|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by AC.
Träffar på Glorie nästan på en gång efter jag kommit. Har inte träffat henne på nästan ett år, kul att träffas igen! :)
|
skamligt AC :) ett år är alldeles för länge. SKitsoft å träffa dig me :) Underbart me familjära ansikten :)
nu ska vi se, jag har vandrat runt på stockholms gator och torg i princip.....(få tänka) 18 timmar, skojar inte.. utslaget på tre dagar :) har träningsvärk i rumpan, men den är skön, träningsvärken alltså :D haha :) Festen var mkt mkt trevlig. A blast!
nu ska vi se alla ja träffa
Envioooo, var är du? :) ja addar dig på icq pronto :) Shiver trodde jag skulle vara mer pratglad :( Träffa AC :) weeee å hans kompis Mattias. Kenny! Tack så mkt för visitkortet :) Ska jag vara rädd om.. plus! de var schyst att du tog mig till stefan och VIKTOR...(stefan hade jag letat ef. hela kvällen) whiterussian, haha, jag har verkligen inte så dåligt närminne som jag hade på Devotion i går :( dåligt av mig att glömma namnet på 3 minuter :p men nu vet ja. kul å ses :)
TRäffa många goda vänner från stockholm, som tyvärr inte hänger på TA... :) Träffa många goda vänner från Linköping :) som inte heller hänger här...å vissa kom tom fram å sa att de kände igen mig :) de var COOLT som attan.. ja blev helt tagen ;) (alltså, sa.. e det du som e glorie) hoho! Träffa polare från GBG :) skoj! Och det var väl det om det... Alla härliga människor är det jag kommer att minnas mest från festen :)
Grymt najz lokal ;) första gången för mig.. kan bara hålla me om vad tidigare personer sagt om trancegolvet.. varmt etc. A&B var KLART bäst! Parham blev jag lite förvånad över.. haha... Han var ju bra ju. Ja trodde i mitt stilla sinne att han spelade musik jag inte gillar ;) :p
Det var grymt hög volym på trancegolvet.. ja hade plOppar (uttalas med o ;)) i öronen, men de hjälpte inte... gick inte att konversera me min vän jag var med.. så ja fick skriva på telefonen =/ ack....
Picotto var jag inte inne på mkt.. för jag tyckte de var bättre på Trancegolvet.. Kommer ihåg Picotto som mycke bättre från Mysteryland.. jag fattar inte riktigt :( han var skön bakom skivspelarna iaf :) nåväl... vi gick väl några vändor där inne på technogolvet.. (gick runt hela alltså) :D på jakt efter TA's! no luck :(
De två som jag såg! som snabbast.. var staz och laszlo, men eftersom det var ef. att festen slutat å alla (inkl. jag själv) ville hem och UT.. bemödade jag mig inte me att gå fram. de skulle ändå inte veta vem jag var :p
hmmm, vad mer? JO, sen gick vi (jag, nicklas och miriam) i regnet med tava och en kille som hade rötter i s-vall :D plus en tjej oxå, till Slussen! Det visade sig endast gå EN buss hem för oss.. annars hade vi fått vänta i en timme :( dåligt.. så vi kom me de bussen... anlände till vår boning :) och jag la mig på madrassen :) Miriam gick för att dricka vatten & ta ut linserna, när hon kom tillbaka hade jag somnat :D OTROLIGT :D Lätt rekord :p vaknade sedan nån timme efter, som en stelfrusen (jag vet inte vad) och fick fixa allt :p GALET :)
Rätt mörbultad kände jag mig när jag till slut vaknade och gick upp klockan 12. Fick såklart ingen biljett :( hem till LKPG när jag kom till SJ :( så jag fick driva runt ytterligare 2 timmar på sthlms gator. suuuuuck. Kom till slut hem, efter att ha delat plats med en stor labrador på tåget.. jag satt alltså med fötterna i vädret och han låg under mitt säte... på tåget.. men jag sa till ägaren att det var ok... de var ju synd om hunden, att de var så trångt på tåget...
nu känns det som att jag har skrivit om nåt helt annat än Devotion :p
aja :)
förresten, BRA rapport kenny! |
|
|
| staz |
heh, jag såg rätt många jag kände igen från bilder osv utan att hälsa jag med,,., feg som jag är.. med ett par drinkar i mig hade jag nog hälsat på fler :)
vi får träffas nån annan gng :)
det var inte dåligt med smileys i din rapport heller glorie :eyes: |
|
|
| lonne |
Trevlig kväll, bortsett från ett 20 min förhör, samt helkroppsvisitation från snuten.:mad: Jag hade inte ens tagit ngt,men likförbannat blir man inkallad och förnedrad, min kompis råkade ut för massa rasistiska uttalanden av polisen med.
:mad:
Ja, ja säga vad man vill, men man kan i alla fall få ett trevligare bemötande.:rolleyes:
Cred till Picotto som lirade playing footsie:) |
|
|
| AC. |
Vi kan nu nog konstatera att polisen instatts denna kväll innehöll mer än att "bara göra sitt jobb" då polisen i minst ett par fall begick brott själva så som olaga hot och hets mot folkgrupp. Jag har aldrig stört mig på att någon tagit droger på en fest därimot har jag stört mig på polisen betende på fest.
Jag jobbade med säkerhet på "Trance-golvet" på Arvikafestivalen i sommras vilket innebar att jag mer eller mindre närvarande helatiden då scenen var öppen. Såg flertalet civvare där men alla agerade passivt dvs stormade inte fram till personer och stälde till en scen. Pratade till och med en av dem och blev mycket väl bemött (Även om det kanske hade något med att göra att jag hade en fin blå tröja med texten "Säkerhet" på framsidan) Detta gör till att jag vill tro att gårdagens bravader från polisen sida hör till undantagen och inte vanligheten, för igår gjorde polisens agerande skada än nytta i vår scen.
Givetvis är enda sättet att slippa polisen på festerna att sluta med olagligheterna. |
|
|
| mindshooter |
Alltid lika kul att träffas Glorie :)
AC: Jag vet flera tillfällen där polisen varit sjukt jobbig när dom kommit till fester... som när dom stängde ner TCs poolparty som var sjukt kul....bara för att det tydligen bodde en person i en husvagn på en camping en bit bort som hade ringt o klagat som en tok. Sen vet jag andra TC fester när dom dragit ut folk stup i kvarten som inte alls varit påverkade och sedan visiterat och lyst dom i ögonen inför alla andra. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|