|
|
| jploveparade |
Zaterdag 12:00hr. Ferry (niet Corsten, want die wou niet mee) en ik stappen in een fris gewassen Subaru voor een rit van slechts 850km naar München. Deze plaats is jullie allen bekend vanwege Roy Makaay, het doelpunt van Van Basten in 1988, BMW-fabrieken en bratwurst.
Na redelijk beheerst heuveltje op (130) en af (230) en de nodige rook/plas/eet/drinkpauzes kwamen we om 21:00hr aan op de plaats van bestemming. Er was nog niemand, maar dat is logisch als de zooi pas om 22:00 open gaat. De boel werd al wel opgebouwd buiten, en de nodige posters her en der opgehangen. Deze waren natuurlijk binnen no-time gejat...
Rond 21:45hr klonk er een stevige bas uit de kelder van het grote fitnesscentrum naast de ingang (tent). Het was Times of our Live, en nog wel een liveversie ook. Grappige manier om de speakers te testen dachten we nog, toen 5 minuten later Paul, Marcus (mangager) en John (van Vega-4) doodleuk naar buiten kwamen wandelen. Oh , dat was geen cd-tje dat was dus een realtime soundcheck :eyes:
De rij buiten was 22:00hr ongeveer 50 meter lang. Blijkbaar had niemand kaarten in de voorverkoop (15 euro)gekocht. Mensen op de gastenlijst en mensen met tickets konden zo doorlopen. Nadat onze namen gecheckt waren snel maar even de nog lege hal verkennen.
De Badeanstalt in Munchen is een voormalig zwembad dat naar het schijnt met PvD's reflections tour haar opening night beleefde. Fantastische locatie: het bad als dansvloer! De Duitse geluidsystemen zijn sowieso loepzuiver en snoeihard, maar in zo'n omtegelde ruimte klonk het nog eens 50% harder. Perfect! Buiten de hal (overal hingen nog douchekoppen hehe) was een kleine chillout. Wc's waren ruim en clean zoals het hoort, een eettentje was het enige wat men vergeten was.
Toen de locale zuig-dj zijn scheisse chillhouse had opgezet kwamen we al snel in contact met een dikke neger ala Tyson van de security. Deze bleek zeer vriendelijk en vond het maar al te vet dat we uit Amsterdam kwamen. Hij zou er wel voor zorgen dat voor ons op rolletjes zou lopen. Nou dat klonk goed! Net toen we bij hem wegliepen kwamen twee kleine dames op ons aflopen: "you must be JP!"
Ehm... ja goed geraden! "ehm i'm Klingklang from New York!" Zij bleek in Stuttgart te studeren (of zo, mijn geheugen was niet best na 8 uur autorit) en grote Paul fan (Vandit shirt).
Totdat PvD om 01:00hr begon een beetje lopen chillen met wat GTA's terwijl Ferry al weer iemand aan de haak had geslagen. Het was zeker dat Guaranabeer dat het beest in hem losmaakte... Maar goed, Paul begon met een live optreden van Vega-4's zanger. Het was ineens stervens druk en kon dus nergens snel en plek vinden om foto's te maken. Gelukkig maakte een van de kleerkasten snel een plekje vrij, waarvoor dank. Die mafkees presteerde het om een plek om de speakers te klauteren. Die stonden echter nogal wankel, zodat hij maar snel een veilig heenkomen naast de draaitafels zocht.
Paul draaide een wat meer technoachtige set, met de bekende nummers en wat onbekend materiaal. In ieder geval werd er behoorlijk wat afgeschreewd door de Duitsers. Die waren veelal in lederhosen en Heidi-kostuum (Oktoberfest is in volle gang). Lekker hoor, die opgestuwde boesems! De vrouwen waren een voor een om te smullen, over de heren heb ik geen oordeel behalve dan over die ene met stekelhaar die zo erg stonk dat hij altijd genoeg ruimte had voor zijn mislukte danspassen.
Tijd om wat pics te nemen van Paul in actie. Die coole uitbouwneger stond al klaar om ons best-seats-in-da-house te geven en eventueel wat vervelende hangvips opzij te tillen. De foto's spreken voor zich!
Al met al een van de vreemste feesten ooit. Rare locatie, leuke sfeer, veel bier weinig dope, alleen dus veels te druk.
En dan hier een selectie van het beeldmateriaal (aangepast naar kleinere filesize)

Eingang? Jawohl!

Dansvloer annex walk-in-mega-subwoofer

PvD achter de keyboard, John kijkt of er iemand is die hem op kan vangen als ie naar beneden dondert

John laat zijn stem horen

John ontdekt dat de speakers niet vast staan...

Vol is vol

Ok ok ik zet m'n flitser uit :p

Hal was een beetje donker. Dat zijn kelders meestal.

Buiten. Rechtsboven is begane grond (mega fitnessruimte)

We moeten kiezen: licht of geluid. Ach doe het laaste maar!

Bekend ritueel: PvD links, Final Scratch rechts.

Jaja flitser is uit ;)

Mijn Apple nootbook is zoooo dun :D

Mag ik een handtekening? Als jij effe nieuwe jus haalt!

Hände hoch... danke!

Net zo geconcenteerd als de sinaasappelsap

Sorry ik had geen zin deze te kantelen

Hoe kan ik vergeten techno te draaien, stom stom stom

Deze pic had wel wat dacht ik zo

Albärt Cuypfmarkt |
|
|
| Djeebie |

Topverslag weer! Die onderschriften...:D |
|
|
| kolkiewolkie |
Mooi report JP :D
wat dacht je ervan dat je ons es vertelde waar deze gein is in Nederland want dat schijnt binnenkort te gaan gebeuren (id-t site) :D . we zullen het niet doorvertellen ;) . |
|
|
| jploveparade |
16 oktober
Ik denk dat het in de Asta in Den Haag is, omdat hij al dit jaar 3 keer in Amsterdam speelt (Hotel Arena, Mysteryland, Innercity)
Arnhem durft ie niet te komen ;) |
|
|
| kolkiewolkie |
| quote: | Originally posted by jploveparade
16 oktober
Ik denk dat het in de Asta in Den Haag is |
je bedoeld: je weet al dat het hier is ;) . 16 oktober, maar dat is toch op een donderdag ofnie :conf: . Zo ja: dat wordt colleges skippen :D :D . Oja, JP, sinds wanneer is 27 oktober al geweest?? (hint: topictitel) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|