return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 
Vad har hänt?? P3 kör trance!?!?

Aendy
quote:
Originally posted by chjo
Min kära rumskollega på jobbet har Radio på dagarna i ända, jag avskyr den mesta mainstreammusiken så brukar köra min winamp, men inte hela tiden. De senaste dagarna har de spelat klassiska trance-tunes på P3, trodde inte de va sant.

Just nu "Veracocha - Carte Blanche"
Innan de var det "Energy 52 - Cafe Del Mar" och "Chicane - Saltwater"..

Ball tycker jag.. kanske har med att det är SMC nästa vecka.?!?

P3 är lätt en av världens bästa radiostationer. De flesta av mina favoritlåtar genom tiderna har jag kommit i kontakt med via P3 (Malaria - Kaltes klares wasser, Fruendeskreis - Tabula Rasa II, Dub Sweden - Old house, Westbam - Celebration Generation, Dungen - Solen stiger upp, Prodigy - Out of space m.fl.). De bangar faen inte för att spela musik som de tycker om och inte som skivbolaget tycker de ska spela!
RebeL9
quote:
Originally posted by dj_hysterix

i second that!
RagingEskimo
En av de saker som är bra med public service är att de går unnder parollen "vi är här för att ge hela folket de de vill ha i största möjliga mån vi kan", vilket iofs kan betyda bara dåliga saker också om man vill s snett på ådet. Jag har själv varit trogen P3lyssnare så länge jag haft tillgå¨ng till radio av den anledningen att resten bara är skräp egentligen. Nu när jag bor i Kanada saknar jag vettiga stationer med vettigt innehåll ännu mer, eftersom allt här är reklamfinansierat mainstreamslagg.
Även om det är stort med mainstream hemma i gamla Svedala så ingår det iaf fler genrer än två i konceptet. Här har vi RnB och skejtpunk. och skejt"punken" är egentligen bara pop med elgitarrer. Inte ens MTV2 spelar nån alternativ musik fast det var just därför kanalen startades.
Nåväl. Jag tackar någon härlig person för initiativet till att streama sveriges radio över internet.
Jag kan bara hålla med Aendy i det han säger.

Utan P3 stannar Sveriges musik. Kanske även världens, för min del.
DJ_Laszlo
P3 rockar...lyssnade alltid på P3 på jobbet...till skillnad från NRJ, Rix, Radio City och alla andra mainstreambullradiostationer som bara har tillgång till de senaste Absolut Dance-samlingarna så har de på P3 ändå ganska varierat utbud av musik.

Och att de lirar trance på Pop Non Stop förekommer då och då...även om man måste önska de...
St_Andrew
mjo hålller med, p3 e nog sveriges bästa radiostation.... inte för att den e överdrivet bra men iaf =)

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden