|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Eigelek help ik hier helemaal niet mee, maar ik ga het toch zeggen.
Ik fotografeer ook heel graag(heb de laatste 2 maand 6 films van 36 opgedaan, weineg naar mijn normen). Ik heb ook eens zo'n digitaal fototoestel gebruikt, ne vriend had da en ik wou is kijke wat het resultaat was. Ik vind persoonlijk, dat als ge écht schoon foto's wilt nemen, ge nooit ni een 100% beeld zult krijgen bij digitale fototoestellen. Ik hou het nog even bij mijn goe conventioneel fototoestel met een 400asa filmpje van agfa op ;) |
ja maar de kostprijs ligt heel hoog voor het ontwikkelen. Met een digitale camera kan je ook veel meer proberen. Mislukt de foto dan delete je hem gewoon. En als je je foto online wilt zetten moet je ze niet inscannen. De kwaliteit van een gewone foto zal wel beter blijven, maar dat weegt niet op tegen de voordelen van een digitaal toestel vind ik |
|
|
| jploveparade |
| en je kunt schaamteloos naaktfotos van je vriendin nemen omdat je ze niet af hoeft te laten drukken... :haha: |
|
|
| CygnusX |
| quote: | Originally posted by Tiger777
ge nooit ni een 100% beeld zult krijgen bij digitale fototoestellen. |
Een niet-digitaal fototoestel heeft 6 megapixel. Voor een 6 megapixel digitaal fototoestel ben je volgens mij 2000€ kwijt.
| quote: | Originally posted by jploveparade
en je kunt schaamteloos naaktfotos van je vriendin nemen omdat je ze niet af hoeft te laten drukken... :haha: |
Hehe, en dan het verkeerde geheugenkaartje afgeven als je ze wil laten ontwikkelen :eek: :nervous: ;) |
|
|
| teknasia |
bwa der zijn idd camerakes met 2 megapixels die zelfs qualitatief beter zijn dan één van 3.. je kan bv één hebben van 3 met een ik weet niet hoe slechte lens ofzo? altijd eentje nemen van een degelijk merk zoals Pentax, Kodak, Nicon, Olympus, ... en niet van dieje brol gelijk Mendion ofzoiets uit de ALdi waar softwarematige pixels zijn bijgevoegd :)
CygnusX, ik weet niet of je die cam hebt gezien die ik vasthad in de Versuz.. Was dus een "Pentax Optio 330GS" met 3 megapixels, 3x optical zoom, verdraaibaar lcd-scherm (erg handig!).. was dus van een kameraad van mij
Hebben deze gehaald in de Action Shop in Hasselt voor een goei 379€ .. denk dat die boven je budget komt maar je hebt er nog andere modellen.. de service is er zeer goed!!
www.actionshop.be
je ziet maar :)
cheerz!!
Dj Vylix |
|
|
| Tiger777 |
| quote: | Originally posted by djcresto
ja maar de kostprijs ligt heel hoog voor het ontwikkelen. Met een digitale camera kan je ook veel meer proberen. Mislukt de foto dan delete je hem gewoon. En als je je foto online wilt zetten moet je ze niet inscannen. De kwaliteit van een gewone foto zal wel beter blijven, maar dat weegt niet op tegen de voordelen van een digitaal toestel vind ik |
ja, der zijn zeker wel voordelen aan, maar toch. Ik vind de scherpte van het beeld heel belangrijk. Ik heb nog maar enkele keren een digitaal fototoestel gezien waar ge de lens van kunt verwisselen. Ook de lichtsterkte is bij weinig toestellen aan te passen. Tenzij je van die hele dure toestellen koopt van 2000€, wat ik persoonlijk een beetje overdreven vind voor een fototoestel. En meestal laat ik mijn foto's op photocd zetten (naar het schijnt, 5 megapixel JPEGs) en zoo vreselijk duur is het nu ook weer niet. 9.50€ per film. |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Belgium
|