|
|
| staz |
+
musiken
folket
dekoren
-
ventilationen (på main govlet var den ok.. men ett par megafläktar hade vart nice, på trancegolvet var den obefintlig..
security teamet
polisen
toalettköerna i början (på sasha fanns det även en pissoarbarrack, kanske hade varit nåt här med..
jag vart också inplockade av en civilpolis.. och varje jävla hörn man passerade stod nån stöddig typ o glodde en i ögonen.. polisen bad mig glo in i ljus för att se hur mina pupiller reagerade och frågade en massa grejer.. det var lite obehagligt men jag visste att jag var nykter så oroade mig inte speciellt, förutom att dom kanske skulle ta mig till urinprovstagning och sabba min kväll, men jag vart släppt iaf..
sen kan man ju fråga sig vart deras s.k. jobb leder? det kan jag tala om nu, till statistik ang droganvändande samt ett papper att lägga fram på sina chefers bord att "jag har fått nånting uträttat".. att plocka påverkade personer leder varken till mindre droger i samhället eller mindre bruk.. bara till mer hat mot polisen.. en säljare fick de fast... det var den ända insatsen som kanske minskade antalet påverkade på festen..
I england skyltar festarrangörerna med "Friendly security team" nåt man kan räkna ut vad som menas med, ungefär raka motsatsen av igårkväll... vakter som håller utkik efter riktigt trubbel och låter gästerna ha kul ifred..
ni i denna tråd som skrivit rätt åt pundarna etc, ni är ganska intelligenta :rolleyes: :rolleyes:
ang artikeln så var detta det visaste han sa
| quote: | | Enligt Manne Jönsson kan arrangören inte lastas för narkotikaflödet på festen, de har inte medverkat i någon brottslighet. Det ser helt enkelt ut ungefär så här på fester av den här typen. |
hade det vart USA hade dock arrangören troligen fått en miljonsumma i böter med deras nya RAVE ACT som det kallas..
¨
och det dummaste..
| quote: | | - Det är viktigt att hitta de här personerna så tidigt som möjligt i deras missbrukskarriär, för att kunna väcka det positiva nätverk som finns kring varje individ, som föräldrar, släktingar och sociala myndigheter så att de kan ge stöd och knuffa de unga missbrukarna i rätt riktning, säger han. |
även polisen måste lära sig att skilja på mussbruk och bruk vad det gäller illegala substanser.. de flesta "partyknarkarna" är inte missbrukare.. men antagligen sa han bara det där för att försvara polisens meningslösa insatser.. tror faktiskt inte det återspeglar så mycket av hans egna tankar. |
|
|
| Endre |
skam att man inte var där, A&B är trotts allt allierade ;)
|
|
|
| mindshooter |
Mina framtida party reports åker juh upp på Tranceclubber och Liquidsunset så därför har jag utelämnat mycket sånt som inte intresserar almmänheten, t.ex vilka medlemmar jag träffat och sånt :)
Devotion
Ännu en av festerna som kommer gå till historia hos mig. Det har varit sjukt många bra fester nu och vi har alla fått offra både det ena och andra för att kunna vara på dom alla!
Själv får jag snart troligen sparken från jobbet för att jag b.la sket i att komma till jobbet under SMC och tog ledigt nu för att gå på Devotion. Att missa fester av denna sort är dock inget jag känner för så inte ens febern jag fångat fick stop på mig igår kväll.
Jag kom dit vid elva tiden och hade som vanligt problem med gästlistan. Visade sig senare
att jag inte stod uppskriver som Kenny utan som Mindshooter. Jag funderar på att byta namn
till Mindshooter Berggren. Så vet folk vem man är när man presenterar sig.
Sen var det lite strul med att få fram en bricka åt mig. Men även det löste sig, stackars arrangörer är superstressade en sån här dag. Man får gott sitta och vänta en stund. Fick äta goda mackor och dricka läsk. Mauro Picotto anlände efter en stund och gled snabbt in bakom en skärm där man inte fick störa. Jag gick ut och lyssnade lite på de olika golven,
Parham
Wow, jag kom in på golvet och väntade mig inte alls det jag fick höra.
Han lirade störtskön musik och hade redan fått igång golvet. Det var bara att shejka loss.
Jag hade själv trott att Parham var fast i proggträsket med han bevisade nu motsatsen och lirade sofistikerad Trance, en blandning av progg och uplifting. Riktigt bra drag.
En perfekt uppvärmare av en man som inte är överskattad!
Parham for (p)resident!
När jag dansat en stund till Parham skulle jag göra ett besök till toaletten. Ve och fasa vilken kö jag möttes av, det stod säkert 30 pers i kö till killarnas och minst lika mycket till tjejerna.
Lyx för mig som hade pass och kunde smita in backstage och utföra mina behov.
Detta tycker jag är lite underligt att detta kan ske i en så pass stor lokal som münchen.
Det var även lite förseningar och Mauro Picotto gick inte på förrän 00.20, samma med GTR.
Själv var mina huvudmål för kvällen GTR och Above and beyond så jag stod givetvis på Trance golvet när GTR blåste av sina första låtar.
GTR
Gareth är en kille som har kul bakom spelarna. Han dansar med i musiken och det syns att han tycker om vad han gör. Mixningen var det inget fel på och han lirade Uplifting i vanlig ordning. Kanske har jag blivit kräsen efter PvD men detta var lite för lugnt för mig. Det fanns ingen riktig fart i det han spelade, mest p.ga den låga BPM:en skulle jag förmoda. Jag jämförde honom givetvis med hans gudlika spelning i slutet av Midway och det går typ inte att knäcka så det var nog ett dött lopp. Jämfört med många andra DJs är dock GTR förjävla grym så inget mer negativt om honom från mig! Han lirade bra.
Efter mycket jagande av arrangörer skulle jag tillslut uppträda på ett podie till Picotto.
Fick lite hjälp att flytta undan folk och rockade sedan loss.
Mauro Picotto
Denna mannen hade även han väldigt kul bakom spelarna.
När han höjde sina magiska händer, då följde vi med. Han manglade och manglade feta låtar och massakerade alla stackars dansare som trodde att dom skulle komma hem hela.
Det var sjukt drag på golvet när jag begav mig upp på podiet.
Folk hoppade upp och ner till Picottos feta beats och det var omöjligt att stå till.
Tung Techno i all sin ära. Jag rockade loss och det var skön stämning på folket runtomkring.
Fick bra feedback på mitt uppträdande och det kändes bra. Tror att många hade kul till denna mannen.
Above and Beyond
Kvällens höjdpunkt. Vilka killar!
Så fort jag kom in på Trance golvet hade dom fått igång hela publiken något otroligt.
Trancegolvet var minimalt men det skapade en mysig känsla bland oss som var där och DJsarna fick bättre kontakt med oss. Jag klev in i vad jag kom att kalla för Bas bastu och dansade. Man blev blöt på hela kroppen efter en minuts dansade men det var det värt. A&b byggde sjukt bra och droppade låt efter låt som man kände igen. Jag hade min höjdpunkt när Rollerball – Albioni sprutade ut ur högtalarna och hela publiken slungades in i ett lyckorus. Vi skrek och klappade. Jag har aldrig någonsin i mitt liv sett ett par DJs som släpper loss så mycket som A&b. Dom dansade, skrek, viftade med armarna, pekade på folk i publiken och vara bara allmänt sköna. Dom tog upp folk ur publiken och stod och dansade med dom uppe på scenen. Höll om varandra och slog sina händer i luften. Dom båda Djsarna böt av varandra flitigt så att den andra kunde dansa loss. Kontakten dom skapade med oss var rentav sjukt bra.
Jag vet flera tillfällen där jag bara la händerna på huvudet, log och liksom lutade huvudet bakåt och njöt av dom vackra, kristallklara melodierna som gled ut ur högtalarna och in bland oss. Det var en härlig stämning i publiken. Jag rockade så svetten rann, det gjorde alla andra med, värmen stoppade ingen. Folk tog av sig kläderna och fortsatte. Om någon nån gång skulle anklaga mig för att ha kondition så vet jag vilka killar jag ska klandra. Mina fötter var återigen helt förstörda. När deras sett var slut sprang jag upp på scenen för att skaka handen.
A&b var sjukt nöjda med publiken och sa att det var bland den bästa dom haft. Detta trots att vi säkert bara var 50 pers därinne i slutet. ”Less is more” heter det, gårdagen var ett perfekt exempel. Sedan bar det av hemåt. En taxi fick det bli men det var det värt.
Tack till arrangörerna som satte ihop denna fest, den var sjukt lyckad och allt verkade gå smidigt till! Jag tänker inte kommentera drogtillslagen mer än genom att säga att det är synd, tråkigt och trist att dom inte kan låta människor vara.
Rapporten avslutar jag med A&b sista ord när han skakade min hand:
”ing wicked club”
http://www.liquidsunset.org/Photo_Archive/Devotion_(2003-09-28-114750)/101_0168.JPG
Såhär såg dom alltså ut :) sjukt glada hela tiden
http://www.liquidsunset.org/Photo_Archive/Devotion_(2003-09-28-114750)/101_0167.JPG
Här e dom med killen ur publiken, dom sa senare att han följt deras releaser sedan dom startade och alltid varit en trogen fan, dom tackade honom nu genom att dansa med honom och ge honom en massa space på scenen. Sjukt kul! |
|
|
| staz |
musiken på trancegolvet var underbar, de spelade anledningen till varför jag blev en trancer om ochj om igen ;)
träffade även mind, laszlo & whiterussian vilket var skoj. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by staz
sen kan man ju fråga sig vart deras s.k. jobb leder? |
att färre vågar ha med sig knark till festerna, vilket vi som inte gillar knark tycker är trevligt, så vi slipper se skiten |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|