return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 
Cd's Versus Vinyl

FunkySimon
Ik zag op dancevalley, laidback luke met alleen maar cd's draaien.
Volgens hem zijn cd's de toekomst voor de dj's.

Wat denken jullie, gaan cd's vinyl overnemen of niet?

Ik denk het uiteindelijk wel, vooral met de technologie van tegenwoordig waarmee je met een cd vinyl goed kan nabootsen zal het zeker die kant op gaan. Ook lap tops zullen een grotere rol gaan spelen.
raoel
Of dat er nog een andere drager komt?

Dat durf ik niet te zeggen

Wel is er al de "stanton final scratch"
Misschien dat dat ook iets is wat steeds meer gaat komen.

Op den duur denk ik wel dat vinyl zal verdwijnen omdat de CD spelers steeds beter en beter worden.
Toch kleeft er een hoop nostalgie aan het vinyl waardoor het misschien nog lang kan duren.

Maar...
Misschien dat het op een gegeven moment zo is dat je als DJ niet meer geaccepteerd wordt als je van CD's draait. Dat party organisaties je dan niet meer vragen.

Het blijft natuurlijk zo dat de CD nooit realtime zal zijn en dat het toch een "kunst" is om met vinyl te draaien.
Nook
eeen vinyl blijft gewoon, dat zal ook nog een hele tijd lijven, beter klinken. en vinyl lijkt me leuker dan cd's om te draaien.
magrec
Vinyl zal er nog wel een tijdje zijn maar niet lang meer denk ik.
Ook zullen een aantal dj's nooit alleen maar cd's draaien maar dat zal waarschijnlijk ook steeds minder worden omdat vooral nieuwe generatie dj's optimaal gebruik gaan maken van de cd spelers.

Ik was ook vrij sceptisch over cd's maar na dancevalley geef ik het de toekomst. Wat laidback luke en wat vooral james zabiela doet met die cd spelers is echt geweldig. Deep Dish draait al bijna geen vinyl meer. In de techno scene is het nog wat minder denk maar goed ik hoor trouwens ook niet verschil in kwaliteit tussen cd's en platen op een feest dus dat zal ook geen probleem zijn.
basd
quote:
Originally posted by raoel Het blijft natuurlijk zo dat de CD nooit realtime zal zijn en dat het toch een "kunst" is om met vinyl te draaien.

Huh?

Wat bedoel je met 'niet realtime'? Alsof daarin het verschil tussen CDs en platen zit.. Het is allebei even realtime..

Enne, draaien met CDs is net zo goed een kunst als met platen. Persoonlijk heb ik voor vinyl gekozen omdat veel platen niet of moeilijk op CD te krijgen zijn (en gekopieerde MP3 branden is lame), en omdat het voor mij een specialer gevoel heeft.. Dat neemt niet weg dat ik misschien nog wel een keer een CD-speler erbij neem, maar goed voorlopig is dat nog niet aan de orde.

Over het algemeen zie je trouwens wel steeds meer dat DJs met CDs gaan draaien.. maakt mij verder niet veel uit, als de muziek maar goed is.. Er komen tegenwoordig steeds geavanceerdere CD-spelers op de markt.. Leuke dingen kan je daarmee doen..

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland