return to tranceaddict
Pages: 1 2 [3] 4 
Napster 2

reveal
ett problem för oss tranceälskare är förmodligen att det enbart finns mainstreammusik till försäljning...

men tror ni inte att det är ett bra "initiativ" av skivbolagen? att inse att mp3 är ett bra medium att sprida musik på?

jag är dock själv skeptisk
Nicke
Men vad om skivbolagen sprider typ fulla album, och kostnaden för alla mp3or som finns på albumet är billigare än en CD? HA! Det tänkte ni inte på :p

Men.. Tyvärr e väl inte skivbolagen så dumma att de skulle göra det. Dessutom så blir ju kvaliteten sämre om man bränner mp3orna på en CDR än om man köper en original CD..

Så.. Ännu en fin plan åt skogen..
RebeL9
quote:
Originally posted by Nicke
Men vad om skivbolagen sprider typ fulla album, och kostnaden för alla mp3or som finns på albumet är billigare än en CD? HA! Det tänkte ni inte på :p

du har missuppfattat en sak. Det är inte kostnaden för mp3orna som får mig att vilja köpa/inte köpa skivan. Utan det är att man helt enkelt vill ha en skiva med fodral, CDtryck och allt vad det innebär.
Spelar ingen roll om hela albumet på mp3 kostar 10 kr och CDskivan kostar det tiodubbla. Ska man ändå betala för sig så köper man ju givetvis the real thing.
Dessutom ser det ju mycket trevligare ut i skivhyllan med riktiga skivor. Hur mycket status är det att skryta med att man har ett album på mp3? :)
mindshooter
quote:
Originally posted by RebeL9
du har missuppfattat en sak. Det är inte kostnaden för mp3orna som får mig att vilja köpa/inte köpa skivan. Utan det är att man helt enkelt vill ha en skiva med fodral, CDtryck och allt vad det innebär.
Spelar ingen roll om hela albumet på mp3 kostar 10 kr och CDskivan kostar det tiodubbla. Ska man ändå betala för sig så köper man ju givetvis the real thing.
Dessutom ser det ju mycket trevligare ut i skivhyllan med riktiga skivor. Hur mycket status är det att skryta med att man har ett album på mp3? :)

exakt min tanke...en skivsamling speglar så mycket av en person..man kan gå fram och titta på skivor hemma hos någon, och få en uppfattning om personen..sånt där är viktigt om du frågar mig...
Nicke
quote:
Originally posted by RebeL9

Det där tänkte jag lite på också. Kanske inte nämnde det direkt, men sa ju typ att kvaliteten blir sämre om man bränner en CD och så. Men ja, helt allt det där tänkte jag inte på.

CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
tranceaddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion > Europe > Europe - Sweden