return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 
Virus

JayBee
hehe påtal om virus så har jag bara blivit smittad på min dator 2 gånger i mitt liv och både gångerna var det riktigt patetiska virus :)

både två gick ut på att fylla datorn med "bajs" det var altså filer som kopierade sig tills datorn skulle bli full och inte starta.

jag letade bara efter filerna som kopierade sig och deletade allaihoppa samtidigt och höll in shift :) hahha.

det andra viruset var lite svårare för det stog något i stil med "unable to delete, windows is using this program" så jag gick ut til dos och tog bort den hehe :D
NooN
quote:
Originally posted by JayBee
det andra viruset var lite svårare för det stog något i stil med "unable to delete, windows is using this program" så jag gick ut til dos och tog bort den hehe :D

Vi älskar DOS =)
SWE_TRANCE
Dett viruset har jag sluppit, tack vare min FW och alltid up to date server :)
Värsta viruset jag har haft är väl Loveletter, som var tidigt i min "internetkarriär". Alla *.JPG-bilder raderades och alla mina *.MP3's döptes om till *.VBS. Även alla filer med namnet default, index, main.htm/html/asp redigerades så det låg en javascriptkod som anropade viruset. Så när någon besökte min webserver så fick dom upp en jefvla "Spara som"-ruta :(

Men numera är man ju mer rutinerad inom allt detta... :)
Gate 42
Hade också viruset igår. Men det gick lättare än jag trodde att bli av med. Eller så har man inte blivit av med det utan bara lurat sig själv att tro det. Som i värsta actionfilmen.
När man tar bort msblast.exe så aktiverar man egentligen det "riktiga" osynliga viruset :D

Eller? Har jag lite för livlig fantasi nu? ;)
dbl
quote:
Originally posted by St_Andrew
Nope, men jag var i linux så... var nog någe fel på min isp för nu funkar det iaf :D

hehehehehe....ok :p

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden