|
|
| FunkySimon |
Iedereen kent het wel, je komt iemand tegen die buitenlands is, amerikaans bijvoorbeeld, en zodra je zegt waar je vandaan komt gaan ze helemaal flippen want je komt uit het land waar alleen maar iedereen de hele dag high is enz enz.
Maar als ik bijvoorbeeld een kijkje neem op het chill out forum, zijn die amerikaanse gasten constant wasted, high etc. terwijl de regering Bush zo streng schijnt te zijn tegen drugs en alchohol.
Ik vind het allemaal maar een beetje schijnheilig gelul van de rest van wereld, zo lijkt het internationaal gezien alsof wij hier allemaal de hele dag stoned rondlopen, en de rest van de wereld de hele avond netjes aan de fristi zit..:rolleyes:
wat vinden jullie daarvan |
|
|
| raoel |
In de tijd dat napster er nog was chat-te ik regelmatig met menswen uit andere landen, tegenwoordig chat ik zelden met "buitenlanders".
Maar als ik dan vertelde dat ik uit Nederland kwam vonden ze het helemaal geweldig en vroegen wat ik allemaal zou gebruiken en hoe makkelijk het hier is om aan die rommel te komen en zo.
Als ik dan vertelde dat ik nog niet eens ooit geblowed heb snapte ze daar niks van.
Vragen over hoeveel mensen wel niet gebruikten bleven meestal niet uit. Als ik dan vertel dat dat opzich wel mee valt en dat (tenminste in mijn omgeving) heel veel mensen nooit iets gebruiken en als ze het al doen, dan meestal alleen op houseparties waren ze voor mijn idee een illusie armer.
Zulke ervaringen heb ik vooral met mensen uit de VS en Australië.
Ik denk dat hun regeringen en de pers deze gedachtes proberen te kweken en dan slechte voorbeelden erbij halen om niet niet het Nederlandse beleid te voeren. |
|
|
| franzelare |
het lijkt idd soms wel dat de hele wereld denk dat uit nederland alleen klompen, tulpen en XTC komt.
Ik las laatst een stuk in de krant dat het gebruik van drugs onder jongeren in frankrijk veel hoger ligt als in nederland. Dat geeft dus maar weer eens aan dat hoe strenger je het gaat verbieden hoe meer mensen nieuwschierig ernaar worden.
Gewoon een duidelijk geval van jammer. |
|
|
| arj1o1 |
daarom is het goed dat het gelegaliseerd is wij weten de gevolgen en het is niet spanned te gebuirken
voor de amerikanen is het heel spannend en iets nieuw EN het mag niet |
|
|
| kolkiewolkie |
laat ik het zo zeggen: het drugsbeleid in NL lijkt redelijk te werken, tenminste, in vergelijking met de eerder genoemde landen. Aantal voorbeelden:
Toen ik nog in Barcelona woonde zaten er bij mij thuis 5 fransen. Die 5 fransen hebben allemaal regelmatig bezoek gehad. Totaal in die tijd ongeveer 20 fransen gezien/leren kennen. Helemaal zeker weet ik het niet, maar alle 20 (!!) blowde of had het wel eens gedaan. Waarom: omdat het zo lekker stiekum moet.
Heb in Madrid in zo'n hostal gezeten: kwam ik een amerikaans meisje tegen die een tijdje in amsterdam gestudeerd had. Zij woonde in de states in een studentenhuis waar zóveel besteld werd dat de koeriers het niet meer bij konden houden :eek: . Ze moesten daar gewoon bestellijsten invullen :haha: :toothless , en dan voor het hele huis tegelijk :clown: . Hoezo overmatig drugsgebruik... oja dat was NIET alleen maar softdrugs.
dus draadstarter komt met z'n stelling redelijk in de buurt... hoewel de buitenlandse jongeren zich er in een aantal gevallen heus wel bewust van zijn dat ze meer gebruiken dan wij hiero. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|