return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 
Cd's Versus Vinyl

Fkwebeman
Ik zou maar wat graag met vinyl draaien, maar daar heb ik gewoon het budget niet voor..
Ik heb dus gewoon een CD setje, dubbel cd-deck, mixertje, klaar..

leuk voor op feestjes enzo. doe het nu een half jaartje en bevalt me uitstekend, elke keer is er wel iets van verbetering.

En het draaien met cd's wordt idd ook steeds meer geaccepteerd. Met name dankzij mensen als Laidback Luke (en was er niet een 'platen'maatschappij die vanaf 2004 alle singles die bij hun uitkwamen op cd gingen zetten en van het vinyl afstapten? bron: ID&T radio)
Zo makkelijk is het ook weer niet.

Maar ik geef toe, op een of andere manier dicht je de 'vinyldj's' toch meer vakmanschap toe..
Ding Chavez
Je moet idd nog zelf beatmatchen, maar de bpm wordt aangegeven ook al hoef je die natuurlijk niet te gebruiken. Bovendien zit er op een CDJ (tenminste die ik gezien heb) een druk- of draaiknopje voor pitchbend. Een vinyl dj moet dus zelf de plaat een duwtje geven om te versnellen of af te remmen en met een cd speler hoef je maar op een knopje te drukken. Het corrigeren van een plaat wordt hierdoor naar mijn mening toch een stukje makkelijker dan als je met vinyl draait.
Maar ik sta ook steeds minder sceptisch tegenover met CDs draaien sinds ik wat Dj's heb bezig gezien ermee. Het voegt heel wat functies toe die met vinyl draaien onmogelijk zijn. Al blijft vinyl draaien toch iets hebben, het idee van een handgemaakt tafellaken tov eentje die van de lopende band afrolt om een voorbeeldje te geven :)
Waar ik geen goed woord voor over heb is CD dj's die de nieuwste promootjes van het internet downloaden, die op CDtje zetten en daar mee gaan draaien, of nog erger een liveset ripje reconstructen en daarmee gaan draaien. Ik hoop dat de CD (r)evolutie daar niet op uitdraait...
basd
quote:
Originally posted by Ding Chavez
Je moet idd nog zelf beatmatchen, maar de bpm wordt aangegeven ook al hoef je die natuurlijk niet te gebruiken. Bovendien zit er op een CDJ (tenminste die ik gezien heb) een druk- of draaiknopje voor pitchbend. Een vinyl dj moet dus zelf de plaat een duwtje geven om te versnellen of af te remmen en met een cd speler hoef je maar op een knopje te drukken.

Zulke knopjes zitten ook op mijn TTs (PT2400), niet dat ik ze gebruik, maar toch..

quote:
Waar ik geen goed woord voor over heb is CD dj's die de nieuwste promootjes van het internet downloaden, die op CDtje zetten en daar mee gaan draaien, of nog erger een liveset ripje reconstructen en daarmee gaan draaien. Ik hoop dat de CD (r)evolutie daar niet op uitdraait...

Inderdaad.. helaas gebeurt het wel.. losers.
DJ_Siesta
quote:
Bovendien zit er op een CDJ (tenminste die ik gezien heb) een druk- of draaiknopje voor pitchbend. Een vinyl dj moet dus zelf de plaat een duwtje geven om te versnellen of af te remmen en met een cd speler hoef je maar op een knopje te drukken. Het corrigeren van een plaat wordt hierdoor naar mijn mening toch een stukje makkelijker dan als je met vinyl draait.

druk/draai knopje??? ben je zeker bij denon geweest, want pioneer heeft altijd nog een jog wheel, waar je een drukje of zetje aan moet geven. Dus niet op een knopje drukken, dat is bij denon btw wel zo.

en moeilijksgraad van vinyl en cd is hetzelfde, even makkelijk, vind ik dan.
basvh
quote:

Hier ben ik dus echt niet mee eens!!! Ik vind de platenwinkels vaak 1 grote vriendjespolitiek. Vaak zat gehad dat als je geen 'vakje' heb je totaal geen promos of whitelabels krijgt. En in de platenwinkels waar je wel normaal wordt geholpen zijn de promos/whitelabels zo snel weg dat als je eigenlijk elke dag voor de deur moet liggen om ze wel te krijgen. Ben je dj en wil je opvallen door een goede en uptodate platenkeuze moet je wel gewoon die promos downloaden. draaien lijkt wel nationale hobby geworden,zoveel djs zijn er, en om daarin op tevallen kan een zelf geleech-gebrand promotje best wel meewerken.

Gelukkig is er wel only-djs waar vaak wel veel whitelabels en promos opstaan.

Maar back to topic.

Ik denk dat het draaien alla laidback luck met die cdj1000 echt doorgaat breken. dus veel scratchen en samplen.
Ik denk ook topdjs die veel reizen en geen zin meer hebben om met die super grote platentassen rond te sjauwen ook uiteindelijk met cds gaan draaien. 1 cd mapje mee in je hand bagage: Je kan een urenlange set draaien en hoeft niet in de koffer. Dus djs die plattentassen kwijt raken is er ook niet meer bij

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland