return to tranceaddict
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 
Paintball

JayBee
Jag är själv lite av en paintball fantast :) och tänkte bara kolla, om jag skulle arrangera en förmiddag ute i skogen skulle det vara någon intreserad överhuvudtaget?

[i stockholm]

hehe vilken rolig groda som lipar
SteveTranz4ever
Ha ha... de skulle ju va as ballt, kan väl inte bli mycke grabbigare än att få panga på varandra som cowboys & indianer :gsmile:

Jag tror dom flesta frågar sig och hänger med beroende på vad det kan kosta... :)

Jag tar med mig kameran ( Kamerakillen får man inte skjuta på men han får skjuta på alla ) :tongue2
JayBee
quote:

( Kamerakillen får man inte skjuta på men han får skjuta på alla ) :tongue2

haha... det brukar bli tvärtom :D

Jo ok kostnaden är tyvär hög om man inte redan har en paintball bössa som mig :)

man kan dra ner kostnaderna med några smarta tips från mig.

1) hyr alldrig på lördag/söndag. de flesta har stängt på söndag vilket innebär att man måste hyra till måndag och det kostar mer.

2) hyr bara bössan och inga kläder. kostar mindre. (fast om man inte har egen camo hemma så syns man jävligt tydligt och sabbar stämningen lite :) )

3) Ett litet paket bollar kostar 90 öre/bollen. medans ett stort paket kostar kanske bara 40-30 öre/bollen. så gå ihop ett gäng på 4 eller så och köp ett jätte paket.

men självklart så om det blir något fixar jag allt detta.

kostnader kan variera men oftast några hundra. typ 200-500 kr:- och då spelar man en hel dag. (4-6 timmar)
Treo
Ahh, paintball är grymt skoj! Jag är eventuellt på, beroende på när detta händer..
JayBee
quote:
Originally posted by Treo
Ahh, paintball är grymt skoj! Jag är eventuellt på, beroende på när detta händer..

det beror helt på "ER". om 3 veckor så slutar jag jobba och är ledig ända tills oktober någon gång. när som helst där går bra.

men det här är det största problemet med paintball: hitta en tid då alla kan :P

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden