hartenstraat) in. Tegen die tijd had echter een collega van de man de dief ook al in het vizier, terwijl ik mijn bedrijfsauto op de brug zet springt de ene vent op de dief en werkt hem tegen de grond: "je hebt mijn laptop gestolen jij vuile tyfusmar...!"

De dief stribbelde flink tegen en kreeg een paar harde beuken tegen zijn hoofd en werd in een effectieve wurggreep op de grond gehouden. Ik blijf samen met die man ernaast staan om ontsnapping te voorkomen. "Iek heb nieks kestollen man!" "jaja en een beetje dreigen met pepperspray nou ik ken jou soort wel!" Bij elke beweging kreeg de dief en flinke vuistslag waarop ik hem waarschuwde dat hij zijn koppie moest gebruiken: geen buitensporig geweld want hij kan toch niet meer ontsnappen. Het leek te helpen. Al puffend naar adem dat ze de politie maar moesten halen. Die hadden het toegestroomde publiek gelukkig al gewaarschuwd.

Er bleek een andere dief te zijn de laptop had meegenomen. De politie arriveerde met motoragent en auto terwijl tegelijkertijd twee bouwvakkers de computer onder hun bouwkeet aan de overkant van de gracht hadden gevonden. Ondertussen was het halve politiekorps in uniform en in burger de buurt al in om de andere dief te vinden. Of die gvonden is weet ik niet.

Achteraf viel me het volgende op: dit was praktisch hetzelfde als met de twee Albert Heijn medewerkers. Slachtoffers die het niet pikken dat hun spullen gejat worden, dieven die hardhandig staande worden gehouden en met geweld in de hand worden gehouden wat toch moeilijk is gezien de adrealine die door je lijf giert. Omstanders die alleen kijken en niks doen...

De politie leek me veel respect te hebben voor de manier waarop de man de dief overmeesterd heeft, en ik hoop dan ook niet dat die eikel van een gaat lopen vertellen dat ie mishandeld is: hij kreeg de klappen omdat ie tegen stribbelde. Eigen schuld... :o
DJ_Massive
dat heb je goed gedaan (Y)

zo beleef je nog eens wat eh :)
MaGiK54
Hij is gewoon tegen een lataarn gelopen en heel errug ongelukkig gevallen. Heb jij klappen zien vallen, jij toch nie ;)
jploveparade
Ik heb normaal altijd m'n camera bij me (vanwege schades aan de auto etc) maar die had ik vandaag dus vergeten vanwege het lange weekend... :(

Een foto van een dief in de houdgreep had zonder twijfel de kranten gehaald :stongue:

quote:
Hij is gewoon tegen een lataarn gelopen

Eerder een Amsterdammertje. Die hadden ze nog het liefst in z'n kont geschoven, zo hyper waren die twee (later drie) 'slachtoffers' :haha:

Ik heb me trouwens verder niet gemeld als getuige of zo, en ben gewoon weer aan het werk gegaan. Ach als er iets in het nieuws zou komen dan ga ik wel effe op het bureau langs.
Switch
lol zoiets gebeurt ook echt alleen maar in amsterdam he? :/

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland