return to tranceaddict
Pages: 1 2 3 4 [5] 
Mixer Tiesto @ Dutch Dimension 2002

JunKX
quote:
Aan de andere kant, op dit mengpaneel zitten de features van een pioneer mengpaneel + extra. Ook zitten er speciale processoren in die per kanaal het geluid voor je equilizen. Bovendien zorgt een speciaal "tube" systeem voor optimaal output van je plaatjes over je boxjes

Thank god voor het woordje "OOK".

On Topic.
Anyway kan iemand mij wat meer vertellen over dit buizensysteem, klinkt wel intressant namelijk.
arj1o1
quote:
Originally posted by Blik
arj101, je kunt ook gewoon je fout toegeven als je er één gemaakt hebt...:rolleyes:

verder ONTOPIC

misschien wel een foutje ja maar zo reageer ik nou eenmaal als ik erover na zou denken had ik het anders gedaan maar als ik snel reageer dan val ik aan (maar ga nou maar weer verder ontopic want dit schiet helemaal niet op ook al valt er weinig meer te zeggen dan ooooooh wat mooi)
arj1o1
quote:
Originally posted by JunKX
Thank god voor het woordje "OOK".

On Topic.
Anyway kan iemand mij wat meer vertellen over dit buizensysteem, klinkt wel intressant namelijk.

een normale versterker versterkt doormiddel van ....... (ff opzoeken) maar een deze dmv van buizen (lijken op een soort lampen) en meer kan ik ook niet vertellen zoek wel ff een stukje
Djeebie
Een 'normale' versterker versterkt d.m.v. transistors en een buizenversterker d.m.v. buizen...

Wat maakt de buis zo gewild? In de eerste plaats heeft de buis een zeer hoge inwendige weerstand, waardoor de signaalbron (het element) slechts in zeer geringe mate belast wordt. Dat heeft een gunstig effect op de signaalkwaliteit. Die hoge inwendige weerstand zorgt er bovendien voor dat pulsvormige signalen aanzienlijk beter verwerkt worden dan door de transistor. En bassignalen zijn erg pulsvormig! Wordt de buis toch overstuurd dan doet hij dat met een voor het menselijk oor prettige klank, het zogenaamde “soft clipping”. Een ander aspect zijn de boventonen, die niet bewust hoorbaar zijn maar wel belangrijk voor de klankkleur van het geluid. De buis produceert vooral zogenaamde even (2e, 4e enz.) harmonischen of boventonen, die ‘ronder’ klinken dan de oneven harmonischen die de transistor produceert. Mensen vinden even harmonischen prettiger klinken dan oneven.

Dus :D (gewoon even wat audiofreaksites afstruinen en je hebt zo een antwoord)
Ferry 0
Misschien was mijn eerste reply op deze post wel wat kort af. Maar als je deze mixer gaat vergelijken met een pioneer DJM-500 die nu in de shop nieuw € 458,99 incl. 19% BTW kost. Deze mixer heeft optische faders en al die leuke effecten waar de meeste mensen hem voor kopen. Daarnaast heeft deze mixer een status als de technics onder de draaitafels. De Stanton zal dan misschien wel beter geluid leveren maar ik denk dat je dat verschil op een party of thuis op zolder echt niet hoord. De pioneer DJM-500 is voor mij de beste mixer die er is maar daar zullen veel mensen anders over denken :D

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Holland