|
|
| Cloudburst |
Intressant tråd...
När jag var liten så hade jag en serie av skumma mardrömmar. Jag hade fått en Zorro/Batman-mantel som var min käraste ägodel och som hängde på väggen vid sängens fot. :D
När jag skulle sova så låg jag och stirra på mantel non-stop och heltplötsligt så vänder sig manteln om och det är liemannen eller "döden". Det creapy med saken var att man märkte aldrig när man somna!
Han sa alltid "nu ska du dö etc, MEN du får en chans att vakna upp". Så börja man snurra runt, runt som i en karusell, och man försöker vakna allt vad man orkar. Det är skitjobbigt och trögt liksom. Men jag lyckades alltid och jävlar vad skönt det var. :p FÖRUTOM en gång, då jag misslyckades. " nu kommer jag dö" typ. Men till min förvåning gav han mig en andra chans att vakna upp, hehe. :p
Men en av de äkligaste drömmarna jag NÅGONSIN haft hade jag för ett tag sedan.
Jag drömde att min mamma och min syster var död. Och jag började liksom höra dom från andra sidan. Först genom vinddrag och sånt men senare långa rop och ekon. Och sakta börjar jag se dom på olika ställen (det var en lång dröm) och jag liksom känner deras kalla närvaro överallt. tillslut så kan prata med dom, fast deras röster låter långt borta och förvrängda, "flanged" typ. De klagar på saker och säger att det är kallt. Och min mamma börjar klaga på hur det är efter döden, "himmlen finns inte" och andra saker. "efter döden är som en dålig amerikansk förort" (???) "paradiset är fullt, finns ingen plats".
Jag kommer ihåg att jag håller för öronen hela tiden och säger/gråter hela tiden att jag inte vill veta sånt, det kändes "fel" i hela kroppen. Jag vill inte veta om döden. Jag var skakis i några dagar efter det, helt ärligt. :nervous:
Kan säga att jag vill aldrig drömma den igen. |
|
|
| Aendy |
| Drömde att jag "basejump":ade inatt... Skumt men jag vet varför jag drömde om det... |
|
|
| Powell |
| Har drömt så mycket konstiga drömmar ... har inte memorerat någon av dom riktigt skumma, men har en på lager iaf. Det börjar typ med att jag och mina kusiner är i ett träsjul, vi bara står där. Sedan går vi ut genom dörren, Det är jätte soligt, och alla är glada(duvet en såndär perfekt sommar dag) ut på en stor grön kulle. Med ett rutigt täcke som vi sitter på, snackar lite skit .. äter en god macka. Och helt plötsligt från ingenstans så kommer det fyverkeri ner från himmlen. Alla andra som är där pekar och börjar snacka med sina bekanta (på dom andra filtarna om det). Jag ställer mig upp och tittar på fyverkeripjäsen som är påväg ner mot marken. Helt plötsligt så kommer ett stort ljust sken och det blir väldigt varmt och alla skriker (det var alltså en atombomb). Sen vaknar jag helt svettig, Haft samma dröm några gånger typ. :whip: :whip: :whip: |
|
|
| dbl |
ok.. hade en riktigt skum dröm inatt.. vettifan vart den kom från.. kan ha varit att en brud jag va ute med i lördags sa att hon gillade hästar och red..
men iallafall...
jag drömde att jag va på typ nån travbana med 4 andra... dem 4 andra (ingen aning om vilka dem va) hade stora vanliga hästar.. men jag hade bara en liten ponny... o medan jag bara stod med den en bit bort från dem andra så höll dem på med massa övningar eller nått.. vettifan va dem gjorde.. men sen iallafall fick min ponny nått ryck så den börja springa mot dem andra hästarna och attackera dem.. och sen efter ett tag så vänder den sig mot mig och börjar springa mot mig.. så jag springer ju för att komma undan.. tillslut hittar jag nån grej jag kan ställa mig på.. men den står nedanför o e rasande typ... så ser jag ett sånt där högt "rutigt" stacket ni vet... så jag sprigner till det.. men det börjar inte nere vid marken utan en bit upp.. så jag tar och hoppar upp och tar tag i det.. men sen har jag problem med att få upp fötterna för jag har så stela byxor på mig.. så den lilla ponnyn kommer bort till staketet och börjar med nån skumm hopp attack... heel jobbigt e det verkligen.. men sen vaknar jag...
hur skum drömm e inte det på en skala??? och jag e alltså inte rädd för hästar eller nått sånt...
scherregud.. haha |
|
|
| Integer |
hehe det här va ju lite kul läsning
men en sak till alla er som undrar om ni behöver uppsöka nån hjärnskrynklare pga sjuka drömmar: ser ni inte hur normala ni egentligen är? alla verkar ju ha mer eller mindre konstiga drömmar
förutom jag.. jag drömmer aldrig nåt! (åtminstone kan jag inte komma ihåg dem), visst hade man lite mardrömmar å sånt när man va liten, men det va för en massa år sen nu :conf:
är det nån som är onormal så är det väl jag :clown: |
|
|
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden
|