|
|
| FunkySimon |
Ik wil binnenkort een nieuwe kopen en wat is op dit moment een goede?
Waar heb je goeie ervaring mee, wat kost het etc.
Voorwaarde is vooral dat ie lekker hard kan en mooi helder en kraakvrij blijft.
Bedankt
FS |
|
|
| Ferry 0 |
Pioneer HDJ-1000

Hoor ik alleen maar goeie dingen over :D. Maar persoonlijk vind ik hem niet lekker klinken maar daar zullen veel mensen anders over denken.
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11172
€ 210,00 Incl
Sony MDR-V700

Deze heb ik nu 15 maanden en hij werkt nog steeds haha :D
Een perfecte headphone heerlijk geluid en sluit lekker af. Dit is voor mij de enige koptelefoon waarmee ik naar het draaien in een club geen pijn in mijn hoofd van krijg.
€ 169,00
De Sony is goedkoper en is voor mij de betere :) |
|
|
| Kakao |
Heb een paar weekjes terug de Stanton DJS-2000 gekregen, die me tot nu toe erg bevalt. Goed neutraal geluid en hij zit erg comfortabel vind ik, alhoewel ik moet zeggen dat ik nooit echt langdurig met een andere koptelefoon gedraaid heb.Koptelefoon is naar mijn weten niet zo bijster lang op de markt dus er is weinig over bekend hoe lang ie meegaat.
Zit een stereo/mono switch op wat handig kan zijn, niet echt nodig natuurlijk maar toch. Platte uitgang/stekker(?) ook, dus niet eentje die rechtop staat ; ook wel geinig.
Mooiste wat mij betreft was de prijs ; 89 eurotjes maar! Daar hoef je het niet voor te laten. |
|
|
| total woot |
Deze?

Dj Pro 2000S - DJ PRO 2000 S The DJ PRO 2000 S is a high-quality stereo headphone designed for the professional DJ. Rotating ear-cup allows for flexible positioning and single sided or shoulder rest wearing styles Detachable coiled cord (3m) for safe storage and easy replacement 90º (elbow) 1/4" connector Integrated mono or stereo monitoring Wide frequency response 20 Hz-30 KHz for outstanding sound reproduction Closed ear-cup design for sound isolation 50mm drivers for clear low end reproduction and superior power handling Convenient folding design for ease of storage and transportation Mini-jack adaptor included.
Ik draai zelf met de Sony MDR-CD370: 
OK. toegegeven, t is niet echt wat je noemt zwaar professioneel, maar hij doe al 2 jaar perfect en vooral trouw dienst :)
Grtz
WooT |
|
|
| raoel |
Allereerst:
Kijk een op New Line. Daar staan veel gebruikerservaringen bij de populaire koptelefoons.
Zelf heb ik de
Gemini EM-300

Ik vin het een hele fijne koptelefoon.
Hij is stevig, fijne schelpen en geeft goed geluid.
De Gemini EM-300 komt volgens New-Line uit dezelfde fabriek als de Stanton DJ Pro 2000 (die Tiësto gebruikt...), maar de Stanton heeft een beter laag.
Ik heb ze beide op gehad toen ik de koptelefoon kocht, maar in de winkel kon ik het verschil in geluid niet horen. Wel zitten ze beide hetzelfde en zien er zowat hetzelfde uit (zelfde fabriek klopt dus wel).
Ik heb de EM-300 gekozen vanwege het prijsverschil. Want ze hadden toen een aanbieding met de EM-300.
Ook heb ik de proDJuser toen geprobeerd, maar die heeft een stuk minder comfort. Echter wel goed en een strakkere bas dacht ik, maar durf ik nu niet meer zeker te zeggen.
Als je wat meer geld uit wilt geven zijn er voldoende opties.
Sennheiser HD 25
Pioneer HDJ-1000
Technics RP-DJ1210
Sony MDR-V700
Deze laatste is zeer bekend en ik heb het ding vaak op in de platenwinkel (de overige nog nooit geprobeerd). Deze koptelfoon heeft een ontzettend goed laag. Veel beter dan de EM-300 van Gemini.
Echter zit het ding voor geen meter, is volgens mij ontzettend slap en gebruikerservaringen bevestigen dat volgens mij.
Als ik de verhalen mag geloven geeft Technics dezelfde geluidskwaliteit als de Sony, alleen zit die Technics wel fijn en is ie ook veel duurzamer dan de Sony. Kijk je helemaal niet naar het geld, dan schijnt de Pioneer toch wel "het vlaggenschip" te zijn.
Voordat je iets koopt, ga naar een winkel om verschillende koptelefoons te beluisteren!
Let op:
De geluidskwaliteit is ook afhankelijk van de versterker/receiver/mengpaneel waar de koptelefoon op aangesloten is. Want ik heb de sony een keer op een cheap ass mengpaneeltje gehoord, maar dan is het geluid beduidend minder dan wanneer ik um op heb in de platenzaak en aangesloten is op een pioneer receiver.
Tevens een punt om rekening mee te houden bij de aanschaf van een mixer! |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland
|