|
|
| chjo |
Paul van Dyk!!!!
Det är underbart att stå där, inget runt omkring existerar. Han hammrade och dunkade, vackra toner strömmade.. jag var lyrisk!!
Tom min 16 åriga (!) RnB älskande svägerska (snart) gick igång och dansade konstant genom PvD's 3 timmar långa spelning.
Wonderful!!! |
|
|
| staz |
fan deep dish låter som ett par riktiga gnällspikar.. chjo, 16 år, wtF? hur fan kom hon in..
kom inte hem föräns vid 2 tiden igår natt från england så jag missade kalaset.. lät jävluigt soft iaf! mind, fint skrivet, var du e'ad eller nåt? :D kan inte föreställa mig hur rapporten hade sett ut i sådant fall, lol ;)
hur mkt folk var det där? |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by staz mind, fint skrivet, var du e'ad eller nåt? :D kan inte föreställa mig hur rapporten hade sett ut i sådant fall, lol ;)
|
jag hade 3 drinkar i kroppen thats all :) |
|
|
| NbR |
På tal om 16.. såg ngn att ngn kollade leg på ngn ngngng?
*Alla unisont* Näää!
Inte jag heller...
ni som såg Alf Tumble och Dallas Superstars måste berätta lite om hur det var...
Underbart tryck på main :) jag var framme vid staplarna en 45 minuter innan PvD bara för att njuta av kännslan (och få en bra plats för att kunna studera Paul på nära håll. Steve du måste ha med lite mixerbordteknik i det du släpper på nätet.
PvD körde hårt o snabt (I love it!) den del som jag hörde :) när det inte var så mye vocals så var jag lycklig :) Men ngt han gjorde som jag störde mig på var att han körde ngn noom-platta (platta? det var ju f**king mp3 ju ;P) men precis när som själva låten skulle komma igång så mixade han ut den? Wierd? jag laddade som tusan och då! ... en ny låt? vafan? Kan ju vara jag som hörde helt fel eller så tycker jag å pvd inte lika :)
Hade det varit mindre folk eller åtminstone mindre folk som störde sig på att folk gick dit för att dansa (dvs inte blir irriterade o sura när man röjjer :)) så hade jag uppskattat det hela mer.
PvD mixade förjävligt! tight, man undrar om den där äppel-datorn möjligen hjälpte till på ngt sätt. ?!? om inte så är jag djupt imponerad. Det var så tight att det faktiskt förtog lite av glädjen, det hördes inte var mixen var ibland. Jag går på fester osv lika mkt för att höra/se folk mixa på ett övermänskligt sätt dvs jag vill ju att folk som kan mixa skall leka lite.. lite show off liksom :) Jag hörde/såg dock inte hela hans sett.. bara början och sedan mellan 2:30 o 3:15.
Calle Dernulf spelade rolig och guppande techno till min stora belåtenhet (ja det e sant, jag lämnade PvD för att se en sketen svensk). Sedan killen som körde techno+samba ute i urban efter 3 var oxo underhållande. (dvs urban från i måndags.. kanske det kallades röda på tisdagsnatten??)
Jag vet inte om jag börjar bli gammal eller ngt men det var ju så djävla mkt skönare stämning på måndagen, på tisdagen var det ju så herrans hysteriskt. Kan ju bero på att det var ett dansgolv mindre + att alla som kännde igen PvD från MTV tänkte att det var dags att gå ut.
Surt att de skar ner ett helt dansgolv + Junior Jack utan att sänka biljettpriset?!
+PvD (då har man sett honom oxo, Picotto på lördag då...)
+lokalen (Löve it)
+ljud o ljus (nu fungerade det.. mums)
+de som vågar leka med mixer
-störigt folk (såna där djävla ungdomar jk ;)) Går inte folk ut för att dansa? det verkade mest vara ngn slags showoff happening.. med det menar jag inte att jag inte gillar showoff men de kan väl förtusan iaf uppskatta musiken mer än sig själva.
-2 dansgolv isf 3? (det där sk äränbe och dyl som spelades på prime i går räknas inte.)
-Junior Jack
hmm.. tyvärr inte mer än 7 musmattor av 10 den natten heller. Jag hade så höga förväntningar så det kanske var därför. 7 av 10 är väl inte illa det heller :) :crazy: |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|