return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 
Vad röstade ni?

ScuL
Jag fattar inte ens värför de hade folkomröstningen..
De har kommit överens i Maastricht-fördråget i 1999 att Sverige måste ha euron innan ett X-antal år. Så jag tror att det är lättare att införa det så snart som möjligt, så har man inte problemer senare.
Värför finns det människor som vill att Sverige går ur EU när det finns så många fördelar? Till.ex. Øresundsbroen var aldrig byggd om det inte var för EU financeringsbidragar. Detsamma gäller för den där bron de byggar nånstans däruppe i Norrland.
Hur som helst tror jag att resultatet är typiskt Svenskt. Envis.
reveal
quote:
Originally posted by Aendy
-"Jag kunde bara inte förmå att rösta samma som Göran Persson" :)

å andra sidan, jag kan inte förmå att rösta samma som gudrun schyman :rolleyes:
dj_hysterix
quote:
Originally posted by dbl
eller KANSKE :D :p

NJAAAAA:D
Feant
quote:
Originally posted by reveal
å andra sidan, jag kan inte förmå att rösta samma som gudrun schyman :rolleyes:

jag håller med dig reveal! Tycker även att jag inte kunde förmå mig att rösta som hela Norrland heller :-)

för övrigt såg jag ugasi uraga dansade på tv, när de vissade bilder från Miljöns valvaka.

---------------------------------------------------------------------
Pedrus and Basket for Life
St_Andrew
quote:
Originally posted by ice_key
Men hallå??? vaddå "klarar inte sånna argument" ??
Kolla på Holland som sagt... ICA... vilka äger ICA ??

ica, mkt bra exempel, ägs till 50% (troligvis mer snart) av hollänska ahold. anta att euron går upp i värde gämtemot kronan för att ahold då ska få ut samma vinster av ica måste ica höja priserna.

o se till fakta, priserna har inte stigit mer, snarare mindre i emu länderna än i sverige. såklart har många passat på att avrunda priserna uppåt men det är ingen större effekt förutom att det retar upp folk.... o sen i belgien där man hade prisstop så har inte priserna smyghöjts uppåt (var någon politiker som sa, men varför skulle dom ljuga om nått sånt lätt att knäcka?)

hursom är att priserna ökar ett lika tveksamt argument som att säga att det är dyrt att införa euron. på tok för kortsiktigt argument för att det ska hålla.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden