return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 
Cd's Versus Vinyl

Switch
voor het eerst in m'n leven ben ik het met Gerrit eens
al dat gedoe over nostalgie en puurheid, dikke bull
ik wil kwaliteit horen, en of dat nou van plaat of van cd komt, het boeit me geen ruk. ik ben een kwaliteitshoer en ik wil geen irritante kraakjes, en skips...
New Wave
quote:
Originally posted by Switch
voor het eerst in m'n leven ben ik het met Gerrit eens
al dat gedoe over nostalgie en puurheid, dikke bull
ik wil kwaliteit horen, en of dat nou van plaat of van cd komt, het boeit me geen ruk. ik ben een kwaliteitshoer en ik wil geen irritante kraakjes, en skips...

Het is geen dikke bull.
Als je met die cd spelertjes draait is het niet meteen beter kwaliteit, dat is dus effe dikke fette bull die je zegt.
En met cd's heb je precies hetzelfde nadeel van krasjes en dat soort dus loop niet zo te piepen.

Als mensen gewoon van vinyl houden dan heb je het maar mee te doen, als je dat zelf niet vind dan vind jij dat 'anders', daardoor is het nog geen bull wat andere vinden.
Beetje gelul van jouw en gerrit.
mantisnl
het is gewoon n kwestie van smaak.
er zullen vast djs blijven die vinyl gewoon t makkelijkste, mooiste, fijnste, whatever vinden, en daarom zal vinyl ook nog wel n tijdje blijven bestaan denk ik.
aan de andere kant zullen er ook een hoop djs zijn die overstappen van vinyl naar cd, wederom een kwestie van smaak.

mijn 2 eurocentjes:)
basd
quote:
Originally posted by mantisnl
het is gewoon n kwestie van smaak.
er zullen vast djs blijven die vinyl gewoon t makkelijkste, mooiste, fijnste, whatever vinden, en daarom zal vinyl ook nog wel n tijdje blijven bestaan denk ik.
aan de andere kant zullen er ook een hoop djs zijn die overstappen van vinyl naar cd, wederom een kwestie van smaak.

mijn 2 eurocentjes:)

Juist :)

Ik vind toevallig ook vinyl veel leuker.. Iedereen zoekt het maar lekker voor zichzelf uit maar dat zinloze gekwatsch over wat er nou beter is..
Ding Chavez
quote:
Originally posted by basvh
Hier ben ik dus echt niet mee eens!!! Ik vind de platenwinkels vaak 1 grote vriendjespolitiek. Vaak zat gehad dat als je geen 'vakje' heb je totaal geen promos of whitelabels krijgt. En in de platenwinkels waar je wel normaal wordt geholpen zijn de promos/whitelabels zo snel weg dat als je eigenlijk elke dag voor de deur moet liggen om ze wel te krijgen. Ben je dj en wil je opvallen door een goede en uptodate platenkeuze moet je wel gewoon die promos downloaden. draaien lijkt wel nationale hobby geworden,zoveel djs zijn er, en om daarin op tevallen kan een zelf geleech-gebrand promotje best wel meewerken.

Hier ben ik het dus wee niet mee eens :) WAt is het hele idee achter promo's? Een gelimiteerde oplage een aantal maanden of weken voor de retail date ter promotie van de plaat. Het is dus niet de bedoeling dat half Dj land de plaat al in bezit heeft. En wat doe je als je een platenzaakje hebt en je krijgt 2 a 3 promo's van een plaat binnen, juist je geeft ze aan een vriend van je of aan de vaste klant die al jaren z'n plaatjes bij jou komt kopen. Leg je er toch 1 in de bak dan is het natuurlijk logisch dat die plaat heeeel snel verdwenen is en zul je idd iedere dag of toch wel 2x per week een keertje de platenzaak in moeten lopen. Voordeel daarvan is ook weer dat jij op de lange termijn die bekende van de kerel in de platenzaak wordt en dat jij je eigen bakje, danwel af en toe een promootje toegespeeld krijgt.
En dan kom ik op wat New Wave zegt: "Het direct in aanraking komen met je muziekbron, de kraakjes, de puurheid vind je alleen terug in vinyl. Het is een heel proces wat gewoon top is: plaatjes kijken, plaatjes luisteren, plaatjes kopen, plaatjes mixen." Dat is waarmee je je als Dj kunt onderscheiden en wat het draaien met platen zo mooi maakt. Je kunt je onderscheiden doordat je veel moeite hebt gedaan en regelmatig de platenzaak binnen bent gelopen om dat ene plaatje te vinden. Of juist een plaatje hebt weten te vinden waar nog niemand van gehoord heeft. Niet dat je een week nadat Tiësto Traffic heeft gedraaid je de promo vanuit je luie stoel d/l, op een CDtje zet en daar het komende weekend eens even de topdj mee staat uit te hangen... (ok extreem voorbeeld maar het gaat om het idee)
Neemt niet weg dan een CDJ nog altijd prachtig blijft door wat je ermee kunt.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland