|
|
| mindshooter |
Puh, har nu vaknat upp efter en av dom hårdaste nätterna i livet.
Vet som vanligt inte var jag ska börja så jag börjar från början.
Klockan var 20.10 när jag och min bror anlände utanför Berns.
Där fann vi Impulz med bror och även vår tredje eldkonstnär (Sam) som kommer från Nya Zeeland. Det fanns verkligen ingen kö och det var lite jobbigt eftersom det var den vi var där för att underhålla.
Dagen innan var lite roligare dock, för då tvingade vakterna oss att stå i den kö som vi skulle elda för, eftersom vi inte hade fått några band än, dom fanns juh innanför dörren. När vi hade fått banden var kön borta. Hur som hellst, denna dag fanns det ingen kö på säkert en timme, och kön som kom sen va väldigt kort. Vi körde på iallafall och tyvärr var det lika tråkigt folk som vanligt utanför Berns som vanligt. Jag vet inte vad det beror på men varje gång jag eldat på just det stället så vänder sig folk om och tittar (om man har tur) och sen ser dom ut som stela grodor som inte kunde bry sig mindre. Är lite trisst, men vi körde på 2 ggr + 1 gång senare när det var helt smockat.
Det var rätt mycket som gick fel, men så småningom löste sig allt.
Brorsan hade t.ex dragit av sig sitt band och var tvungen att jiddra fram ett nytt. Vi hade haft svarta kvällen innan och dom hade inte gått att komma in in VIP:en med vilket hade irriterat mig lite. Nu fick brorsan ett gult band (som jag hade fått höra av en vakt kvällen innan att det gällde överallt) så jag vart fett lack :p Nån minut senare visade det sig att Sam också hade fått ett gult bara genom att sträcka ut handen efter brorsan (Daniel) så
jag sprang tillbaka för att fixa ett själv. Frågade bruden som stod där om det var så att gula band var bättre än dom andra. "Nä dom är standard idag, betyder ingenting, det var bara igår".....haha tänkte jag och sprang tillbaka till dom andra. Sam sa "So what did she say" och log. "Yellow bands are for stupid people" svarade jag och var stolt över mitt svarta.
Nästa problem var logen som vi hade lastat av våra prylar i. Den var nu låst och vi hade inte koden. Det hade inte heller folket i dörren eller nån av vakterna på stället. Inte heller fotograferna eller folket backstage. Till sist hittade vi nån tekniker som kunde den så vi kom åt våra grejer :) Då visade det sig att vi inte skulle få några podier att stå på utan var tvugna att skippa vårt uppträdande.
Kvällen innan fick vi inte heller uppträda eftersom Deep dish vägrade låta oss göra det. Dom hade ett 6 timmars set och att avleda uppmärksamhet i 10 minuter från dom gick inte för sig. Dom klagade sedan på att en lampa i baren lös alldeles för blått och tvingade en snubbe på styltor att hoppa ner.
Brorsan kom med idén att vi kunde stå uppe på balkongerna till PvD så det gjorde vi och det funkade rätt bra faktiskt :) Blev filmad och fotad av proffesionella människor. Ska bli kul att se :)
Nu över till PvD
Paul van dyk
Finner knappt ord att beskriva denna mannen. Jag visste faktiskt inte att det fanns två PvD, den jag och stefan såg på Mysteryland kom inte ens i närheten av denna man. Han öppnade med riktigt grymma låtar som jag tyvärr itne kan namnet på men jag vet att jag hört dom i armins ASOT set ett flertal gånger varenda en av dom. Helt plötligt finner jag mig själv på golvet, indränkt i rök, pulserandes till musiken. Trängs med människor som är helt galna på att få se denna mannen droppa nästa låt. Folks skriker rakt ut, sträcker på armarna, hoppar, stampar och viftar. Helt plötsligt kom det jag borde väntat på men inte tänkte på. Paul droppar originalet, ingen jävla remix, utan originalet på For an angel. Fyfan va skönt det var. Allt släppte och jag dansade loss på golvet med Impulz och Zamson. Men det var inte slut, efter detta kom det en basgång jag kände igen så väl, vad var det? *BAM* Så var gabriel and dreseden mixen på Beautifull things igång! Underbart mixat och jag sjöng med i en av dom vackraste låtarna som existerar. Det var verkligen en upplevelse att höra denna på detta systemet. Efter detta var vi ute på en resa med Paul. Han tog oss upp på höjderna av Uplifting och Melodisk trance, sedan ner i technon dalar, men bara en kort stund. Han lät oss smaka på lite progg och toucha lite av annat, byggde på och bara drog oss fram och tillbaka på golvet. Mannen visste hur man skulle bygga!
Jag gick upp och uppträdde på balkongen och gick sedan ner och sköljde huvudet i duschen, mycket skönt. När jag kom ut så spelades "As the rush comes" och jag visste inte var jag skulle ta vägen. Sprang rakt ut i mängden av folk och rockade loss. Undrade var alla andra TAs var en stund som denna! Precis i breakeat så såg jag Zamson komma flygande i publiken, han hade fått syn på mig och vi visste att man måste vara två för att dela en stund som denna!
"Travelling somewhere, could be anywhere" stod vi och sjöng med många andra på golvet. Vi va så jävla glada just då.
Nu var det bara en halvtimme kvar och allt jag sa till Zamson var, "Han måste spela Nothing but you, han måste!" Vi tittade på klockan hela tiden och den närmade sig slutet. Skulle han avsluta med den? Klockan blev fem i tre och jag började tappa hoppet när en av hans andra låtar gick på istället. Det var lite synd tyckte jag, ville juh höra den. Dansade dock loss och hade kul ändå, hans set var juh så jävla fett i övrigt! Musiken dog ut och paul van dyk fick bland dom fetaste aplåderna jag hört någonsin!!! Det förtjänade han, vilken kille. Men det var nånting som inte stämde ;) Han mixtrade alldeles för mycket med borden. woooooosch slog det och sen var breaket i Nothing but you där! Det var helt sjukt, gåshuden slog direkt och jag bara tittade på Zamson som oxå förstod vad som komma skulle. Jag var så jävla slut i kroppen, benen sa "hörru lägg ner", fötterna sa "det luktar bränt gummi om skorna", hjärnan sa "ajaj sluta nu", hjärtat sa "GO FOR IT!!!!!". Jake den gamle glidare kom framrusandes bakifrån och tog tag om oss, sen skrek vi ut ledtemat i låten och sjön med i texten. Utopiat som alla på golvet ville uppleva var ett faktum. Vilken jävla avslutning, den är så sjukt fet den låten.
Jag kan bara säga att PvD går direkt upp på tronen av bästa DJs jag sett!
Vem kunde nu avsluta kvällen om inte orkidea? Det fínns verkligen få som kan avsluta en så pass fet kväll ordentligt. Men orkidea är faktiskt en av dom! Han lyckades bra men inte lika bra som han brukar göra, detta berodde dels på att han bara hade en timme :( Han hade sagt kvällen innan att man kan inte bygga så mycket på den tiden. Tyvärr var det så. Men han lirade Armin mixen på As the rush comes så jag var riktigt glad ändå. Det var sjukt fett :)
Sedan stängde festen och vi begav oss hemåt.
Ett leende på läpparna och en icke fungerande kropp lämnade jag festen med. När jag kom hade jag ingen av mina kommunicerade sinnen fungerande så jag hoppade direkt i säng faktiskt. Vaknde nyss dårå.
Vill tacka Fokused och Parham för en sjuuuuuuuuuukt fet fest...
Det kommer komma så jävla mycket bra fester nu. Det var sjukt kul att träffa alla TAs igen!!! Är så kul att stampa loss med er :)
Hoppas man får träffa fler av er på fester snart!
Nu lämnar jag er med en smiley som beskriver gårdagens fest
:D |
|
|
| Dj_Irish |
Tackar för den uttömliga rapporten! Väldigt intressant att läsa :)
Kul att det var en sån där dunderfest/spelning som man normalt bara går och drömmer om hehe.
Har sett PvD live över 10 gånger mellan 1994-2003 och jag förstår precis vad du menar. 1998 på Colombia halle i Berlin la han något av det sjukaste 7-timmars set jag någonsin hört! Till och med min dåvarande flickvän som brukade föredra Hardcore eller pumpande slammrig techno tyckte det var ett sjuhelsikes set! Har aldrig upplevt samma smärta i mitt skelett som efter den kvällen.
Nuförtiden har jag däremot lite svårare för honom eftersom jag som gammal senil räv inte riktigt kan komma överens med låtar som har vocals och PvD har som bekant börja spela en hel del sådant...
Hursomhelst, lät som en pangfest oavsett. Önskade jag hade varit där :) |
|
|
| reveal |
| irish, hur värderar du hans spelning på vega förra året, i jämförelse med andra? |
|
|
| SteveTranz4ever |
Härligt att läsa mind och jag förstår dig i allra högsta grad för jag var ju där själv :)
Själv stog jag mycket uppe på scenen och filmade, filmade bla. as the rush comes.... hela nothing.
+ massa gott
Kan berätta att jag stog en del bakom där med bla. Orkidea och han hade i handen en dB mätare... så ca. 3 meter bakom PVD var det ca. 106dB
Fick chans att hälsa på PVD iaf... typ "Hello Paul" - "Hello"
Annars var det sprit och Champagne där bak som sthlm records hade fixat... jag höll mig till skumpan...
Träffade även Andreas (Rotor) en sväng där bakom...
Fan de va verkligen kul... men ändå... känns lite knas att han körde med final scrath eller traktor eller vad tusan de va...
Men de lät ju bra och de e väl de som e meningen och publiken var i 3 timmar HELT på... |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Annars var det sprit och Champagne där bak som sthlm records hade fixat... jag höll mig till skumpan...
Träffade även Andreas (Rotor) en sväng där bakom...
|
fick oxå i mig en del därbak :p riktigt soft faktiskt.... Inkfish satt där o chilla oxå...skön typ :) |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|